Τα μαντάτα περί τέλους εξέλιξης θερμικών κινητήρων έρχονται συχνά τον τελευταίο καιρό, ειδικά από Γερμανία. Audi και Ford έχουν κάνει σχετικές ανακοινώσεις, με την BMW να ανθίσταται σθεναρά. Κάτι που δεν θα κάνει η VW, δια στόματος CEO της.
Ο Ralf Brandstaetter δήλωσε στο Automobilwoche πως ο γερμανικός κολοσσός δεν θα εξελίξει νέους κινητήρες, αλλά θα επικεντρωθεί στη βελτίωση των υπαρχόντων συνόλων. Στόχος η εναρμόνιση με τις ακόμα αυστηρότερες προδιαγραφές εκπομπών ρύπων Euro 7, μέχρι να πραγματοποιηθεί η στροφή της εταιρίας στην ηλεκτροκίνηση. Κάτι που δεν θα γίνει από τη μία στιγμή στην άλλη, βέβαια. Η VW στοχεύει μεν στο διπλασιασμό των ηλεκτρικών πωλήσεων μέχρι το 2030, όμως δεν θα σταματήσει τη διάθεση βενζινοκίνητων αυτοκινήτων (τα diesel χαιρετάνε). Golf, Passat, T-Roc και Tiguan αναμένεται να συνεχίσουν για μια ακόμα γενιά, έχοντας κάτω από τα καπό αναβαθμισμένους κινητήρες και plug-in υβριδικά σύνολα τελευταίας τεχνολογίας.
Όπως είπε ο ίδιος ο Brandstaetter, τα κέρδη από τις πωλήσεις των κανονικών μοντέλων θα χρηματοδοτήσουν το ηλεκτρικό αύριο. Σκοπός της VW είναι το 70% των νέων ταξινομήσεων να αφορούν EV οχήματα μέχρι το 2030 στην Ευρώπη, ενώ για τον ίδιο χρονικό ορίζοντα σε Η.Π.Α. και Κίνα το ηλεκτρικό ποσοστό τοποθετείται στο 50%. Kάτι ανάλογο, σε ακόμα πιο αυστηρό οργανόγραμμα, έχουν ανακοινώσει οι Honda και Volvo.