Η τέταρτη γενιά του εμβληματικού hatchback είναι πλέον πραγματικότητα και βρίσκεται στη χώρα μας! Το ολοκαίνουργιο Suzuki Swift ξεκινά την εμπορική του πορεία στην Ελλάδα, με κυριότερα όπλα τη μοντέρνα σχεδίαση, τα προηγμένα χαρακτηριστικά ασφάλειας και τον fun-to-drive χαρακτήρα.
Το νέο Swift ξεκινά από τις 18.450 ευρώ στη βασική έκδοση GL, η οποία περιλαμβάνει μεταξύ άλλων LED φώτα, 6 αερόσακους, 4 ηλεκτρικά παράθυρα, adaptive cruise control, infotainment με οθόνη αφής 9 ιντσών, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, κάμερα οπισθοπορείας, hill hold, σύστημα αυτόματης εναλλαγής μεγάλης σκάλας φώτων και πλήρες πακέτο συστημάτων υποβοήθησης/άνεσης/ασφάλειας. Η πλουσιότερη GL+ προσθέτει ζάντες αλουμινίου και φιμέ κρύσταλλα στα πίσω παράθυρα έναντι 19.530 ευρώ, ενώ η κορυφαία GLX «τικάρει» και τον αυτόματο κλιματισμό στις 21.250 ευρώ. Το τετρακίνητο Swift AllGrip κοστίζει από 20.600 ευρώ (GL), ενώ με το CVT κιβώτιο ταχυτήτων 21.330 ευρώ (GL+).
Όπως το υπάρχον μοντέλο, έτσι και το καινούργιο συνοδεύεται από τις εξής εγγυήσεις:
- 5 χρόνια καλής λειτουργίας (ή 100.000 χλμ. για τα μηχανικά / ηλεκτρικά μέρη)
- 12 χρόνια για το αμάξωμα
- 5 χρόνια δωρεάν οδική βοήθεια
Το νέο Swift διατηρεί τη φιλοσοφία του προκατόχου του σε αρκετούς τομείς, αλλά σε πιο εκσυγχρονισμένη μορφή σε όλα τα επίπεδα. Εξωτερικά διακρίνεται από τις πολλές διαδοχικές καμπύλες επιφάνειες, τα αιχμηρά φώτα και την ίδια σχεδόν γραμμή της οροφής με πριν, όμως οι χειρολαβές των πίσω θυρών μεταφέρθηκαν στις πόρτες. Από πλευράς διαστάσεων το νέο Swift έχει μήκος 3.860 χλστ. (3.845 χλστ. το προγενέστερο), πλάτος 1.735 χλστ., ύψος 1.485 χλστ. (1.520 χλστ. το 4WD) και μεταξόνιο 2.450 χλστ. Ουσιαστικά κρατά το κόμπακτ αμάξωμα προς όφελος της ευελιξίας και του χαμηλού βάρους (από 994 κιλά).
Η γνωστή πλατφόρμα Heartect αποτελεί τη βάση, εξασφαλίζοντας μειωμένο βάρος και αυξημένη ακαμψία. Οι Ιάπωνες προέβησαν σε διάφορες βελτιώσεις, ενώ λήφθηκαν διάφορα μέτρα για τη μείωση του θορύβου, των κραδασμών και της τραχύτητας. Ιδιαίτερη προσοχή δόθηκε και στην αεροδυναμική, από καλύμματα στο δάπεδο του αυτοκινήτου και αεροτομές, έως και τον σχεδιασμό των ζαντών. Επιπλέον, τα ελαστικά τελευταίας τεχνολογίας προσφέρουν 15 τοις εκατό χαμηλότερη αντίσταση κύλισης από αυτά που τοποθετήθηκαν στο προηγούμενο μοντέλο.
Σημαντικά αλλαγμένο είναι και το εσωτερικό, αφού τα μόνα στοιχεία που διατηρήθηκαν από το προγενέστερο μοντέλο είναι το τιμόνι, οι διακόπτες για τα ηλεκτρικά παράθυρα – καθρέπτες και ο λεβιές των ταχυτήτων. Ευχάριστη νότα αποτελεί η διχρωμία στο ταμπλό και στα πάνελ των θυρών. Στο κέντρο κυριαρχεί η νέα οθόνη των 9 ιντσών του Infotainment, έναντι την 7άρα που ήταν ενσωματωμένη πριν χαμηλότερα στην κεντρική κονσόλα. Οι χώροι των επιβατών είναι καλοί, όμως το πορτ μπαγκάζ παραμένει στα 265 λίτρα (ίδιο με πριν).
Το νέο Swift εφοδιάζεται ξανά με 1.200άρη ατμοσφαιρικό υβριδικό κινητήρα, όμως «έχασε» έναν κύλινδρο, αφού πλέον το νέο μοτέρ είναι 3κύλινδρο. Το νέο μηχανικό σύνολο Z12E εμφανίζει ακόμα χαμηλότερη κατανάλωση και εκπομπές CO2, χάρη στις αλλαγές που έγιναν στην εισαγωγή, στο μεταβλητό χρονισμό των βαλβίδων και στην ανακύκλωση των καυσαερίων. Σύμφωνα με τη Suzuki, το νέο Swift με το χειροκίνητο 5άρι κιβώτιο καίει 4,4 λτ./100 χλμ. βενζίνη και εκπέμπει 98 γρ./χλμ. CO2 (έναντι 4,7 λτ./100 χλμ. και 106 γρ./χλμ.). Το νέο μηχανικό σύνολο αποδίδει 82 ίππους και 112 Nm ροπής (107 Nm πριν), εξασφαλίζοντας γρηγορότερη επιτάχυνση στα 0-100 χλμ./ώρα σε 12,5 δλ., από 13,1 δλ. το προγενέστερο Swift. Επιπρόσθετα λαμβάνει έξτρα στιγμιαία δύναμη 60 Nm και 3 ίππων από το 12V Mild Hybrid. Τέλος, θα είναι διαθέσιμο με CVT κιβώτιο ταχυτήτων και με τετρακίνηση Allgrip με το χειροκίνητο 5άρι σασμάν.
Τεχνικά χαρακτηριστικά | |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 1.197 |
Ταχύτητες | 5/CVT/5 Allgrip |
Κύλινδροι/βαλβίδες | 3/12 |
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) | 82/5.700 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 112/4.500 |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 12,5/11,9/- |
Τελική (χλμ./ώρα) | 165/170/160 |
Κατ/λωση (λτ./100 χλμ.) | 4,4/4,7/4,9 |
CO2 (γρ./χλμ.) | 98/106/110 |
Βάρος (κιλά) | 994/1.032/1.070 |