Μετά την παρουσίαση του ολοκαίνουριου plug-in υβριδικού Mazda CX-60, η ιαπωνική φίρμα έρχεται να εμπλουτίσει τη γκάμα του νέου της SUV με τον επίσης νέο ντίζελ εξακύλινδρο εν σειρά των 3.3 λίτρων.
Το πιο πρόσφατο μέλος της οικογενείας e-Skyactiv D αριθμεί 3.283 κ.εκ. χωρητικότητας και ανακοινώνεται ως ο πιο «καθαρός» πετρελαιοκινητήρας στον κόσμο! Διατίθεται σε δυο εκδόσεις ισχύος, με 200 άλογα/500 Nm για την πισωκίνητη έκδοση και 254 ίππους/550 Nm σε συνεργασία με το σύστημα τετρακίνησης Mazda i-Activ AWD, εξασφαλίζοντας κατανάλωση καυσίμου και εκπομπές CO2 τόσο χαμηλές όσο 4.7 λίτρα/100 χλμ. και και 123 γρ./χλμ. Αμφότεροι συνδυάζονται με 8άρι αυτόματο κιβώτιο και σύστημα τετρακίνησης, προσφέροντας στο κορυφαίο CX-60 3.3 SkyActiv-D επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 7,8 δλ. και τελική 220 χλμ./ώρα.
Ο νέος κινητήρας συνδυάζεται με ήπια υβριδική τεχνολογία 48 Volt και χρησιμοποιεί το DCPCI (Distribution- Controlled Partially Premixed Compression Ignition), βελτιστοποιώντας την καύση και τα χαρακτηριστικά λειτουργίας του συνόλου. Οι Ιάπωνες αναφέρουν κατανομή βάρους που οριοθετείται στο 55-45 εμπρός-πίσω, με τη συνολική ένδειξη της ζυγαριάς να σταματά στα 1.900 κιλά και να κυμαίνεται 150 κιλά χαμηλότερα από το PHEV (2.050 κιλά).
Η εξέλιξη του ολοκαίνουργιου πετρελαιοκινητήρα, βέβαια, δεν σημαίνει πως η Mazda λησμονεί την ηλεκτροκίνηση. Η φίρμα από τη Χιροσίμα θα παρουσιάσει 5 EV μοντέλα μέσα στα επόμενα 5 χρόνια, ενώ από το 2025 και μετά θα αναλάβει η νέα πλατφόρμα Skyactiv EV Scalable Architecture, η οποία θα διαθέτει μοναδική τεχνολογία και θα επιτρέψει στη Mazda να παράγει αποτελεσματικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα, όλων των μεγεθών, χρησιμοποιώντας κοινό πάτωμα.