Οι εξελίξεις μετά τη συγχώνευση PSA-FCA είναι ραγδαίες και «τρέχουν» με ιλιγγιώδεις ρυθμούς. Μετά τη διαφαινόμενη ακύρωση της νέας GTV και την γενικότερη αναδιάρθρωση που ετοιμάζεται για την Alfa Romeo, το ίδιο -και ακόμα πιο εντατικό- σχέδιο περιμένει την Fiat.
Δείτε ακόμα: Σαρώνει σε πωλήσεις η Lancia Ypsilon!
Σύμφωνα με τον CEO της Fiat-Chrysler Automobiles, Mike Manley, η Fiat προτίθεται να εγκαταλείψει την κατηγορία των αυτοκινήτων πόλης (Α-Segment) και να ανέβει στα σουπερμίνι (Β-Segment). Σε απλούστερα λόγια, Panda και 500 ενδέχεται να «κοπούν» οριστικά, ώστε να εξοικονομηθούν κονδύλια για την εξέλιξη του αντικαταστάτη του Punto. Όπως δήλωσε ο Manley στο Autonews Europe, «στο εγγύς μέλλον θα εστιάσουμε την προσοχή μας στη μεγαλύτερη και πιο προσοδοφόρα κατηγορία, εγκαταλείποντας αυτή των μοντέλων πόλης».
Η εξήγηση για αυτή την κίνηση είναι πολύ απλή, αλλά και εξίσου αναμενόμενη. Τα παραδοσιακά αυτοκίνητα πόλης (βλέπε Fiat Panda, Toyota Aygo/Citroen C1/Peugeot 108 κλπ) δεν πουλάνε πια όσο πρέπει. Για την ακρίβεια, πουλάνε πολύ λιγότερο από τα αντίστοιχα σουπερμίνι (Yaris/C3/208, το Punto εξαιρείται μιας και καταργήθηκε). Και η Fiat χρειάζεται επειγόντως κέρδη, καθώς παρουσίασε ζημιές 55 εκατομμυρίων ευρώ μόνο στο τρίτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους.
Διαβάστε επίσης: Fiat Punto GT: Το «βρωμόγκαζο» της καρδιάς μας!
Ο Αμερικανός υπογραμμίζει το γεγονός πως στην Ευρώπη τα σουπερμίνι κρατούν τα πρωτεία της εμπορικής επιτυχίας, μπροστά από SUV και crossovers, ενώ χαίρουν απείρως μεγαλύτερης απήχησης συγκριτικά με τα αυτοκίνητα πόλης. Οπότε, σύμφωνα με τον Manley, μια απλή και αυτονόητη λύση είναι η εξής: καταργείται το Panda, το 500 διατηρεί ελπίδες γιατί έχει κοινό και στις Η.Π.Α., με τα κονδύλια που θα εξοικονομηθούν να επενδύονται στην εξέλιξη του νέου Punto! Παρόλα αυτά, δεν επιβεβαίωσε τίποτα. Οπότε περιμένουμε εναγωνίως το μέλλον που επιφυλάσσει η Fiat στα ιστορικά μοντέλα της.