Κάθε προσδοκία ξεπερνά η τελική μορφή του Hyundai Ioniq 5 N, η οποία αποκαλύφθηκε επιτέλους μετά από μια μακροχρόνια εκστρατεία teaser, κατασκοπευτικών φωτογραφιών και τμηματικής αποκάλυψης τεχνικών χαρακτηριστικών. Τα καλύτερα τα κρατούσαν για το τέλος οι Κορεάτες, κεραυνοβολώντας μας με 650 άλογα!
Πριν μπούμε στο πολύ «ψητό», πολλές ματιές στο παρουσιαστικό του κορυφαίου N. To Performance Blue δεν θα μπορούσε να λείπει από το φουσκωμένο αμάξωμα, ούτε οι κόκκινες λεπτομέρειες στα gloss black αεροδυναμικά βοηθήματα (splitter μπροστά, ποδιές στο πλάι, διαχύτης πίσω). Ο εμπρός προφυλακτήρας φιλοξενεί και μια μεμβράνη που μιμείται το ανθρακονημάτινο look, μαζί με μια κόκκινη λωρίδα στο κέντρο του. Οι αεραγωγοί στα πίσω φτερά συνιστούν πρωτιά για Hyundai N, όπως και οι ζάντες διαμέτρου 21 ιντσών (σε λάστιχα 275/35). Στο κέντρο του διαχύτη τραβάει τα βλέμματα το κάθετο φως ομίχλης, ενώ στην κορυφή του πίσω μέρος βλέπουμε το τριγωνικό τρίτο «στοπ» ανάμεσα στα δυο σκέλη της αεροτομής.
Από το εσωτερικό ξεχωρίζουμε τα σπέσιαλ γραφικά του συστήματος πολυμέσων, που προσφέρει έλεγχο στα συστήματα N Drift Optimizer, N Pedal, N Race και N Torque Distribution, ενώ εντύπωση προκαλεί η τελική ένδειξη του ταχύμετρου που τερματίζει στα 300 χλμ./ώρα. Η καλύτερη «προειδοποίηση» για τον καταιγισμό επιδόσεων και τεχνολογίας, που επιφυλάσσει το Ioniq 5 N στον οδηγό του.
Καταρχάς, όλα τα ανωτέρω συστήματα δημιουργούν μια αλυσίδα οδηγικής απόλαυσης. Το σύστημα N Drift Optimizer κατανέμει τη ροπή εμπρός-πίσω, αλλάζοντας παράλληλα τη σκληρότητα της ανάρτησης, την αμεσότητα του συστήματος διεύθυνσης και την απόκριση του e-LSD (ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης), προκειμένου να δημιουργήσει τις κατάλληλες συνθήκες για ατελείωτες πλαγιολισθήσεις. Στο ίδιο μήκος κύματος το Torque Kick Drift, που μιμείται την «κλωτσιά» στο συμπλέκτη (το συμπλεκτάρισμα, κοινώς) και βοηθά τόσο στο έναυσμα, όσο και τη διατήρηση του drift.
Το Ioniq 5 N μπορεί να είναι ηλεκτρικό, αλλά μπορεί να μιμηθεί τους ήχους των i30 N και Kona N μέσω του συστήματος Virtual Shift Mode. Όταν ο οδηγός τραβήξει ταυτόχρονα τα paddles πίσω από το τιμόνι, το Ioniq 5 N αποκτά βενζινοκίνητη διάθεση και παράγει τεχνητά ήχους κινητήρα εσωτερικής καύσης, αλλά και αλλαγών σχέσεων. To N e-shift προσομοιώνει τη λειτουργία του 8τάχυτου DCT, δίνοντας μικρά «κοψίματα» και «τινάγματα» στα εικονικά ανεβοκατεβάσματα ταχύτητας. Μαζί του το N Brake Regen, που ανακτά ενέργεια με ισχύ που μπορεί να προσφέρει μέχρι 0,6 G επιβραδυντικής δύναμης δίχως καν να πατηθεί το μεσαίο πεντάλ! Ένα πεντάλ που προστάζει δίσκους- «ταψιά», με διάμετρο 400 χλστ. εμπρός και 360 χλστ. πίσω (4πίστονες-μονοπίστονες οι δαγκάνες αντίστοιχα).
Τα πάντα, ωστόσο, παραμερίζουν όταν η κουβέντα έρθει στο κινητήριο σύνολο. Το Ioniq 5 N είναι το πρώτο τετρακίνητο παραγωγής του N Division, αντλώντας πολλές ιδέες από τα i20 Rally1 του WRC. Σε δύναμη, όμως, καταφέρνει να επισκιάσει ακόμα και αυτά, καθώς οι δυο ηλεκτροκινητήρες του (ένας εμπρός, ένας πίσω) παράγουν συνολικά 610 άλογα και 740 Nm ροπής! Για 10 δευτερόλεπτα και κατόπιν ενεργοποίησης του N Grin Boost, το δεξί πεντάλ δίνει εντολές σε 650 ίππους και 770 Nm. Περιττό να πούμε πως και στις δυο περιπτώσεις το Ioniq 5 N γράφει Ιστορία, όντας αφενός το ισχυρότερο Hyundai και αφετέρου το πιο δυνατό αυτοκίνητο παραγωγής που έχει βγει από τη Νότιο Κορέα, όλων των εποχών!
Η επιτάχυνση δεν διαφέρει ιδιαίτερα μεταξύ των δυο modes, καθώς χωρίς το N Grin Boost θέλει 3,5 δλ. για το 0-100 χλμ./ώρα και με αυτό 3,4 δλ, ενώ σε κάθε περίπτωση η τελική περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 260 χλμ./ώρα. Παρότι σημαντικά ισχυρότερο από το όμορο Kia EV6 GT οι επιδόσεις δεν απέχουν, λόγω του μεγαλύτερου βάρους στο Ioniq 5 N. Οι μηχανικοί του N Division 42 έξτρα σημεία συγκόλλησης, πάνω από 2 μέτρα επιπρόσθετων ελασμάτων και ενισχύσεις στις βάσεις μπαταρίας-ηλεκτροκινητήρων, προκειμένου να ενισχύσουν την ακαμψία του σασί. Παράλληλα τοποθέτησαν μεγαλύτερη μπαταρία 84 kWh (77 kWh τα απλά Ioniq 5), που φορτίζει από 10 σε 80% εντός 18 λεπτών (με ταχυφορτιστή).