Η αγορά του αυτοκινήτου σφύζει από προτάσεις στη δημοφιλή κατηγορία των SUV, τόσο στα καινούργια, όσο και στα μεταχειρισμένα. Πλέον και τα μοντέλα από δεύτερο χέρι είναι σε θέση να καλύψουν ένα ευρύ κοινό, αφού με λίγα λεφτά μπορεί να αποκτήσει σύγχρονο SUV με τα μισά λεφτά από όσο κόστιζε καινούργιο.
Το προγενέστερο και πολύ λαοφιλές VW Tiguan με τον 1.4 TSI κινητήρα των 122 ή 150 ίππων και 4κίνηση προσφέρεται σε τιμές που κυμαίνονται μεταξύ 11.000 με 13.000 ευρώ για μοντέλα του 2008 έως 2011. Το πρώτης γενιάς Tiguan εμφάνιζε πολύ καλά χαρακτηριστικά σε τομείς όπως είναι η ποιότητα, ασφάλεια, οδική συμπεριφορά, πρακτικότητα και εξοπλισμό, ωστόσο σε αξιοπιστία είχε τα πάνω του αλλά κυρίως τα κάτω του. Να υπενθυμίσουμε ότι παρουσιάστηκε το 2007, ανανεώθηκε το 2012 και αντικαταστάθηκε από το δεύτερης γενιάς Tiguan το 2016.
Σύμφωνα με τους ελέγχους της γερμανικής TUV που ανακοινώθηκαν και φέτος από την Autobild, τα Tiguan ηλικίας 10-11 ετών ικανοποίησαν και ήταν στην πράσινη περιοχή της κατάταξης. Τα 8-9 ετών είναι μια ανάσα πριν τα κόκκινα, ενώ τα ηλικίας 6-7 ετών και 4-5 ετών βρίσκονται στη λίστα με τα κοκκινισμένα μοντέλα και με υψηλά ποσοστά σημαντικών ελλείψεων στους ελέγχους.
Εξωτερικά το αμάξωμα των 4,4 μέτρων του προγενέστερου Tiguan παραμένει ελκυστικό. Το ίδιο ισχύει και για το εσωτερικό του με την προσεγμένη ποιότητα και εργονομία. Το ταμπλό αποτελείται από μαλακό πλαστικό και με στιβαρή συναρμογή των επιμέρους επιφανειών. Επίσης, τα διάφορα χειριστήρια είναι σωστά τοποθετημένα και με τον οδηγό να βρίσκει εύκολα και την κατάλληλη θέση. Από πλευράς χώρων θα μετακινήσει μια τετραμελή οικογένεια δίχως να χρειαστούν παραχωρήσεις, ωστόσο το πορτ μπαγκάζ των 360 λτ. είναι μικρό για τα δεδομένα της κατηγορίας. Την πρακτικότητα αυξάνει το συρόμενο πίσω κάθισμα.
Στο δρόμο το Tiguan εμφανίζεται πολύ ισορροπημένο ανεξαρτήτως διαδρομής. Διαθέτει υψηλά περιθώρια πρόσφυσης ειδικά με την τετρακίνηση 4Motion, αρκετά καλή άνεση από τις ανεξάρτητες αναρτήσεις και ικανοποιητική οδηγική αίσθηση. Η 4κίνηση αποτελείται από πολύδισκο ηλεκτροϋδραυλικό συμπλέκτης Haldex, ο οποίος μεταφέρει από το 90% της ροπής στον εμπρός άξονα, έως το 100% στον πίσω. Επίσης, μέσω του διακόπτη «off road» ενεργοποιείται η υποβοήθηση κατάβασης, επιτυγχάνεται καλύτερος καταμερισμός της ροπής, το ABS γίνεται λιγότερο «ευαίσθητο» και τίθεται σε λειτουργία η υποβοήθηση ανάβασης.
Ο 1.4 TSI κινητήρας των 150 ίππων και 240 Nm ροπής είναι ελαστικός από τις χαμηλές στροφές, ανεβάζει με προθυμία ρυθμούς και προσφέρει σβέλτες επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 9,6 δλ.), αλλά η κατανάλωσή του είναι ανεβασμένη (εργοστασιακή 8,0 λτ./100 χλμ.). Το 1.4 TSI Bluemotion με τους 122 ίππους και 200 Nm ροπής είναι λίγο πιο αργό σε επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 10,9 δλ.), όμως κερδίζει σε κατανάλωση καυσίμου (6,5 λτ./100 χλμ.).
Σημείωση: Τα εικονιζόμενα αυτοκίνητα δεν αφορούν αγγελίες.