Η ζήτηση που υπάρχει και στην ελληνική αγορά για SUV, αφορά τόσο τα καινούργια όσο και τα μεταχειρισμένα. Τα SUV από δεύτερο χέρι παρουσιάζουν στην πλειοψηφία τους σύγχρονα χαρακτηριστικά γιατί τα περισσότερα δεν είναι πολλών ετών, ενώ τα πιο εμπορικά μοντέλα διατίθενται σε προσιτές τιμές. Όσοι λοιπόν αναζητούν οικονομικά σε αγορά και κατανάλωση SUV με κινητήρες πετρελαίου, προτείνουμε να αναζητήσουν σε αγγελίες τα παρακάτω μοντέλα.
Citroen C4 Cactus 1.6 BlueHDi 100
To 2014 η Citroen λανσάρισε το κόμπακτ SUV C4 Cactus, με την ιδιαίτερη αισθητική, τόσο εξωτερικά, όσο και στο εσωτερικό του. Στο διαστάσεων 4,16 μ. μήκους, 1,73 μ. πλάτους, 1,48 μ. ύψους και με 2,6 μ. μεταξόνιο Citroen C4 Cactus, τα βλέμματα αρχικά τραβά το σύστημα Airbump, που προστατεύουν από μικροχτυπήματα. Στο εσωτερικό πολλά χειριστήρια έχουν αντικατασταθεί από μια οθόνη αφής 7 ιντσών, ο αερόσακος συνοδηγού έχει τοποθετηθεί στην οροφή και ο παραδοσιακός πίνακας οργάνων έχει αντικατασταθεί από μια ψηφιακή οθόνη. Οι χώροι είναι καλοί για επιβάτες και αποσκευές (358 λτ.), ωστόσο τα πίσω παράθυρα ανοίγουν μόνο προς τα έξω. Ο diesel Blue HDi κινητήρας των 1.6 λίτρων αποδίδει 100 ίππους και 254 Nm ροπής, ενώ συνδυάζεται με 5τάχυτο μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων. Το μοτέρ κινεί με άνεση το ελαφρύ αμάξωμα του Cactus, προσφέροντας πολύ καλό τράβηγμα από χαμηλά, έχει χαμηλό θόρυβο και χαμηλή κατανάλωση. Στο δρόμο κυρίαρχο στοιχείο είναι η εξαιρετική άνεση από τις αναρτήσεις, όμως οι κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές είναι τονισμένες.
Βασικός εξοπλισμός: ESP, 6 αερόσακοι, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, τιμόνι υποβοηθούμενο και ρυθμιζόμενο, κεντρικό κλείδωμα θυρών, ηλ. καθρέπτες, air condition και ηχοσύστημα. Μέση τιμή 12.500 ευρώ (μοντέλο 2015-16).
Τεχνικά χαρακτηριστικά*: Κυβισμός: 1.560 κ.εκ., Ισχύς: 100 PS/3.500 σ.α.λ., Ροπή: 254 Nm/1.750 Nm σ.α.λ., 0-100 χλμ./ώρα: 10,7 δλ., Μεικτή κατανάλωση: 3,4 λτ./100 χλμ., Εκπομπές CO2: 87 γρ./χλμ.
Dacia Duster 1.5 dCi 110 PS
Το προγενέστερο Duster με τον πετρελαιοκινητήρα των 1.5 λτ., αποτελεί μια οικονομική επιλογή για όσους αναζητούν ένα ντίζελ μεταχειρισμένο SUV. Αρχικά κερδίζει τις εντυπώσεις με τη μυώδη σχεδίασή του, ενώ στο εσωτερικό τα σκληρά πλαστικά διακρίνονται περισσότερο για την καλή τους συναρμογή, παρά για το φινίρισμα και την ποιότητά τους. Επιπλέον, το εσωτερικό του Duster είναι ευρύχωρο για έως πέντε επιβάτες και διαθέτει 475 λτ. για τις αποσκευές. Κατά την κίνηση του Duster το πρώτο στοιχείο που εκτιμάται είναι η πολύ καλή άνεση από τη μαλακή ανάρτησή του. Το SUV της Dacia εμφανίζει καλή σταθερότητα στις ευθείες και σχετικά τονισμένες κλίσεις στις στροφές, όπου το τιμόνι έχει ελαφριά αίσθηση. Ο πετρελαιοκινητήρας 1.5 dCi της Renault με απόδοση 110 ίππων και 260 Nm ροπής, συνδυάζεται με 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο κοντών σχέσεων μετάδοσης. Το εν λόγω μηχανικό σύνολο διαθέτει πολιτισμένη λειτουργία με ανεπαίσθητους κραδασμούς και επιταχύνει σβέλτα το αμάξωμα των 1.320 κιλών.
