Μετά το μούδιασμα από την πανδημία του κορονοϊού, η βιομηχανία του αυτοκινήτου φαίνεται πως έχει πάρει τα πάνω της, ειδικά με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Παρά την οικονομική αναστάτωση που έφερε ο κορονοϊός, μεγάλοι κατασκευαστές αυτοκινήτου αναφέρουν ότι η ζήτηση δεν μειώθηκε κατά τη διάρκεια του lockdown, ειδικά για νέα και κυρίως για ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Μάλιστα σε ορισμένες περιπτώσεις αρκετές εταιρείες προσπαθούν να ανταπεξέλθουν σε επίπεδο παραγωγής, αφού πολλές από τις μονάδες κατασκευής υπολειτουργούν λόγω του κορονοϊού.
Το μεγάλο στοίχημα της ηλεκτροκίνησης!
Η ηλεκτροκίνηση, όπως και τα αυτόνομα οχήματα είναι το μέλλον του κλάδου του αυτοκινήτου, μιας και η Ε.Ε. έχει θέσει αυστηρούς όρους για τη μείωση των εκπομπών καυσαερίων των αυτοκινήτων έως το 2030. Στο εξωτερικό η ηλεκτροκίνηση ήδη αναπτύσσεται με γοργούς ρυθμούς. Να αναφέρουμε ενδεικτικά πως το 2020, τα υβριδικά οχήματα αποτελούσαν το 11,9% των συνολικών πωλήσεων επιβατικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη, συγκριτικά με το 5,7% το 2019. Εξίσου αυξημένη ήταν η ζήτηση και στα ηλεκτρικά αντιπροσωπεύοντας το 10,5% όλων των νέων ταξινομήσεων αυτοκινήτων στην Ε.Ε., σε σύγκριση με το 3,0% του 2019. Στη χώρα μας έχουμε δρόμο ακόμα να διανύσουμε, αλλά σημασία έχει πως η αρχή έχει γίνει και μέσω των κρατικών επιδοτήσεων, ενώ και το δίκτυο φόρτισης αρχίζει να αυξάνεται. Κινήσεις ιδιαίτερα ενθαρρυντικές!
Πώς πήγε όμως η παραγωγή αυτοκινήτων τη χρονιά του covid-19;
Σύμφωνα με τη μελέτη που διεξήγαγε ο Διεθνής Οργανισμός Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (International Organization of Motor Vehicle Manufacturers), την περασμένη χρονιά κατασκευάστηκαν σχεδόν 56 εκατομμύρια οχήματα. Όμως η παγκόσμια παραγωγή αυτοκινήτων μειώθηκε κατά 16,9% το 2020, συγκριτικά με το 2019, πτώση αναμενόμενη μιας και το 2020 ήταν μια χρονιά πανδημίας. Στην Κίνα η πτώση της παραγωγής στα εργοστάσια των κατασκευαστών ήταν μικρή, με την παραγωγή να μειώνεται μόλις 6,5%. Στη Γαλλία είχαμε τη μεγαλύτερη μείωση παραγωγής που άγγιξε το οδυνηρό 44,3%. Σε απόλυτους αριθμούς το 2020 στην Κίνα κατασκευάστηκαν 19,9 εκατ. αυτοκίνητα, στην Ιαπωνία 6,96, στη Γερμανία 3,5, στη Νότια Κορέα 3,21, στην Ινδία 2,85, στις Η.Π.Α. 1,92, στη Βραζιλία 1,6, στη Ρωσία 1,26 και στην Τσεχία 1,15 εκατομμύρια αυτοκίνητα. Νούμερα καλά, αναλογιζόμενοι μάλιστα το γεγονός πως η πανδημία διέκοψε τη λειτουργία μονάδων συναρμολόγησης οχημάτων.
Η έκρηξη του ψηφιακού μετασχηματισμού λόγω του κορονοϊού, έχει φέρει σημαντικές αλλαγές και στον κλάδο του αυτοκινήτου. Πέρα από την νέα αναδυόμενη τεχνολογία (ηλεκτροκίνηση, αυτόνομα οχήματα κ.α.) έχει αλλάξει κι άρδην ο τρόπος προσέγγισης του υποψήφιου πελάτη. Τα ψηφιακά κανάλια προώθησης και πώλησης αποτελούν μια νέα καθημερινότητα για τις εταιρείες, με τους πελάτες που «κλείνουν» το νέο τους αυτοκίνητο διαδικτυακά, ολοένα και να αυξάνονται!