Τα κινεζικά αυτοκίνητα αρχίζουν να κερδίζουν έδαφος και στην Ευρώπη, εκμεταλλευόμενα την εξάπλωση της ηλεκτροκίνησης. Τα EVs δεν υπόκεινται στους περιορισμούς της νομοθεσίας περί ρύπων, συνεπώς είναι πολύ πιο εύκολο να συμμορφωθούν με τα γραφειοκρατικά της Ε.Ε. και να δημιουργήσουν ένα νέο αγοραστικό ρεύμα στη Γηραιά Ήπειρο.
Σύμφωνα με έρευνα του PwC, οι ετήσιες πωλήσεις αυτοκινήτων από την Κίνα θα μπορούσαν να φτάσουν έως τις 800.000 μονάδες, μέχρι το 2025. Το μερίδιό τους στο ευρωπαϊκό σκηνικό αγοράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων αναμένεται να κυμανθεί από 3,8 έως 7,9%, δίχως όμως να μιλάμε αποκλειστικά για μοντέλα Κινέζων κατασκευαστών αλλά γενικότερα, για «made in China» οχήματα. Οι 330.000 από τις προβλεπόμενες 800.000 πωλήσεις εκτιμάται πως θα αφορούν μοντέλα δυτικών αυτοκινητοβιομηχανιών, όπως οι Tesla, BMW, Renault και Toyota, που διατηρούν εργοστάσια στην κινεζική επικράτεια.
Η δύναμη των Κινέζων στην και η αγάπη τους για την ηλεκτροκίνηση αποτυπώνεται στο γεγονός πως μόνο στο τρίτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους, πουλήθηκαν κοντά στα 1,5 εκατ. EVs στην εγχώρια αγορά! Αριθμός που ισοδυναμεί με μια εκπληκτική αύξηση 94% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα πέρσι, καταλαμβάνοντας παράλληλα το 73% των συνολικών πωλήσεων νέων αυτοκινήτων εκεί για το διάστημα Ιουλίου-Σεπτεμβρίου. Ενδεικτικά, την ίδια περίοδο πέρσι τα ηλεκτρικά αντιστοιχούσαν στο 50% των συνολικών ταξινομήσεων, ποσοστό που ήταν ήδη από τα υψηλότερα παγκοσμίως για EVs.
Σύμφωνα με την ίδια μελέτη, φέτος θα ταξινομηθούν στην Ευρώπη γύρω στις 220.000 νέα αυτοκίνητα κινεζικής κατασκευής, με τις 90.000 εξ αυτών να αφορούν αμιγώς ηλεκτρικά, τις 40.000 plug-in υβριδικά και τις υπόλοιπες 70.000 μοντέλα με κλασικούς κινητήρες εσωτερικής καύσης.