Το project αυτοκινητοβιομηχανίας από το Βιετνάμ δεν φείδεται προβλημάτων. Τα αυτοκίνητα της VinFast έχουν πάει «άπατα», ενώ πριν καν λανσαριστούν έφτασαν να παίρνουν τόσο κακές κριτικές από τους δημοσιογράφους, ώστε η εταιρία απροκάλυπτα επιχείρησε δωροδοκίες για να αλλάξουν γνώμη! Ενώ, λοιπόν, το χειροπιαστό δείγμα της VinFast είναι χαμηλού επιπέδου, για κάποιον απροσδιόριστο ρόλο η χρηματιστηριακή της αξία είναι στα ύψη.
Οι «λύκοι» της Wall Street υποδέχτηκαν με τεράστια θέρμη το άνοιγμα της μετοχής, η οποία έγινε σε συνέργεια με την εταιρία Black Spade Acquisition Co. Η συμφωνηθείσα τιμή έναρξης διαπραγμάτευσης ορίστηκε στα 10 δολάρια, τοποθετώντας τη χρηματιστηριακή αξία της VFS στα 23 δις δολάρια. Παρόλα αυτά η μετοχή άνοιξε στα 22 δολάρια το κομμάτι, φτάνοντας στο απίστευτο επίπεδο των 37,06 δολαρίων μέχρι το τέλος της ημέρας. Εξέλιξη που εκτίναξε την αξία της VinFast στο μεγαλύτερο χρηματιστήριο του κόσμου, σε περισσότερα από 85 δις δολάρια! Για να έχουμε ένα σημείο αναφοράς του πόσο ασύλληπτα και ανεξήγητα ψηλά έφτασαν οι μετοχές των Βιετναμέζων, η χρηματιστηριακή αξία της General Motors εκτιμάται στα 48 δις και η αντίστοιχη της Ford στα 46. Η Vinfast, δηλαδή, εμφανίζεται πιο «μπολιασμένη» οικονομοτεχνικά, από ό,τι οι δυο αμερικανικοί κολοσσοί μαζί!
Όσο περίεργο κι αν δείχνει, δεν είναι ασυνήθιστο η μετοχή νεοσύστατων αυτοκινητοβιομηχανιών με ηλεκτρικά να σημειώνει τέτοιες επιδόσεις. Στα τέλη του 2021, η χρηματιστηριακή αξία της Rivian είχε εκτιναχθεί σε πάνω από 150 δισεκατομμύρια δολάρια μόλις μια εβδομάδα μετά την δημόσια εγγραφή της, αλλά έκτοτε έχει πέσει σε περίπου 20 δις. Οι ντόπιοι επενδυτές πιθανότατα έχουν ενθαρρυνθεί από τη δέσμευση της VinFast στις Η.Π.Α., καθώς τον Ιούλιο, εγκαινιάστηκε ένα ολοκαίνουργιο εργοστάσιο 2 δις δολαρίων στη Βόρεια Καρολίνα, που θα κατασκευάζει τα VF 7, VF 8 και VF 9 σε ετήσια παραγωγική ικανότητα 150.000 μονάδων.