Μπορεί η έλλειψη ημιαγωγών να έχει ταλαιπωρήσει σημαντικά τους κατασκευαστές, ωστόσο το μέλλον αναμένεται ευοίωνο, αφού η παραγωγή θα ισορροπηθεί σύντομα.
Τουλάχιστον αυτό δήλωσε ο οικονομικός διευθυντής του Ομίλου Tata Motors, PB Balaji, που ανέφερε πως η κρίση των ημιαγωγών σύντομα θα τελειώσει, με τη βελτίωση να αρχίζει εντός της χρονιάς και θα κορυφωθεί εντός του 2023. Όπως ανέφερε ο PB Balaji, όλο αυτό δεν θα συμβεί εν μία νυκτί και εξαρτάται εν πολλοίς από μια σειρά άλλων παραγόντων, κυρίως από την εξέλιξη της πανδημίας, που αν υποτροπιάσει τότε θα μπορούσε να προκαλέσει περισσότερα προβλήματα στην αλυσίδα εφοδιασμού. Όμως σύμφωνα με τον Balaji τα χειρότερα τα έχουμε αφήσει πίσω μας. Σύμφωνες με την άποψη του ισχυρού άνδρα της Tata, είναι κι αρκετές αυτοκινητοβιομηχανίες οι οποίες αναμένουν πως η παγκόσμια έλλειψη chip σύντομα θα είναι παρελθόν, με την πλήρη ανάκαμψη να συμβαίνει εντός του 2023. Τα πρώτα σημάδια ανάκαμψης θα γίνουν πιο εμφανή το δεύτερο εξάμηνο του 2022 προτού αυξηθεί ο ρυθμός τους πρώτους μήνες του 2023.
Προς το παρόν, οι περισσότερες εταιρείες εξακολουθούν να χειρίζονται την κρίση όσο το δυνατόν καλύτερα, εξομαλύνοντας παράλληλα τις όποιες δυσκολίες στην παραγωγική διαδικασία. Η Hyundai, για παράδειγμα, είναι μία από τις αισιόδοξες εταιρείες, μιας κι αναμένει πως η ανάκαμψη θα ολοκληρωθεί στο τρίτο και τέταρτο τρίμηνο του 2022. Η Ford από την άλλη αναφέρει πως υπάρχει πιθανότητα να μην τελειώσει ο «αγώνας» εντός του 2022, επομένως δοκιμάζει τώρα μια διαφορετική προσέγγιση στην παραγωγή, δίνοντας προτεραιότητα στα πιο κερδοφόρα μοντέλα της. Ας ελπίσουμε ο PB Balaji να πέσει μέσα στις προβλέψεις του κι όλο αυτό να τελειώσει σύντομα χωρίς απρόβλεπτες εξελίξεις στην παραγωγική διαδικασία νέων αυτοκινήτων.