Τον Ιούλιο του 2021, η Ευρωπαϊκή Ένωση δημοσίευσε ένα οργανόγραμμα για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και το περιβάλλον, που περιλάμβανε πρόταση για πλήρη απαγόρευση πώλησης νέων αυτοκινήτων με Μ.Ε.Κ. από το 2035 και μετά. Ένα χρόνο αργότερα ήρθε η επικύρωση της απόφασης και χθες, το επίσημο «βουλοκέρι».
To Ευρωκοινοβούλιο υπερψήφισε την απαγόρευση πώλησης νέων αυτοκινήτων με κινητήρες βενζίνης ή ντίζελ από το 2035 και πέρα, ανοίγοντας με κάθε επισημότητα και όσο διάπλατα γίνεται την πόρτα της πλήρους ηλεκτροποίησης της αυτοκίνησης, τουλάχιστον για τα δεδομένα της Γηραιάς Ηπείρου. Συνολικά 340 ευρωβουλευτές ψήφισαν υπέρ της κατάργησης, 279 κατά και 21 «απών». Πλέον απομένουν μόνο τα απολύτως τυπικά, ήτοι η έγκριση από το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο, για να αρχίσουν να μετράνε αντίστροφα (που το κάνουν εδώ και καιρό, δηλαδή) οι κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Η νομοθεσία ορίζει παράλληλα ενδιάμεση μείωση των εκπομπών CO2 κατά 55% για τα επιβατικά και κατά 50% για τα ελαφρά επαγγελματικά, μέχρι το 2030. Οι κατασκευαστές με ετήσια παραγωγή από 1.000 έως 10.000 μονάδες εξαιρούνται από αυτή τη διάταξη, ενώ όσοι βρίσκονται κάτω από τα 1.000 κομμάτια/χρόνο θα εξαιρεθούν και από την απαγόρευση του 2035. Η Ε.Ε. μάλιστα θέλει να απαγορεύσει ολοκληρωτικά την πώληση αυτοκινήτων/van που παράγουν CO2, περιλαμβάνοντας και τα μεταχειρισμένα! Τουλάχιστον -προς το παρόν, πάντα- τα οχήματα που θα έχουν ταξινομηθεί μέχρι το «σημείο μηδέν», θα μπορούν να κυκλοφορούν. Με αρκετούς περιορισμούς, βέβαια, όπως απαγόρευση διέλευσης από αστικά κέντρα κλπ, όμως μέχρι στιγμής τα ψηφίσματα αφορούν τις πωλήσεις, όχι την απόσυρση υπαρχόντων οχημάτων.