Η Renault επενδύει διαρκώς στην ηλεκτροκίνηση, θέλοντας να αναδειχθεί σε ηγέτιδα δύναμη των EVs. Για να το καταφέρει, θα πρέπει πρώτα να αποκαθηλώσει την Tesla. Κάτι που σκοπεύει να κάνει, συντάσσοντας επουσιώδεις συμμαχίες. Μια από τις πιο σημαντικές είναι αυτή με τη Google.
Σε πρόσφατη παρουσίαση στα κεντρικά της γαλλικής εταιρίας, στο Boulogne-Billancourt, αποκαλύφθηκαν λεπτομέρειες σχετικά με τη νέα φίρμα Ampere, που θα αποτελέσει τη ραχοκοκαλιά των μελλοντικών EVs της Renault. Μια αρχιτεκτονική που θα χρησιμοποιεί τεχνολογία και λογισμικά της Google, σε συνεργασία με την Qualcomm, τα οποία θα επιφέρουν μείωση στα εξαρτήματα και θα βελτιώσουν την παραγωγική διαδικασία. Σύμφωνα με τους Γάλλους η νέα αυτή αρχιτεκτονική θα χρησιμοποιεί μόλις 20 επεξεργαστές, σε σχέση με τους 100 που υπάρχουν σήμερα. Αλλαγή που και μειωμένα κόστη εξέλιξης θα έχει, και συνεπακόλουθα χαμηλότερες τιμές στα τελικά προϊόντα.
Οι εκτιμήσεις της Renault κάνουν λόγο για εξοικονόμηση 1,5 δις ευρώ σε έρευνα και εξέλιξη, σε βάθος 10ετίας, με παράλληλα οφέλη στο κόστος κτήσης και την ανταγωνιστικότητα των τιμών. Οι προβλέψεις θέλουν τη νέα αρχιτεκτονική των 20 επεξεργαστών να ακολουθείται και από την Tesla, κάτι που -σύμφωνα με τους Γάλλους- θα έχει φέρει στο ίδιο επίπεδο τις δυο εταιρίες μέχρι το 2026. Παρόλα αυτά, ο CEO της Renault ξεκαθάρισε πως δεν πρόκειται να εμπλακούν σε «πόλεμο τιμών» με τους Αμερικανούς, στον απόηχο των πρόσφατων τεράστιων μειώσεων στις τιμές των Tesla: «Δεν θέλουμε να επαναλάβουμε τα λάθη του παρελθόντος. Θέλουμε να πουλάμε τα αυτοκίνητά μας, όχι να τα χαρίζουμε».
Η Ampere αναμένεται να ξεκινήσει επίσημα τις εργασίες της μέχρι το τέλος του χρόνου, με το νέο R5 να είναι το πρώτο μοντέλο της νέας ηλεκτρικής εποχής των Renault.