Δεν έχουν τελειωμό οι αντιδράσεις και κυρώσεις επί της Ρωσίας, λόγω της εισβολής στην Ουκρανία. Μπαράζ τερματισμών συνεργασιών/χορηγιών, χρηματοπιστωτική και εμπορευματική περιθωριοποίηση, όλα τα χαρτιά στο τραπέζι – και έπεται συνέχεια. Στα της αυτοκινητοβιομηχανίας, ο ένας μετά τον άλλο οι κατασκευαστές ανακοινώνουν «στοπ» στη ρωσική αγορά. Τελευταίος -μέχρι τον επόμενο- η BMW.
Η βαυαρική εταιρία ανακοίνωσε πως σταματά τη συναρμολόγηση αυτοκινήτων της στο εργοστάσιο του Καλίνινγκραντ, ιδιοκτησίας Avtotor, έπειτα από 23 χρόνια. Η BMW συνεργαζόταν με το Ρώσο κατασκευαστή από το 1999, κατασκευάζοντας μέχρι σήμερα περισσότερες από 261.000 μονάδες. Εκτός από την παραγωγική δραστηριότητα, το BMW Group σταματά και την εμπορική δράση στη Ρωσική Ομοσπονδία, αναστέλλοντας τις εξαγωγές και τη διάθεση νέων αυτοκινήτων μέχρι νεωτέρας. Η ανακοίνωση των Βαυαρών, σαφής και δεικτική: «Το BMW Group καταδικάζει την επίθεση κατά της Ουκρανίας και ακολουθεί τις εξελίξεις με ανησυχία και απογοήτευση. Ως παγκόσια εταιρία, το BMW Group στηρίζει την ειρηνική συνύπαρξη διαφορετικών πολιτισμών σε όλο τον κόσμο. Οι σκέψεις όλων μας είναι με τους ανθρώπους που υποφέρουν σε αυτό τον πόλεμο».
Στη συνέχεια έδωσαν το «ράπισμα» στους Ρώσους: «Η κατάσταση στις εμπόλεμες περιοχές παραμένει ασταθής. Υποστηρίζουμε ξεκάθαρα τις διεθνείς κυρώσεις που επιβάλλονται. Λόγω της τρέχουσας γεωπολιτικής κατάστασης, σταματάμε την παραγωγή και εξαγωγή αυτοκινήτων στη Ρωσία μέχρι νεωτέρας. Αξιολογούμε διαρκώς τις εξελίξεις και τις πιθανές επιπτώσεις στους εργαζομένους μας, εξετάζοντας παράλληλα την λήψη επιπρόσθετων μέτρων».
Σχεδόν ταυτόχρονα με τη BMW, ανάλογη ανακοίνωση ήρθε και από τη Jaguar Land Rover. Απαγορεύσεις διάθεσης και παραγωγής είχαν ήδη γνωστοποιηθεί νωρίτερα από τις Vοlvo, VW και Renault, ενώ -απολύτως αναμενόμενα- από τις πρώτες εταιρίες που έβαλαν «μπλόκο» στους Ρώσους ήταν η General Motors.