Μπορεί οι Toyota, Mazda και Subaru να ανακοίνωσαν πρόσφατα ότι ενώνουν τις δυνάμεις τους για την ανάπτυξη κινητήρων εσωτερικής καύσης επόμενης γενιάς, ωστόσο μια άλλη ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία ακολουθεί εντελώς αντίθετη κατεύθυνση. Η Nissan αποφάσισε να σταματήσει εντελώς τις επενδύσεις σε βενζίνη και ντίζελ, «παγώνοντας» την εξέλιξη νέων θερμικών μοτέρ.
Αυστραλιανά Μέσα μίλησαν με τον αντιπρόεδρο και διευθυντή σχεδιασμού της εταιρείας για τις περιοχές της Αφρικής, της Μέσης Ανατολής, της Ινδίας, της Ευρώπης και της Ωκεανίας (AMIEO) σχετικά με το μέλλον της Nissan. Ο Francois Bailly ρωτήθηκε αν η φίρμα από τη Γιοκοχάμα σκοπεύει να αναπτύξει νέους κινητήρες εσωτερικής καύσης, για να απαντήσει ξεκάθαρα: «Το μέλλον μας είναι τα ηλεκτρικά. Δεν επενδύουμε σε νέο σύστημα μετάδοσης κίνησης εσωτερικής καύσης, αυτό είναι σίγουρο». Η μετάβαση από τα μοντέλα με Μ.Ε.Κ. στα EV θα γίνει μέσω της τεχνολογίας e-Power, που αποτελεί ένα υβριδικό σύστημα όπου το θερμικό μοτέρ λειτουργεί ως γεννήτρια για τη φόρτιση της μπαταρίας, αφήνοντας την κίνηση του αυτοκινήτου στον ηλεκτροκινητήρα.
Για να μεγιστοποιήσει την οικονομία καυσίμου στα μοντέλα e-Power, η Nissan θέλει να αυξήσει τη θερμική απόδοση του βενζινοκινητήρα στο εντυπωσιακό 50%. Εργάζεται στην τεχνολογία εδώ και αρκετά χρόνια, ανακοινώνοντας στις αρχές του 2021 ότι ένα πρωτότυπο e-Power πέτυχε το ορόσημο κατά τη διάρκεια των δοκιμών. Αξίζει να σημειωθεί ότι η σειρά Dynamic Force της Toyota των τριών, τεσσάρων και εξακύλινδρων κινητήρων έχει ήδη ξεπεράσει το 40%. Το ότι η Nissan δεν ρίχνει πλέον χρήματα σε ολοκαίνουριους θερμικούς κινητήρες, δεν σημαίνει ότι η μετάβαση θα γίνει εν μία νυκτί. Ο Bailley επεσήμανε ότι οι κανονισμοί για τις εκπομπές συνεχίζουν να είναι χαλαροί σε ορισμένα μέρη του κόσμου, όπως στην Αφρική όπου τα αυτοκίνητα Euro 2 εξακολουθούν να είναι νόμιμα. Η Nissan θα προσαρμόσει κατάλληλα το χαρτοφυλάκιό της ανάλογα την αγορά, βελτιώνοντας τα υπάρχοντα σύνολα όπου κριθεί απαραίτητο.