Βασικός εξοπλισμός: 4 αερόσακοι, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, τιμόνι υποβοηθούμενο και ρυθμιζόμενο, κεντρικό κλείδωμα θυρών, air condition και ράδιο CD. Μέση τιμή 13.500 ευρώ (μοντέλο 2014-15).
Τεχνικά χαρακτηριστικά*: Κυβισμός: 1.461 κ.εκ., Ισχύς: 110 PS/4.000 σ.α.λ., Ροπή: 260 Nm/1.750 σ.α.λ., 0-100 χλμ./ώρα: 12,4 δλ., Μεικτή κατανάλωση: 4,8 λτ./100 χλμ., Εκπομπές CO2: 123 γρ./χλμ.
Mitsubishi ASX 1.8 DΙ-D 4WD
Το Mitsubishi ASX με τον πετρελαιοκινητήρα των 1.8 λτ. και την 4κίνηση (υπάρχει και 2κίνητο) ήταν ένα ενδιαφέρον αυτοκίνητο. Εξωτερικά εμφανίζει δυναμική εμφάνιση με την επιθετική του όψη, όμως στο εσωτερικό η σχεδίαση είναι πιο ήπιων τόνων και εστιάζει στην εργονομία και τους άνετους χώρους για τους επιβάτες και αποσκευές (393 λτ.). Ποιοτικά το σχετικά μαλακό πλαστικό στο εμπρός τμήμα του ταμπλό και τα υπόλοιπα σκληρά ξεχωρίζουν για τη γεροδεμένη τους συναρμογή. Ο ντίζελ κινητήρας των 1.8 λτ. του Mitsubishi ASX με τους 150 ίππους εντυπωσιάζει με τη χαμηλή του κατανάλωση και το τράβηγμα από τις 2.000 σ.α.λ. και άνω χάρη στην άφθονη ροπή των 300 Nm. H 4κίνηση από την πλευρά της διαθέτει αυτόματη επιλογή, «κλείδωμα» και είναι αποτελεσματική σε κάθε τερέν, όπου το ASX μπορεί να κινηθεί με άνεση και ασφάλεια.
Βασικός εξοπλισμός: ESP, 6 αερόσακοι, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός-πίσω, τιμόνι υποβοηθούμενο και ρυθμιζόμενο, κεντρικό κλείδωμα θυρών, ηλεκτρικοί καθρέπτες, κλιματισμός, αυτόματη λειτουργία φώτων και υαλοκαθαριστήρων, ζάντες αλουμινίου και ράδιο CD. Μέση τιμή: 15.000 ευρώ (μοντέλο 2013-14).
Τεχνικά χαρακτηριστικά*: Κυβισμός: 1.798 κ.εκ., Ισχύς: 150 PS/4.000 σ.α.λ., Ροπή: 300 Nm/2.000 σ.α.λ., 0-100 χλμ./ώρα: 10,0 δλ., Μεικτή κατανάλωση: 5,6 λτ./100 χλμ., Εκπομπές CO2: 147 γρ./χλμ.
Nissan Juke 1.5 dCi 110 PS
Το πρώτης γενιάς Nissan Juke δεν έχει «γεράσει» σχεδιαστικά, αφού ένα από τα πιο ξεχωριστά του γνωρίσματα παραμένει η η ευφάνταστη σχεδίασή του. Ο πετρελαιοκινητήρας 1.5 dCi του ταιριάζει καλύτερα από τον βενζίνης των 1.6 λτ., χάρη στην περισσότερη ροπή (260 Nm/1.750 σ.α.λ.), το 6άρι κιβώτιο και τη χαμηλότερη κατανάλωση. Στην πράξη ο ντίζελ των 110 ίππων παρουσιάζει πολιτισμένη λειτουργία με χαμηλό θόρυβο και αρκετά καλό τράβηγμα και ελαστικότητα από τις χαμηλές στροφές, κινώντας σβέλτα το Juke. Το νεανικό του χαρακτήρα ενισχύει και η ευχάριστη οδική του συμπεριφορά (ειδικά με την επιλογή Sport του Nissan Dynamic Control System). Πολύ μοντέρνα εικόνα έχει και το εσωτερικό του Nissan Juke, όπου τα σκληρά πλαστικά είναι συμπαγή, αλλά στη συναρμογή τους παρατηρούνται ορισμένες μικροατέλειες. Οι χώροι επαρκούν για τέσσερα άτομα δίχως πολλές ανέσεις για τους πίσω φιλοξενούμενους, ενώ το πορτ μπαγκάζ των 251 λτ. είναι μικρό.
