Η Skoda έχει ισχυρή παρουσία εδώ και πολλά χρόνια στη μεσαία κατηγορία με την Octavia, η οποία ανέκαθεν αποτελούσε ένα value for money αυτοκίνητο. Η προγενέστερη διαθέτει ακόμα και σήμερα αξιόλογα χαρακτηριστικά και είναι σε θέση να καλύψει με το παραπάνω όσους θέλουν ένα ευρύχωρο, ποιοτικό και ασφαλές οικογενειακό μοντέλο.
Οι τιμές που πωλείται με τον καλής απόδοσης και με χαμηλή κατανάλωση κινητήρα πετρελαίου 1.6 TDI είναι λογικές και βατές, αφού αυτοκίνητα με πρώτη ταξινόμηση μεταξύ 2015-2018 προσφέρονται κατά μέσο όρο μεταξύ 14.000-15.000 ευρώ. Όσο δηλαδή διατίθενται σήμερα κάποια ελάχιστα καινούργια μίνι αυτοκίνητα. Η τρίτης γενιάς Octavia παρουσιάστηκε το 2012 και ανανεώθηκε το 2017, αποκτώντας νέο «πρόσωπο» με διπλά φωτιστικά σώματα, αναβαθμίσεις στο εσωτερικό και στους κινητήρες.
Πολύ καλή ποιότητα και άπλα χώρων
Η προγενέστερη Octavia ξεχώριζε αμέσως στο εσωτερικό της για την πολύ καλή ποιότητα κατασκευής. Ολόκληρο το πάνω μέρος του ταμπλό μέχρι την κεντρική κονσόλα και το πάνω μέρος των επενδύσεων των θυρών καλύπτονται από μαλακό πλαστικό, ενώ το φινίρισμα και η συναρμογή είναι προσεγμένες. Στα θετικά γνωρίσματα ανήκουν η πολύ καλή θέση οδήγηση και η αντίστοιχου επιπέδου εργονομία, αφού όλα τα χειριστήρια είναι τοποθετημένα στις κατάλληλες θέσεις και είναι εύχρηστα. Ανάλογα την έκδοση εξοπλίζεται και με σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής με διαγώνιο έως 8 ίντσες. Όσο για τους χώρους που προσφέρει η τρίτης γενιάς Octavia, ήταν και παραμένουν κορυφαίοι. Στο πίσω κάθισμα κάθονται εύκολα ψηλοί και ο χώρος αποσκευών των 590 λίτρων με το μεγάλο άνοιγμα είναι ό,τι πρέπει για πολύ φόρτωμα.
Μπόλικη ροπή και χαμηλή κατανάλωση
Η Octavia με τον 1.6 TDI κινητήρα αποτελούσε μια δημοφιλή επιλογή, γιατί συνδύαζε επαρκή δύναμη με χαμηλές απαιτήσεις σε καύσιμο. Αρχικά απέδιδε 90 ή 105 ίππους και με μπόλικη ροπή 250 Nm από τις 1.500 σ.α.λ. Από πλευράς λειτουργίας ο 1.6 TDI είναι πολιτισμένος με λιγοστούς κραδασμούς και χαμηλό θόρυβο. Οι επιταχύνσεις που προσφέρει είναι σβέλτες (0-100 χλμ./ώρα σε 10,8 δλ.) παρά τη μακριά κλιμάκωση του 5τάχυτου κιβωτίου και ουσιαστικά μόνο στις πολύ χαμηλές στροφές εμφάνιζε μια υστέρηση απόκρισης. Η κατανάλωση σε ρεαλιστικές συνθήκες βρίσκεται στα 6 λτ./100 χλμ., όπως και στον πιο ισχυρό 1.6 TDI 116 PS στην Octavia facelift με τις λίγο καλύτερες επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 10,1 δλ.).
Ασφάλεια και στιβαρότητα στο δρόμο
Η τρίτης γενιάς Skoda Octavia με τον 1.6 TDI κινητήρα και ανεξαρτήτως χρονιάς, κέρδιζε αμέσως τον οδηγό της με την ασφάλεια, την άνεση και την σιγουριά στο δρόμο. Το στιβαρό πλαίσιο σε συνδυασμό με την κατάλληλη -για τον οικογενειακό χαρακτήρα του αυτοκινήτου- ρύθμιση των αναρτήσεων, προσέφεραν ευθυβολία στους αυτοκινητόδρομους και ουδετερότητα στις στροφές με μικρές κλίσεις. Επίσης, το μεσαίο Skoda περνούσε πάνω από τις διάφορες ανωμαλίες του οδοστρώματος χωρίς να ταλαιπωρεί τους επιβάτες και μόνο στις πιο έντονες ακούγονταν θόρυβοι από την ανάρτηση. Τέλος το τιμόνι με την ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση ήταν σχετικά ελαφρύ σε αίσθηση αλλά με καλή αμεσότητα.