Τα e-tron και e-tron Sportback ήταν τα μοντέλα που εγκαινίασαν την ηλεκτρική crossover οικογένεια των Audi, με το Q4 να σπεύδει στην επέκταση της γκάμας.
Το Q4 e-tron παρουσιάστηκε ως πρωτότυπο πριν δυο χρόνια, στην Έκθεση της Γενεύης, και τώρα είναι σχεδόν έτοιμο να ριχτεί στη μάχη των πωλήσεων. Το καμουφλάζ των Γερμανών δεν κρύβει την τεράστια Singleframe μάσκα, ούτε την αιχμηρή διαμόρφωση του προφυλακτήρα. Τα λεπτά LED Matrix φωτιστικά σώματα ενισχύουν την επιθετικότητα του εμπρός μέρους, ενώ πίσω τα ενωμένα -και σήμα κατατεθέν των κορυφαίων Audi πια- φανάρια αιχμαλωτίζουν τα βλέμματα. Κάποιες λεπτομέρειες του πρωτοτύπου, όπως τα φωτιζόμενα λογότυπα «e-tron» και οι κάμερες αντί πλαϊνών καθρεπτών, δεν πέρασαν στην έκδοση παραγωγής, όμως δεν μπορείς να μην αποκαλέσεις τουλάχιστον «ενδιαφέρον» το σχήμα του νέου e-tron.
Στο εσωτερικό συναντάμε τον ψηφιακό πίνακα οργάνων Virtual Cockpit στις 10,1 ίντσες, έχοντας δίπλα του μια οθόνη αφής 11,1 ιντσών για τον έλεγχο του συστήματος πολυμέσων MMI. Το Virtual Cockpit διαθέτει head up display επαυξημένης πραγματικότητας, που προσφέρει τρισδιάστατη απεικόνιση πληροφοριών εικονικά στα 10 μέτρα από τον οδηγό, ή ακόμα μακρύτερα αναλόγως πληροφορίας (βελάκια του συστήματος πλοήγησης, για παράδειγμα). Έτσι το ανθρώπινο μάτι και ο εγκέφαλος, επεξεργάζονται τα δεδομένα πιο φυσικά και πλησιέστερα σε καταστάσεις real time.
Το ηλεκτρικό Q4 βασίζεται στην πλατφόρμα MEB του VW Group, φτάνοντας τα 4.602 χλστ. σε μήκος και τα 2.773 χλστ. σε μεταξόνιο. Συγκριτικά με την BMW iX3 είναι αρκετά πιο συμπαγές σε διαστάσεις (4.734 χλστ. μήκος, 2.864 χλστ. μεταξόνιο), όμως η μελετημένη χωροταξία του πατώματος φέρνουν τα δυο μοντέλα στα ίδια επίπεδα χώρων. Το Q4 e-tron προσφέρει πορτμπαγκάζ 521 λίτρων (523 λίτρα η BMW), που φτάνει στα 1.489 λίτρα με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων (1.430 λίτρα η iX3).
Για τα μηχανικά μέρη η Audi δεν ανακοινώνει κάτι, όμως το πρωτότυπο χρησιμοποιούσε 2 ηλεκτροκινητήρες, συνολικής απόδοσης 301 ίππων. Οι 201 προέρχονταν από το ηλεκτρικό μοτέρ στον πίσω άξονα και οι εναπομείναντες 100 από το μπροστινό, με την ροπή να ανερχόταν στα 460 Nm (310 Nm ο πίσω, 150 ο εμπρός ηλεκτροκινητήρας). Η επιτάχυνση για τα πρώτα 100 χλμ./ώρα ήταν ζήτημα 6,3 δλ. και η τελική ταχύτητα περιοριζόταν ηλεκτρονικά στα 180 χλμ./ώρα. Η πρεμιέρα του Q4 e-tron είναι προγραμματισμένη για τις αρχές του επόμενου μήνα.