Βασικός εξοπλισμός: ESP, 6 αερόσακοι, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός-πίσω, τιμόνι υποβοηθούμενο και ρυθμιζόμενο, κεντρικό κλείδωμα θυρών, ηλεκτρικοί καθρέπτες, air condition και ράδιο CD. Μέση τιμή: 12.000 ευρώ (μοντέλο 2012-13).
Τεχνικά χαρακτηριστικά*: Κυβισμός: 1.461 κ.εκ., Ισχύς: 110 PS/4.000 σ.α.λ., Ροπή: 260 Nm/1.750 σ.α.λ., 0-100 χλμ./ώρα: 11,2 δλ., Μεικτή κατανάλωση: 4,0 λτ./100 χλμ., Εκπομπές CO2: 104 γρ./χλμ.
Nissan Qashqai 1.5 dCi 110 PS
Το επιτυχημένο προγενέστερο Qashqai διατηρεί εξωτερικά φρέσκια αισθητική, όπως και στο εσωτερικό του, όπου έχει γίνει ευρεία χρήση μαλακών παχιών πλαστικών σε ολόκληρο το ταμπλό. Σε επίπεδο χώρων, μια τετραμελής οικογένεια είναι σε θέση να μετακινηθεί δίχως παραχωρήσεις, έχοντας στην διάθεσή της ικανοποιητικό πορτ μπαγκάζ 352 λίτρων. Στο Qashqai 1.5 dCi οι σωστά ρυθμισμένες ανεξάρτητες σε όλους τους τροχούς αναρτήσεις απορροφούν με αποτελεσματικό τρόπο τις περισσότερες ανωμαλίες του οδοστρώματος, οι οποίες σε ελάχιστες περιπτώσεις θα ενοχλήσουν τους επιβάτες. Παράλληλα το στιβαρό πλαίσιο του αυτοκινήτου συμβάλλει με την σειρά του στην ασφαλή οδική συμπεριφορά. Ο ντίζελ των 1.5 λτ. με τους 110 ίππους και τα αρκετά αποθέματα ροπής των 240 Nm στις 1.750 σ.α.λ. κινούν με άνεση από στάση και κυρίως εν κινήσει το αμάξωμα των 1,4 τόνων. Επίσης, το μηχανικό αυτό σύνολο διακρίνεται για τη ραφιναρισμένη του λειτουργία και τη χαμηλή του κατανάλωση.
Βασικός εξοπλισμός: ESP, 6 αερόσακοι, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός-πίσω, τιμόνι υποβοηθούμενο και ρυθμιζόμενο, κεντρικό κλείδωμα θυρών, ηλεκτρικοί καθρέπτες, air condition και ράδιο CD. Μέση τιμή: 13.000 ευρώ (μοντέλο 2012-13).
Τεχνικά χαρακτηριστικά*: Κυβισμός: 1.461 κ.εκ., Ισχύς: 110 PS/4.000 σ.α.λ., Ροπή: 240 Nm/1.750 σ.α.λ., 0-100 χλμ./ώρα: 12,4 δλ., Μεικτή κατανάλωση: 4,9 λτ./100 χλμ., Εκπομπές CO2: 129 γρ./χλμ.
