Τα ρομπότ χρόνια τώρα έχουν αναλάβει τη συναρμολόγηση των αυτοκινήτων, με τις περισσότερες διαδικασίες παραγωγής να είναι αυτοματοποιημένες. Πλέον έχουμε και την τεχνητή νοημοσύνη να συνδράμει το κατασκευαστικό έργο των αυτοκινητοβιομηχανιών, στην προσπάθειά τους για βελτίωση της ποιότητας και παράλληλη μείωση του κόστους. Η BMW, για παράδειγμα, ήδη αφήνει στην AI (Artificial Inteligence) μεγάλο μέρος της παραγωγής στην υπερσύγχρονη μονάδα στο Spartanburg, στη Βόρεια Καρολίνα.
Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία έχει αναβαθμίσει το εργοστάσιο τα τελευταία χρόνια, προκειμένου να ενσωματώσει λειτουργίες τεχνητής νοημοσύνης. Στο φανοποιείο, για παράδειγμα, τα ρομπότ είναι επιφορτισμένα με τη συγκόλληση 300 έως 400 βιδών στο πλαίσιο κάθε SUV που περνάει τη γραμμή παραγωγής. Τώρα αυτές οι βίδες και η ποιότητα των συγκολλήσεων ελέγχονται μέσω AI, διασφαλίζοντας πως όλα γίνονται κατά γράμμα. Όπως αναφέρει στο CNBC ο διευθυντής του BMW Group, Curtis Tingle, αν η τεχνητή νοημοσύνη εντοπίσει μια βίδα που έχει τοποθετηθεί άστοχα, το σύστημα θα δώσει αυτόματα εντολή στο ρομπότ να το διορθώσει. Μια εξέλιξη που επέτρεψε στην BMW τη μεταφορά 6 εργαζομένων από το συγκεκριμένο σε άλλο πόστο, αξιοποιώντας τους ακόμα καλύτερα. Σύμφωνα με τον Tingle, μόνο η συγκεκριμένη λειτουργία AI εξοικονομεί στην εταιρία πάνω από 1 εκατ. δολάρια (900.150 ευρώ) ετησίως!
«Είναι ένας τελείως κλειστός βρόχος», περιγράφει ο Αμερικανός. «Η τεχνητή νοημοσύνη αφαιρεί την ανθρώπινη σκέψη και τη χειρωνακτική εργασία τελείως από την εξίσωση. Έχουμε καταφέρει να επιτυγχάνουμε 5 φορές καλύτερα αποτελέσματα, από αυτό που θεωρούσαμε πως ήταν δυνατό με την AI στην αρχή». Η BMW εισήγαγε επίσης την τεχνητή νοημοσύνη για να βελτιώσει τον ποιοτικό έλεγχο. Ο επικεφαλής του IT της εταιρείας, Camille Roberts, αναφέρει ότι 26 κάμερες στο πάτωμα της γραμμής παραγωγής τραβούν φωτογραφίες καθώς τα οχήματα κινούνται εκεί. Στη συνέχεια, η τεχνητή νοημοσύνη αναλύει αυτές τις φωτογραφίες και καθορίζει εάν υπάρχουν προβλήματα που πρέπει να διορθώσουν οι μηχανικοί.
Επιπλέον, οι εργαζόμενοι στο εργοτάξιο φορούν συσκευές σάρωσης που λαμβάνουν μετρήσεις και εικόνες από κάθε εκατοστό των εγκαταστάσεων. Αυτές οι εικόνες στη συνέχεια χρησιμοποιούνται για τη δημιουργία ενός ψηφιακού αντίγραφου, όπου η BMW μπορεί να δοκιμάσει οποιεσδήποτε αλλαγές θέλει να κάνει στον εικονικό κόσμο για να βελτιώσει την απόδοση της παραγωγής, πριν εφαρμόσει αυτές τις αλλαγές στην πραγματικότητα. Οι συσκευές σάρωσης κάνουν τη δουλειά των αρχιτεκτόνων και των τεχνικών, ολοκληρώνοντας τη διαδικασία μέσα σε ημέρες αντί για μήνες και εξοικονομώντας περαιτέρω χρόνο, άρα και χρήμα.