Ένα από τα πιο ιστορικά και μακρόβια ονόματα στην ιστορία της αυτοκίνησης ετοιμάζεται να μας αποχαιρετήσει. Η παραγωγή του Ford Fiesta μετράει αντίστροφα για την ολοκλήρωσή της, έπειτα από 7 γενιές και 47 χρόνια καριέρας.
Η απόφαση έχει παρθεί και επισημοποιηθεί από πέρσι, με την πορεία του Fiesta να ολοκληρώνεται στις 7 Ιουλίου. Η μονάδα παραγωγής στην Κολωνία μετατρέπεται σε «Κέντρο Εξηλεκτρισμού», όπου κατασκευάζεται το Explorer EV και θα το ακολουθήσει το ηλεκτρικό Puma. Η Ford έχει θέσει ως στόχο τα 1,2 εκατ. EVs από το συγκεκριμένο εργοστάσιο μέχρι το 2028, με τη συναρμολόγηση του 1.0 EcoBoost να μεταφέρεται στις εγκαταστάσεις της εταιρίας στην Κραϊόβα, της Πολωνίας.
Το Fiesta παρουσιάστηκε πρώτη φορά το 1976 και ουσιαστικά δημιούργησε την κατηγορία των σουπερμίνι. Μέσα σε 47 χρόνια καριέρας, έχει πουλήσει πάνω από 18 εκατομμύρια μονάδες παγκοσμίως, συναρμολογούμενο σε τουλάχιστον 13 διαφορετικές χώρες – μεταξύ των οποίων οι Μεγάλη Βρετανία, Ισπανία, Αργεντινή, Βραζιλία, Νότια Αφρική και το Μεξικό. Το τέλος παραγωγής του, πέρα από το φινάλε ενός εκ των μακροβιότερων ονομάτων στην αυτοκινητοβιομηχανία, σηματοδοτεί παράλληλα το τέλος κατασκευής θερμικών κινητήρων σε ένα από τα πιο σημαντικά εργοστάσια της Ford, εκτός Αμερικής.
Εκτός από το Fiesta, μας έχουν ήδη αποχαιρετήσει τόσο τα δυο πολυμορφικά της εταιρίας (βλέπε Galaxy και S-Max), όσο και το Mondeo. Όχι μόνο αυτό, αλλά έχει επισημοποιηθεί πως από το 2025 θα αποσυρθεί και το Focus, σε μια αλλαγή που σύμφωνα με τη Ford «είναι η μεγαλύτερη μεταμόρφωση στην ιστορία της εταιρίας». Τις 4 θέσεις που ανοίγουν στη γκάμα της, θα αναλάβουν ισάριθμα ολοκαίνουργια ηλεκτρικά μοντέλα που θα παρουσιαστούν μέχρι το 2024, ενώ το ίδιο διάστημα θα λανσαριστούν άλλα 4 επαγγελματικά EV.