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi 92 hp
Το πρώτης γενιάς Peugeot 2008 σχεδιαστικά παραμένει αρεστό και κομψό, με δυναμικά χαρακτηριστικά στο εμπρός τμήμα του. Τον πιο περιπετειώδη χαρακτήρα του τονίζουν η αυξημένη απόστασή του από το έδαφος, τα πλαστικά προστατευτικά και οι ράγες οροφής. Στο εσωτερικό η εικόνα είναι παρόμοια με εκείνη του 208, όπου ξεχωρίζει ο ψηλά τοποθετημένος πίνακας οργάνων, το μικρό τιμόνι και η οθόνη αφής 7 ιντσών (εκτός της αρχικής έκδοσης). Οι χώροι είναι ικανοποιητικοί τόσο για τους επιβάτες όσο και για τις αποσκευές (350 λτ.). Το 2008 διατίθεται με κίνηση μόνο στους εμπρός τροχούς ανεξαρτήτως έκδοσης. Από τις πιο οικονομικές επιλογές στα μεταχειρισμένα είναι με τον κινητήρα 1.6 BlueHDi ισχύος 92 ίππων. Το μηχανικό αυτό σύνολο προσφέρει καλές επιδόσεις, δεν ενοχλεί με κραδασμούς, ενώ πρωταγωνιστικό ρόλο έχει η πολύ χαμηλή κατανάλωση. Επίσης, το 2008 ξεχωρίζει για τον πολύ καλό συνδυασμό άνεσης και ευχάριστης οδικής συμπεριφοράς.
Βασικός εξοπλισμός: ESP, 6 αερόσακοι, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, τιμόνι υποβοηθούμενο και ρυθμιζόμενο, κεντρικό κλείδωμα θυρών, ηλεκτρικοί καθρέπτες, air condition και ηχοσύστημα. Μέση τιμή: 12.000 ευρώ (μοντέλο 2013-14).
Τεχνικά χαρακτηριστικά*: Κυβισμός: 1.560 κ.εκ., Ισχύς: 92 PS/4.000 σ.α.λ., Ροπή: 230 Nm/1.750 σ.α.λ., 0-100 χλμ./ώρα: 11,5 δλ., Μεικτή κατανάλωση: 3,7 λτ./100 χλμ., Εκπομπές CO2: 97 γρ./χλμ.
Renault Captur 1.5 dCi 90 hp
To πρώτη γενιάς Renault Captur συνδυάζει στοιχεία από SUV, πολυχρηστικά και χάτσμπακ, προσελκύοντας το ενδιαφέρον με τη μοντέρνα και κομψή του σχεδίαση. Παρά το γεγονός ότι βασίζεται στο Clio δεν παρουσιάζει με αυτό καμία σχεδόν ομοιότητα εξωτερικά και στο εσωτερικό. Στην καμπίνα η σχεδίαση παραμένει σύγχρονη, ωστόσο στον τομέα της ποιότητας τα σκληρά πλαστικά ενδέχεται κάποιους να ξενίσουν. Από πλευράς χώρων πίσω υπάρχει αρκετός αέρας για τα πόδια και τα κεφάλια. Την χρηστικότητα αυξάνει το συρόμενο κατά 16 εκατοστά πίσω κάθισμα, διαμορφώνοντας το πορτ μπαγκάζ από 377 έως 455 λίτρα. Πολύ καλά στοιχεία εμφανίζει στο δρόμο, συνδυάζοντας με ισορροπημένο τρόπο την άνεση με την ασφαλή οδική συμπεριφορά και την ευκολία στους χειρισμούς. Στα σημαντικά πλεονεκτήματά του ανήκει ο ντίζελ κινητήρας των 1.5 λτ. με 90 ίππους και 220 Nm ροπής, ο οποίος ταιριάζει ιδανικά στο αυτοκίνητο, χαρίζοντάς του σβέλτες επιδόσεις και μεγάλη οικονομία σε καύσιμο.
Βασικός εξοπλισμός: ESP, 4 αερόσακοι, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός – πίσω, τιμόνι υποβοηθούμενο και ρυθμιζόμενο, κεντρικό κλείδωμα θυρών, ηλεκτρικοί καθρέπτες, air condition και ηχοσύστημα. Μέση τιμή: 12.000 ευρώ (μοντέλο 2013-14).
Τεχνικά χαρακτηριστικά*: Κυβισμός: 1.461 κ.εκ., Ισχύς: 90 PS/4.000 σ.α.λ., Ροπή: 220 Nm/1.750 σ.α.λ., 0-100 χλμ./ώρα: 13,1 δλ., Μεικτή κατανάλωση: 3,6 λτ./100 χλμ., Εκπομπές CO2: 95 γρ./χλμ.
*Εργοστασιακές μετρήσεις
Σημείωση: Τα εικονιζόμενα αυτοκίνητα δεν αφορούν αγγελίες.