Η οικονομία στις όποιες αγορές και στην καθημερινότητα γενικότερα, είναι πιο σημαντική από ποτέ άλλοτε σήμερα, λόγω των απανωτών ανατιμήσεων στα πάντα. Πόσο δε μάλλον όταν πρόκειται για την απόκτηση ενός αυτοκινήτου, όπου εκεί τα ποσά είναι μεγάλα, ειδικά όταν πρόκειται για ένα ολοκαίνουργιο. Στα μεταχειρισμένα τα απαιτούμενα χρήματα είναι λιγότερα, ωστόσο πάντα υπάρχουν τα ρίσκα να είναι τρακαρισμένο ή να κρύβει φθορές. Για αυτό επιβάλλεται εξονυχιστικός έλεγχος, προκειμένου να μειωθούν αυτές οι πιθανότητες.
Μια οικονομική πρόταση αγοράς μεταχειρισμένου που πωλείται σε χαμηλές τιμές και καίει λίγο καύσιμο, είναι το Citroen C3 1.6 BlueHDi. Τα πιο τελευταία μοντέλα δεύτερη γενιάς (πριν βγει το υπάρχον) του 2015-2016 προσφέρονται κοντά στις 9.000 ευρώ (+/- 1.000 ευρώ), συν του ότι υπάρχουν πολλά διαθέσιμα.
Ο εν λόγω 4κύλινδρος και 8βάλβιδος ντίζελ, στην αρχική του έκδοση αποδίδει 75 ίππους και 233 Nm ροπής από τις 1.750 σ.α.λ. Χάρη στην μπόλικη ροπή διακρίνεται για το τράβηγμά του από τις χαμηλές στροφές, ενώ κρατά άνετα και γρήγορους ρυθμούς σε συνθήκες ταξιδιού. Καλή είναι και η επιτάχυνση των 12,9 δλ. για τα πρώτα 100 χλμ./ώρα. Στην πιο δυνατή του έκδοση με τους 99 ίππους και τα 254 Nm ροπής η διαφορά είναι αισθητή, γεγονός που αποδεικνύεται και στο χρόνο των 10,8 δλ. για τα 0-100 χλμ./ώρα. Σε κάθε περίπτωση η κατανάλωση βρίσκεται κοντά στα 5-5,5 λτ./100 χλμ.
Στην οδήγηση, το προγενέστερο Citroen C3 εστίαζε παραδοσιακά στην παροχή της καλύτερης δυνατής άνεσης. Άλλωστε στην πόλη και στις διαδρομές ρουτίνας με τους γεμάτους ανωμαλίες και λακκούβες δρόμους, αυτό είναι το βασικό ζητούμενο. Παράλληλα το γαλλικό μικρό μοντέλο πατά με ιδιαίτερη σταθερότητα και ταξιδεύει με κορυφαία για την κατηγορία επίπεδα άνεσης. Εφόσον πρόκειται για μεταχειρισμένο, καλό είναι να γίνει ένας έλεγχος των αμορτισέρ, φρένων και ελαστικών (π.χ. σε ΚΤΕΟ).
Όσον αφορά το εσωτερικό του δεύτερης γενιάς, ανανεωμένου Citroen C3, ακόμα και σήμερα παραμένει ευχάριστο σχεδιαστικά. Ξεχωρίζουν το μαλακό πλαστικό στο ταμπλό, ο σπορτίφ πίνακας οργάνων και η οθόνη πολυμέσων στις πιο ακριβές εκδόσεις. Από πλευράς χώρων, οδηγός και συνεπιβάτης κάθονται πολύ αναπαυτικά. Στο πίσω κάθισμα ο αέρας για τα πόδια επαρκεί για άτομα κανονικού αναστήματος, ενώ αρκετός είναι ο βαθύς και τετραγωνισμένος χώρος αποσκευών των 300 λίτρων.
Σημείωση: Οι φωτογραφίες είναι ενδεικτικές.