Η επιλογή ενός αυτοκινήτου, είτε πρόκειται για καινούργιο ή μεταχειρισμένο θέλει αρκετό ψάξιμο μέχρι ο ενδιαφερόμενος να καταλήξει στο μοντέλο που του κάνει. Όταν είναι από δεύτερο χέρι χρειάζεται ακόμα περισσότερη έρευνα, γιατί θα πρέπει να ελεγχθεί η γενικότερη κατάστασή του (φθορές, χιλιόμετρα, service κ.λπ.).
Πολύ δημοφιλής κατηγορία στα μεταχειρισμένα χρόνια τώρα είναι αυτή των μικρών, καθώς με λίγα λεφτά προσφέρονται μοντέλα λίγων ετών, που είναι σε θέση να καλύψουν μια ευρεία γκάμα αγοραστών (νέους οδηγούς, δεύτερο αυτοκίνητο κ.λπ.). Αυτή τη φορά θα σας προτείνουμε ένα αυτοκίνητο δημοφιλές στην Ελλάδα, αξιόπιστο, ευρύχωρο, ευκολοδήγητο και οικονομικό. Πρόκειται για το πρώτης γενιάς ανανεωμένο Hyundai i20. Στην αγορά των μεταχειρισμένων διατίθενται αρκετά αυτοκίνητα με τον 1.200άρη κινητήρα και σε τιμές που κυμαίνονται στις 7.000 ευρώ για τα ταξινομημένα μεταξύ 2012 έως 2014. Με ένα καλό ψάξιμο σίγουρα θα βρείτε το πιο καλοδιατηρημένο και στην τιμή που σας συμφέρει.
Το ανανεωμένο i20 (πρώτης γενιάς) ξεχωρίζει αμέσως από το μοντέλο που παρουσιάστηκε το 2008, από τα διαφορετικού σχεδιασμού φωτιστικά σώματα, μάσκα και προφυλακτήρες. Με μήκος που φτάνει τα 3.995 χλστ. παραμένει από τα μεγαλύτερα αυτοκίνητα στην κατηγορία του, γεγονός που έχει θετικό αντίκτυπο και στους χώρους της καμπίνας. Στο πίσω κάθισμα θα φιλοξενηθούν δίχως παραχωρήσεις δύο ενήλικα άτομα, ενώ άνετο είναι και το πορτ μπαγκάζ των 295 λίτρων. Σε επίπεδο κατασκευής, τα σκληρά πλαστικά ικανοποιούν με την ποιότητά τους και κυρίως με τη στιβαρή τους συναρμογή.
Ο αρχικός 1.2 λτ. MPi 4κύλινδρος κινητήρας με ισχύ 85 ίππων στις 6.000 σ.α.λ. και ροπή 121 Nm στις 4.000 σ.α.λ. είναι αρκετά ικανοποιητικός για τις μετακινήσεις στην πόλη και επαρκής για μακρύτερες αποστάσεις. Το μηχανικό αυτό σύνολο εμφανίζει πολύ καλή ελαστικότητα και ικανοποιητικό τράβηγμα από τις χαμηλές στροφές με αποτέλεσμα ο οδηγός να μην χρειάζεται να καταφεύγει συχνά στον εύχρηστο και με θετική αίσθηση επιλογέα των 5 ταχυτήτων. Επίσης, προσφέρει σβέλτες επιταχύνσεις, με 0-100 χλμ./ώρα σε 12,7 δλ., χάρη και στην πυκνή κλιμάκωση του σασμάν. Σύμφωνα με τις εργοστασιακές μετρήσεις, η μεικτή κατανάλωση είναι 4,9 λτ./100 χλμ. και οι εκπομπές CO2 είναι 114 γρ./χλμ.
Παρά τον αστικό κατά βάση προσανατολισμό του, το μικρό Hyundai διαθέτει σχετικά σφιχτή ρύθμιση στις αναρτήσεις του, γεγονός που συμβάλλει στην σταθερότητα που επιδεικνύει το αυτοκίνητο σε κάθε διαδρομή. Το αντίτιμο είναι ότι οι εγκάρσιες κυρίως ανωμαλίες του οδοστρώματος γίνονται αισθητές στους επιβάτες. Στις ευθείες των αυτοκινητόδρομων, το i20 παραμένει ασφαλές ακόμα και σε γρήγορους ρυθμούς, ενώ στις στροφές το αμάξωμά του δεν παίρνει μεγάλες κλίσεις και τα υποστροφικά φαινόμενα είναι περιορισμένα. Το τιμόνι του έχει το απαιτούμενο βάρος και αμεσότητα, αλλά δεν λείπει μια μικρή ασάφεια.