Εν αμφιβόλω τίθεται η σχεδιαζόμενη επένδυση της VW στην Τουρκία, λόγω της τουρκικής εισβολής στη Συρία.
Εκπρόσωπος του γερμανικού κολοσσού δήλωσε χαρακτηριστικά στο περιοδικό Der Spiegel και την εφημερίδα Frankfurter Allgemeine Zeitung: «Παρακολουθούμε πολύ προσεκτικά και με μεγάλη ανησυχία τις εξελίξεις», ενώ επεσήμανε πως τα πλάνα για ανέγερση μονάδας στην Σμύρνη βρίσκεται στο τελικό στάδιο του σχεδιασμού, έπειτα από μακροχρόνιες διαπραγματεύσεις με την Τουρκία. Σε αυτό σχεδιάζεται να κατασκευάζονται τα VW Passat και Skoda Superb, προκειμένου να καλυφθούν οι ανάγκες κυρίως της ανατολικής Ευρώπης. Το ύψος της επένδυσης υπερβαίνει το 1,5 δισ. ευρώ, ενώ εκτιμάται ότι θα δημιουργηθούν 4.000 νέες θέσεις εργασίας. Η έναρξη της ανέγερσης των εγκαταστάσεων έχει προγραμματιστεί για το τέλος του 2020, με την παραγωγή να ξεκινά το 2022.
Δείτε ακόμα: Πόσα Toyota έχουν παραχθεί σε Ευρώπη – Τουρκία;
Ωστόσο, η εισβολή της Τουρκίας στα εδάφη της Συρίας ενδέχεται να στείλει όλα τα ανωτέρω στον κάλαθο της ανακύκλωσης, καθότι οι Γερμανοί σκέφτονται σοβαρά να αποσυρθούν από την επένδυση. Ακόμα και πριν την έναρξη των πολεμικών επιχειρήσεων, η απόφαση για την ανέγερση του εργοστασίου στην Τουρκία ήταν ήδη πολιτικά αμφιλεγόμενη στη Γερμανία, όπου ασκείται έντονη κριτική για την συνεχιζόμενη πολιτική περιστολής των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και των ατομικών ελευθεριών από την τουρκική κυβέρνηση. Η VW τότε αντέτεινε το επιχείρημα ότι η Τουρκία είναι εδώ και χρόνια χώρα υποψήφια προς ένταξη στην Ευρωπαϊκή Ένωση, όμως με την διεθνή κατακραυγή για τον πόλεμο στη Συρία να πλανάται, τα επιχειρήματα φθίνουν.
Εδώ να επισημάνουμε μια «μικρή» λεπτομέρεια: υπογραφές δεν έχουν «πέσει». Που σημαίνει ότι όποια στιγμή θέλει, η «ΦαουΒε» τυπικά μπορεί να εγκαταλείψει το project. Σύμφωνα με την εφημερίδα Handelsblatt, η επίσημη επικύρωση των συμβολαίων για την κατασκευή του εργοστασίου θα καθυστερήσει, εξαιτίας των στρατιωτικών επιχειρήσεων. Η γερμανική οικονομική εφημερίδα τονίζει, όμως, ότι το εγχείρημα στην πραγματικότητα δεν κινδυνεύει προς το παρόν. Την αντίθετη εκτίμηση κάνει η FAZ.
Διαβάστε επίσης: H Ηonda κλείνει το εργοστάσιο και στην Τουρκία!
«Αν η εταιρία του δείκτη DAX κάνει τώρα το επίσημο βήμα, θα μπορούσε να υποστεί σοβαρό πλήγμα η εικόνα της», αναφέρει η Handelsblatt που επισημαίνει ακόμη ότι η κυβέρνηση της Κάτω Σαξονίας, η οποία κατέχει το 12,7% των μετοχών του ομίλου VW και το 20% των ψήφων σε αυτό, αν η ένταση κλιμακωθεί και χτυπηθούν άμαχοι, δεν θα ψηφίσει υπέρ της κατασκευής του εργοστασίου στην Τουρκία.