Το Focus αποτελεί μια από τις πιο σταθερές εμπορικές αξίες της Ford, με παρουσία μεταξύ των πιο καλοπουλημένων μοντέλων της εδώ και πάνω από 20 χρόνια. Οι καλύτερες στιγμές, βέβαια, ανήκουν στο παρελθόν καθώς πλέον τα crossovers διαφεντεύουν την αγορά. Ως αποτέλεσμα, έχει επέλθει κάμψη στις πωλήσεις και γενικότερη αβεβαιότητα γύρω από τον επίγονο του Escort.
Η ζήτηση του Focus από τις αρχές του έτους μέχρι το Μάιο σημείωσε πτώση 28,3% σε πανευρωπαϊκό επίπεδο, επιτυγχάνοντας ταξινομήσεις που μετά βίας ξεπέρασαν τις 27.000 μονάδες (27.151). Το ευθύτατα ανταγωνιστικό VW Golf επίσης επλήγη από κάμψη στις πωλήσεις (-25,3%), αλλά οι 56.805 μονάδες του είναι διπλάσιες σε σχέση με εκείνες του μικρομεσαίου Ford. Ακόμα και το premium Audi A3 πούλησε περισσότερο στο πρώτο τετράμηνο του έτους, με 35.350 μονάδες και σαφώς μικρότερη πτώση (-11,9%). Η κατάσταση παρουσιάζεται γενικά δύσκολη για το άλλοτε κυρίαρχο segment, όμως είναι προφανές πως για το Focus συγκεκριμένα παίρνει τη μορφή μικρού -προς το παρόν- βουνού.
Το «Μπλε Οβάλ» αναγκαστικά θα πάρει μέτρα, μειώνοντας την παραγωγή του εργοστασίου στο Saarlouis από τα τέλη Αυγούστου και «παγώνοντας» τις επενδύσεις εκεί. Όπως αναφέρει το Automotive News, η Ford επιλέγει ξεκάθαρα τις εγκαταστάσεις στην Κολωνία για δρομολόγηση κονδυλίων 2 δις δολαρίων (1,86 δις ευρώ), ποντάροντας στα εξηλεκτρισμένα οχήματα. Η μονάδα του Σάαρλαντ, που είναι επιφορτισμένη με τη συναρμολόγηση του Focus, μπορεί να αποτελεί μια από τις παλιότερες της Ford στην Ευρώπη (το μακρινό 1970 τα εγκαίνια), αλλά δεν μπορεί να θεωρεί το μέλλον της εξασφαλισμένο. Αυτή τη στιγμή απασχολεί 6.190 άτομα και εκτείνεται σε 290 στρέμματα, όμως ουδείς γνωρίζει πως θα εξελιχθεί η κατάσταση εντός των προσεχώς ετών.