Μια νέα κοινοπραξία ανακοίνωσαν οι Suzuki, Toyota, και Daihatsu, που αφορά την επέκταση της ηλεκτροκίνησης στα επαγγελματικά οχήματα και τα μικρά αυτοκίνητα.
Η Commercial Japan Partnership (CJP) συντάχθηκε τον περασμένο Απρίλιο, με την Toyota στη θέση του μεγαλομετόχου και τις Hino Motors, Isuzu να ακολουθούν. Σήμερα μπαίνουν στη συντεχνία οι Daihatsu και Suzuki, έχοντας ίσο μερίδιο με τους άλλους δυο μετόχους (από 10%) και τον κολοσσό από το Αΐτσι σε ρόλο αφεντικού, με 60% στις μετοχές. H ιαπωνική τριμερής επικεντρώνεται σε ισάριθμους τομείς, που αφορούν στη βελτίωση της αποτελεσματικότητας των logistics μέσω ενιαίας υποδομής, την επέκταση των συστημάτων ασφαλείας στα επαγγελματικά οχήματα και τα μικρά αυτοκίνητα, αλλά και τη σταδιακή τους μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση. Είναι χαρακτηριστικό πως Suzuki και Daihatsu διαπρέπουν στις μικρές κατηγορίες (ιδίως τα kei cars), αριθμώντας αθροιστικά τα 31 εκατ. οχήματα αυτού του είδους από τα συνολικά 78 εκατ. οχήματα που κυκλοφορούν στην Ιαπωνία! Κάτι που σημαίνει πως η αρωγή τους στην ανάπτυξη της επόμενης γενιάς επαγγελματικών πόλης, είναι βασικό γρανάζι για την επιτυχία της CJP.
Όπως δήλωσε και ο πρόεδρος της Toyota, Akio Toyoda: «Με τη Suzuki και την Daihatsu να προστίθενται στο project και να επεκτείνουν τη συνεργασία μας, θα μπορέσουμε να επεκτείνουμε τον κύκλο των κοινών μας εγχειρημάτων όχι μόνο για τα επαγγελματικά οχήματα, αλλά και για τα μικρά αυτοκίνητα. Με αυτήν την επέκταση, πιστεύω ότι θα είμαστε σε θέση να κάνουμε ένα βήμα πιο κοντά σε μια καλύτερη παροχή υπηρεσιών κινητικότητας για την κοινωνία». Υπενθυμίζεται πως έχουμε ήδη δει τους πρώτους καρπούς από τη συνέργεια Toyota-Suzuki, με τη μορφή των Swace και Across της δεύτερης, αλλά και το νέο Starlet της πρώτης.