Πέντε χρόνια έχουν περάσει από τότε που η Mercedes-AMG παρουσίασε το Project One, στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης. Σήμερα ήγγικεν η ώρα της έναρξης παραγωγής για το ισχυρότερο και ταχύτερο αυτοκίνητο παραγωγής, με σήμα το αστέρι.
Το One συναρμολογείται στο χέρι, στις εγκαταστάσεις της AMG στο Κόβεντρι του Ηνωμένου Βασιλείου, ενώ το υβριδικό σύστημα μετάδοσης κίνησης με τους τέσσερις ηλεκτροκινητήρες του κατασκευάζεται από το τμήμα Mercedes-AMG High Performance Powertrains, στο Μπρίξγουορθ – οι ίδιοι άνθρωποι, δηλαδή, που είναι υπεύθυνοι για την ανάπτυξη και την παραγωγή της καρδιάς του μονοθεσίου της F1. Για να καταστεί εφικτή η παραγωγή του One, η AMG συνεργάστηκε με τη Multimatic και δημιούργησε ειδικές εγκαταστάσεις, δείγμα του πόσο πολύπλοκη υπόθεση είναι η προσαρμογή ενός μοτέρ Formula 1 στα πολιτικά στάνταρ.
Αυτός εξάλλου ήταν ο κυριότερος λόγος των επανειλημμένων καθυστερήσεων στο λανσάρισμα του γερμανικού hypercar, καθώς ο 1.600άρης V6 τούρμπο αφενός έπρεπε να αποκτήσει πολιτισμένα χαρακτηριστικά, αφετέρου να πληροί τις εκπομπές ρύπων – κι όλα αυτά, μπορώντας παράλληλα να στροφάρει μέχρι τις 11.000 σ.α.λ. O βενζινοκινητήρας παράγει 574 ίππους και είναι σύννομος με τις νόρμες Euro 6, με το ρελαντί μόλις στις 1.200 σ.α.λ. (από τις 5.000 σ.α.λ. στη Formula 1). Ένα ζευγάρι ηλεκτρικών μοτέρ μπροστά (ανά τροχό) συνθέτουν το άλλο μισό της μετάδοσης και συνεισφέρουν συνδυαστικά 326 ίππους, με τον τρίτο ηλεκτροκινητήρα να συνδράμει 163 ίππους στο στρόφαλο του 1.600άρη V6. O τέταρτος ηλεκτροκινητήρας απαρτίζει το ηλεκτρικό τούρμπο και προσθέτει άλλους 122 ίππους. Συνολικά, το τετρακίνητο και πεντακινητήριο One αποδίδει 1.063 ίππους και καλείται να κινήσει 1.695 κιλά, ενώ χάρις στη μπαταρία των 8,4 kWh μπορεί να κινηθεί μόνο με το ρεύμα για έως 18 χλμ.
Με αναλογία κιλών ανά ίππο στο 1,59 και τόση ηλεκτρική ισχύ, δεν προκαλεί εντύπωση πως το 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 2,9 δλ. και το 0-200 χλμ./ώρα σε 7,0 δλ., την ίδια στιγμή που η τελική ταχύτητα φτάνει τα 352 χλμ./ώρα.
Κάθε όχημα πρέπει να περάσει από 16 στάδια συναρμολόγησης και δοκιμών, σε μια διαδικασία που περιγράφεται από τη Mercedes-AMG ότι μοιάζει με την παραγωγή πολυτελών ρολογιών. Περισσότερα από 50 άτομα ασχολούνται με την παραγωγή του, ενώ μετά την ολοκλήρωση της κατασκευής, το υβριδικό hypercar υποβάλλεται στις τελικές δοκιμές στην παρακείμενη πίστα, έως ότου ο δοκιμαστής δώσει το πράσινο φως. Το τεχνολογικό αριστούργημα των 1.060+ ίππων κατόπιν καλύπτεται με προστατευτικό περιτύλιγμα και μεταφέρεται σε κλειστό φορτηγό μέχρι το Affalterbach, στα κεντρικά γραφεία της AMG. Εκεί γίνεται η παράδοση στον ιδιοκτήτη, ο οποίος λαμβάνει επίσης λεπτομερή ενημέρωση από τους μηχανικούς της εταιρίας για το αυτοκίνητο.
Οι ανωτέρω διαδικασίες αφορούν κάθε ένα από τα 275 One που θα κατασκευαστούν (όλα προπωλημένα), με αρχική τιμή 2,5 εκατ. ευρώ έκαστο.