H ιστορία της SAAB είναι από τις πιο ταλαίπωρες στο χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας. Θα μπορούσε να αποτελεί άλλη μια περίπτωση άλλοτε εδραιωμένης φίρμας που χρεοκόπησε, όμως από το 2011 που αυτό συνέβη οι Σουηδοί δεν μπορούν να βρουν ησυχία.
Η απόκτηση των μετοχών και του εργοστασίου στο Τρολχάταν από την κινεζική NEVS (National Electric Vehicle Sweden), δημιούργησε την αίσθηση πιθανής αναβίωσης. Μέχρι και ηλεκτρικό πρωτότυπο υπήρξε, το 2017, βασισμένο στο 9-3. Τελικά, το όραμα για μια νέα SAAB – έστω με διαφορετική ονομασία- δεν υλοποιήθηκε. Όχι μόνο αυτό, αλλά σύμφωνα με το Reuters, η μητρική Evergrande Group περνάει κρίση κι ενδιαφέρεται για την πώληση της NEVS. Κάπου εδώ μπαίνει στο παιχνίδι η Xiaomi.
Η πασίγνωστη εταιρία τεχνολογίας, που χαίρει της υποστήριξης από την κινεζική κυβέρνηση, ενδιαφέρεται να εισέλθει στο χώρο του αυτοκινήτου. Πρόθεση που συνδέεται άμεσα με την εμπλοκή των Apple, Huawei και Sony στο μέτωπο των τεσσάρων τροχών, τη στιγμή που η Samsung ήδη κατασκευάζει οχήματα (μέσω της Renault). H Xiaomi ιδανικά θα ήθελε τις εγκαταστάσεις της SAAB, ώστε να επενδύσει στον εκσυγχρονισμό τους και να προβεί στην εξέλιξη ενός αμιγώς ηλεκτρικού τετράτροχου! Εκτός αυτού, υπάρχει και το εργοστάσιο της NEVS στην Κίνα. Παρόλα αυτά, τόσο η Xiaomi όσο και η επενδυτική Shenzhen (επίσης κρατικά υποστηριζόμενη), που είναι η έτερη ενδιαφερόμενη για τη NEVS, έχουν να αντιμετωπίσουν μια πολύπλοκη δόμηση στην Evergrande και τις συνεργασίες της ίδιας, της προς πώληση φίρμας.
Η Evergrande διαθέτει μια σειρά από θυγατρικές, οι δραστηριότητες πολλές εκ των οποίων μεταξύ τους συνδέονται. Η NEVS, τώρα, συνεργάζεται με την Koenigsegg και έχει συμφωνήσει με τη γερμανική Sono Motors, για την παραγωγή του ηλεκτρικού Sion στο εργοστάσιο της SAAB. Κάτι που σημαίνει πως, αν τελικά πουληθεί, η νέα μητρική (για παράδειγμα, η Xiaomi) θα πρέπει να βρει άκρη με όλα τα γραφειοκρατικά.