Νέος κύκλος crash test από το Insurance Institute for Highway Safety (IIHS), νέος γύρος δυσκολιών για τα υπό δοκιμή αυτοκίνητα. Αυτή τη φορά σειρά, είχαν οι εκπρόσωποι της μικρομεσαίας κατηγορίας να αναμετρηθούν με τη βαρύτερη μπαριέρα στην πλαϊνή σύγκρουση.
O οργανισμός IIHS αυστηροποίησε το εν λόγω crash test στα τέλη του προηγούμενου χρόνου, προσαρμόζοντάς το στη σημερινή μορφή της κυκλοφορίας επί αμερικανικού -κι όχι μόνο- εδάφους. Η νέα πλάγια δοκιμή πρόσκρουσης εφαρμόζει 82% περισσότερη ενέργεια στο όχημα συγκριτικά με πριν, προσομοιώνοντας τη σύγκρουση με SUV ή pick up – τα αυτοκίνητα, δηλαδή, που συναντάμε περισσότερο στους δρόμους των Η.Π.Α. Αλλαγή εξαιρετικά χρήσιμη και για τις υπόλοιπες αγορές, καθώς τα SUVs κυριαρχούν παγκοσμίως. Με τα νέα δεδομένα, η παραμορφούμενη μπαριέρα ζυγίζει 1.905 κιλά και χτυπά το αυτοκίνητο με 60 χλμ./ώρα, αντί 1.497 κιλών και 50 χλμ./ώρα που ήταν η μέχρι πρότινος κατάσταση.
Honda Civic Hatchback και Sedan, Kia Forte, Mazda 3 Hatchback και Sedan, Nissan Sentra, Toyota Corolla Hatchback και Sedan, Subaru Crosstrek και Subaru Impreza Sedan/Wagon δέχτηκαν τα χτυπήματα της αυστηρότερης δοκιμής πρόσκρουσης, με τα αποτελέσματα να φέρνουν στον «αφρό» μόνο δυο αυτοκίνητα. Το Mazda 3, σε πεντάθυρη και τετράθυρη μορφή, ήταν το μοναδικό που κατάφερε να αποσπάσει βαθμολογία «καλό». Πέντε κέρδισαν την αξιολόγηση «αποδεκτό», που επί της ουσίας ήταν τα εξής 3: Toyota Corolla (χάτσμπακ και σεντάν), Honda Civic (χάτσμπακ και σεντάν) και Nissan Sentra. Αντίθετα, Kia Forte, Subaru Crosstrek και Impreza (Wagon και Sedan) δεν μπόρεσαν να ξεπεράσουν τη βάση, βαθμολογούμενα ως «φτωχά».
Για να καταλάβουμε το πόσο πιο δύσκολο είναι πια το συγκεκριμένο crash test, ο IIHS αναφέρει πως όλα τα μοντέλα θα χαρακτηρίζονταν ως «καλά» με τις προδιαγραφές της προηγούμενης δοκιμής πρόσκρουσης!