Ήταν να μη γίνει η αρχή. Άπαξ και ξεκίνησαν να πετυχαίνουν 5άστερες διακρίσεις στα crash tests τα κινεζικά αυτοκίνητα, δεν σταματάνε (πλην ελαχίστων εξαιρέσεων)! Εξαιρετική εικόνα από τα «Made in China» τετράτροχα και στον τελευταίο κύκλο δοκιμών πρόσκρουσης του Euro NCAP, με τα NIO EL7 και ET5 να αποσπούν τη μέγιστη βαθμολογία.
Το EL7 σκόραρε 93% στην προστασία ενηλίκων, 85% στην προστασία παιδιών, 80% στην προστασία πεζών και 79% στα επικουρικά συστήματα, σε μια βαθμολογία από τις πιο ολοκληρωμένες που συναντάμε στα δεδομένα του ανεξάρτητου ευρωπαϊκού φορέα. Ακόμα και αυτά τα ποσοστά όμως, είναι σαν να ωχριούν δίπλα σε εκείνα του ET5. Ο Κινέζος ανταγωνιστής του Tesla Model 3 πέτυχε 96% στους ενήλικες, 85% στα παιδιά, 83% στους πεζούς και 81% στα συστήματα ασφαλείας, σε μια από τις ελάχιστες περιπτώσεις όπου ένα αυτοκίνητο καταφέρνει να ξεπεράσει το 90% στους ενήλικες και το 80% στις άλλες 3 κατηγορίες.
Με το 96% μάλιστα, το ET5 μπαίνει στο top 5 των ασφαλέστερων μοντέλων όλων των εποχών στο Euro NCAP, ακολουθώντας τα Tesla Model Y, Model 3 και Hyundai Ioniq 6, με σκορ 97% έκαστο. Εννοείται ότι παράλληλα χρίζεται ως το υψηλότερα «παρασημοφορημένο» αυτοκίνητο με κατασκευή από την Κίνα, αφήνοντας πίσω του το WEY Coffee 02 (94%), το όμορο EL7 και το Maxus MIFA 9 (93% αμφότερα). Ακόμα πιο εντυπωσιακό (για να μην πούμε «απίστευτο») , ωστόσο, είναι το σερί με 5άστερα που «τρέχουν» οι Κινέζοι κατασκευαστές την τρέχουσα διετία.
Από το 2022 μέχρι τώρα, όποιο μοντέλο κινεζικής μάρκας έχει δοκιμαστεί από τις μπαριέρες και τις κούκλες του Euro NCAP έχει πάρει τα μέγιστα εύσημα! Ένα -μέχρι πριν 3 ή 4 χρόνια- ασύλληπτο 10/10 γράφουν οι NIO, Chery , Maxus, MG (τυπικά βρετανική), WEY, ORA και BYD, με μοναδική εξαίρεση το Mobilize Limo. Ένα αυτοκίνητο, όμως, που αφενός έχει εξελιχτεί από τις Renault – Jiangling Motors (άρα δεν είναι 100% κινεζικό) και αφετέρου δεν πωλείται, καθώς είναι διαθέσιμο μόνο για ενοικίαση και χρήση σε εταιρικούς στόλους επιχειρήσεων κινητικότητας.