Ο επικεφαλής της Bosch ισχυρίζεται πως η παραγωγή αυτοκινήτων έχει φτάσει το μέγιστο σημείο της και μας καλεί να προετοιμαστούμε για πτώση.
Ο Volkmar Denner δεν έκρυψε λόγια, σε συνέντευξη που παραχώρησε σε διεθνές μέσο. Σύμφωνα με τον Γερμανό, το γεγονός πως για τρίτη συνεχόμενη χρονιά οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων παρουσίασαν μείωση, καταδεικνύει την πραγματικότητα: πως η παραγωγή της αυτοκινητοβιομηχανίας έφτασε στο peak της, με λογικό επακόλουθο την πτώση. Πέρσι πουλήθηκαν 90,3 εκατ. αυτοκίνητα, σημειώνοντας κάμψη 4,4% σε σχέση με το 2018 (94,4 εκατ.) και συνεχίζοντας την τάση που ξεκίνησε το 2017, όταν είχαν πουληθεί 95,2 εκατ. Αυτή η εκθετική μείωση, οδηγεί τον Denner στο συμπέρασμα πως το 2020 ο παγκόσμιος παραγωγικός τζίρος θα κλείσει στα 89 εκατ., σημειώνοντας πτώση 2,6% σε σχέση με το 2019.
Δείτε ακόμα: No1 στον κόσμο το 2019 η Toyota και το Corolla
Τα κέρδη προ φόρων της Bosch για το 2019 μειώθηκαν στα 3 δισ. ευρώ το 2019 (-44% σε σύγκριση με τα 5,4 δισ. ευρώ που είχε το 2018), ενώ το περιθώριο κέρδους μειώθηκε από το 7% στο 4%, λόγω της χαμηλότερης ζήτησης σε Κίνα και Ινδία. Τα συνολικά έσοδα παρέμειναν στα ίδια επίπεδα, της τάξης των 77,9 δισ. ευρώ, επωφελούμενη από την αυξημένη πολυπλοκότητα των νέων μοντέλων, γεγονός που της επέτρεψε να πουλήσει περισσότερα εξαρτήματα και συστήματα ανά παραγόμενο αυτοκίνητο.
Διαβάστε επίσης: Ήρθε το φθηνότερο ηλεκτρικό αυτοκίνητο
Παρόλα αυτά, ο Denner δήλωσε πως οι θέσεις εργασίας αναπόφευκτα θα επηρεαστούν λόγω της ανόδου των ηλεκτρικών οχημάτων: «Για την κατασκευή ενός συστήματος ψεκασμού ντίζελ κινητήρα, χρειάζονται 10 εργάτες. Για αυτό ενός βενζινοκινητήρα, 3. Για την κατασκευή ενός ολόκληρου ηλεκτροκινητήρα, μόλις 1! Καταλαβαίνετε πως οι εξελίξεις στο χώρο, θα αναγκάσουν τους προμηθευτές στις απαραίτητες προσαρμογές». Συμπλήρωσε δε πως «εκτιμούμε πως η παγκόσμια αγορά δεν πρόκειται να σημειώσει άνοδο πριν το 2025, όταν δηλαδή τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα έχουν γίνει προσιτά».