Το Dacia Duster έχει σημειώσει μια λαμπρή πορεία σε πωλήσεις όλα αυτά τα χρόνια που βρίσκεται στις αγορές της Ευρώπης, έχοντας ως βασικό του σύμμαχο τις χαμηλότερες τιμές στην κατηγορία του. Σε συνδυασμό με την ευρυχωρία και τον πιο δημοφιλή πετρελαιοκινητήρα, το μικρομεσαίο ρουμάνικο SUV με την τεχνολογία της Renault, αποτελεί μια οικονομική πρόταση και ως μεταχειρισμένο.
Πολλά μεταχειρισμένα Duster 1.5 ντίζελ
Πρώτης γενιάς ανανεωμένα Duster 1.5 dCi 4×2 και 4×4 με πρώτη ταξινόμηση μεταξύ 2014-2017 πωλούνται πολλά στην Ελλάδα, σε ένα εύρος τιμών κυρίως μεταξύ 12.000-15.000 ευρώ. Έτσι αποτελεί το φθηνότερο μεταχειρισμένο μικρομεσαίο ντίζελ SUV που μπορεί να αποκτήσει κανείς με αυτά τα χαρακτηριστικά. Για να έχουμε ένα μέτρο σύγκρισης με το καινούργιο (και αισθητά βελτιωμένο) Duster 1.5 Blue dCi 115 PS, το 4×2 ξεκινά από 25.750 ευρώ και το 4×4 από 27.510 ευρώ. Οπότε η ψαλίδα τιμών είναι μεγάλη μεταξύ νέου και προγενέστερου μεταχειρισμένου.
Ιδανικός ο 1.500άρης ντίζελ
Ο επί σειρά ετών γνωστός και αξιόπιστος 4κύλινδρος και 8βάλβιδος κινητήρας 1.5 dCi της Renault, ταιριάζει «γάντι» και στο προγενέστερο Duster. Οι 110 ίπποι και στα 260 Nm ροπής συνδυάζονται στο τετρακίνητο με ένα κοντής κλιμάκωσης εξατάχυτο κιβώτιο. Οι πρώτες τρεις ταχύτητες είναι αρκετά κοντές, γεγονός που ευνοεί εκτός δρόμου, όμως στις καθημερινές αστικές μετακινήσεις δεν εξυπηρετεί γιατί ο οδηγός πρέπει να τις αλλάζει από λίγα χιλιόμετρα. Το εν λόγω μηχανικό σύνολο διαθέτει πολιτισμένα χαρακτηριστικά λειτουργίας με ανεπαίσθητους κραδασμούς, χαρίζει σβέλτες επιδόσεις εν κινήσει και γεμάτο τράβηγμα λόγω ροπής. Όσον αφορά την κατανάλωση, στο 4κίνητο βρίσκεται σε μεικτές συνθήκες στα 6,7 λτ./100 χλμ.
Τεχνικά χαρακτηριστικά* | ||
Έκδοση | 4×2 | 4×4 |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 1.461 | 1.461 |
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) | 110/4.000 | 110/4.000 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 240/1.750 | 240/1.750 |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 11,8 | 12,5 |
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 171 | 167 |
Κατανάλωση* (λτ./100 χλμ.) | 4,8 | 5,2 |
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) | 127 | 135 |
Βάρος (κιλά) | 1.205 | 1.294 |
Εργοστασιακές μετρήσεις |
Άνετο και ικανό εκτός δρόμου
Το προγενέστερο Duster με τις μαλακές σε ρύθμιση ανεξάρτητες αναρτήσεις, είναι ό,τι πρέπει να τους γεμάτους λακκούβες και ανωμαλίες δρόμους, αλλά και για εκτός της ασφάλτου. Από την άλλη βέβαια πλευρά οι κλίσεις στις στροφές είναι τονισμένες, όμως με την επιλογή Auto στην τετρακίνηση και με την συνδρομή του ESP, το Duster παραμένει στην πορεία του, ακόμα και υπό πίεση. Εκτός δρόμου οι αναρριχήσεις αποτελούν μια εύκολη διαδικασία. Μέσω του περιστροφικού χειριστηρίου στην κονσόλα, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει το «Auto» με αυτόματη κατανομή της ροπής μεταξύ των δύο αξόνων ή το «Lock» με κλείδωμα της ροπής στο 50:50.
Ευρύχωρο αλλά με μέτρια ποιότητα
Το Duster μετά την ανανέωση που δέχτηκε το 2013 βελτιώθηκε και στο εσωτερικό του, όπου άλλαξε η σχεδίαση του ταμπλό, της κονσόλας, του πίνακα οργάνων του τιμονιού και τοποθετήθηκαν νέες επενδύσεις και διακοσμητικά. Πρόσθετα, οι διακόπτες των ηλεκτρικών παραθύρων μεταφέρθηκαν στις πόρτες (από την κονσόλα πριν). Στον εξοπλισμό των πιο πλούσιων εκδόσεων υπάρχει και σύστημα πολυμέσων MediaNav με οθόνη αφής 7 ιντσών. Στα βασικά του ατού είναι η ευρυχωρία, αφού προσφέρει αρκετούς χώρους για 5 επιβάτες και πορτ μπαγκάζ 473 λίτρων (408 λτ. το 4WD). Από πλευράς ποιότητας, τα πλαστικά είναι σκληρά με άγρια υφή αλλά με στιβαρή συναρμογή, όμως υπάρχουν ατέλειες στο φινίρισμα.
Σημείωση: Οι φωτογραφίες είναι ενδεικτικές.