Ένα από τα πιο ασυνήθιστα προβλήματα παραγωγής αντιμετωπίζει η Stellantis, καθώς δεν έχει οδηγούς για τις νταλίκες μεταφοράς των αυτοκινήτων της! Πρόβλημα που πηγάζει από την έλλειψη μικροτσίπ, την πανδημία του κορωνοϊού και τον πόλεμο στην Ουκρανία, όπως αναφέρει το Automotive News.
Οι ελλείψεις στους ημιαγωγούς δημιούργησε τα γνωστά προβλήματα με τις καθυστερήσεις στις παραδόσεις. Ο κορωνοϊός, από τη μεριά του, έριξε την ζήτηση για νέα αυτοκίνητα, συνεπώς μειώθηκαν δραματικά τα δρομολόγια μεταφορών – άρα και οι ανάγκες για οδηγούς φορτηγών. Πλέον, όμως, η κανονικότητα έχει εν πολλοίς επανέλθει. Τα αυτοκίνητα που παράγονται πρέπει να μεταφέρονται στις αντιπροσωπείες, αλλά πλέον δεν υπάρχει το προσωπικό για να το κάνει! Πρόβλημα που εντείνεται από τον πόλεμο στην Ουκρανία, καθώς οι περισσότεροι οδηγοί προέρχονται από τη συγκεκριμένη χώρα και πλέον -για ευνόητους λόγους- δεν είναι διαθέσιμοι. Η Stellantis αναγκάζεται να λάβει άμεσα μέτρα, καθώς οι ποσότητες οχημάτων προς παράδοση αυξάνονται στα προαύλια των εργοστασίων της. Ποια είναι αυτά; Η άμεση στρατολόγηση εργαζομένων της και η εκπαίδευσή τους, ώστε να μάθουν να οδηγούν φορτηγό!
Ενημερωτικά e-mails αποστέλλονται σε υπαλλήλους, ενώ παράλληλα αφισοκολλούνται πόστερ στα εργοστάσια των εταιριών επί ευρωπαϊκού εδάφους, αμφότερα ζητώντας οδηγούς -κανονικούς και υποψήφιους. Προφανώς οι εργαζόμενοι που τυχόν έχουν δίπλωμα οδήγησης φορτηγού προτιμώνται, αλλά η Stellantis προσφέρει ταχύρρυθμα προγράμματα εκπαίδευσης σε κάθε ενδιαφερόμενο. Η Stellantis μάλιστα όχι μόνο πληρώνει για μαθήματα οδήγησης (και φυσικά κανονικό έξτρα μισθό όσους αναλάβουν τα τιμόνια στις νταλίκες της), αλλά σκέφτεται πολύ σοβαρά την αγορά δικών της φορτηγών, ώστε να αποφύγει μελλοντικές διακλαδώσεις του ίδιου προβλήματος.
Το ζήτημα με τις λίστες αναμονής και τους χρόνους παράδοσης έχει γιγαντωθεί τόσο, ώστε σε κάποιες χώρες η Stellantis μέχρι ζητάει από τους ντίλερ να παραλαμβάνουν τα αυτοκίνητα από τα εργοστάσια, προκειμένου να γίνονται οι παραδόσεις στους πελάτες ταχύτερα!