Η απόκτηση ενός καινούργιου αυτοκινήτου αποτελεί για αρκετό κόσμο πολυτέλεια, οπότε στρέφεται στα μεταχειρισμένα και ειδικά στα πολύ φθηνά. Ορισμένοι βάζουν μέγιστη δαπάνη το ποσό των 5.000 ευρώ και ψάχνουν κυρίως ένα μικρό μοντέλο για να τους εξυπηρετεί στις και αστικές, καθημερινές μετακινήσεις.
Σίγουρα θα πρέπει να γίνουν ορισμένες παραχωρήσεις, αφού με αυτά τα χρήματα συνήθως διατίθενται πιο παλιά μοντέλα, άρα και με αρκετά χιλιόμετρα. Παρόλα αυτά, με ένα καλό ψάξιμο θα βρεθεί το καλύτερο δυνατό αυτοκίνητο. Καλό είναι να δοθεί βαρύτητα και στον τομέα της αξιοπιστίας, μαζί με τους υπόλοιπους τομείς.
Μια μάρκα που έχει «γερά» αυτοκίνητα, είναι η Daihatsu. Παρά το γεγονός ότι στις 31 Ιανουαρίου του 2013 σταμάτησε να πουλάει αυτοκίνητα στην Ευρώπη, στην αγορά υπάρχουν αρκετά μεταχειρισμένα, όπως είναι και το δεύτερης γενιάς Sirion. Αυτό θα το βρείτε σε τιμές γύρω στις 4.000-5.000 ευρώ. Πρωτοεμφανίστηκε το 2005 με τους κινητήρες του 1.0 λτ. και 1.3 λτ., ενώ το 2007 προστέθηκε και ο πιο δυνατός 1.500άρης. Όμως, πιο δημοφιλές και στην Ελλάδα ήταν με τα μικρότερα μοτέρ. Το 3κύλινδρο 1.000άρι έχει ισχύ 70 ίππων και 94 Nm ροπής, ωστόσο διαθέτει το απαιτούμενο νεύρο στην πόλη (0-100 χλμ./ώρα σε 13,9 δλ.) και είναι οικονομικό σε καύσιμο. Το 4κύλινδρο των 1.3 λτ. με τους 92 ίππους και τα 120 Nm ροπής εμφανίζεται σαφώς πιο ζωηρό (0-100 χλμ./ώρα σε 10,9 δλ.). Αρνητικό γνώρισμα αμφοτέρων των μοτέρ είναι ο αυξημένος θόρυβος που παράγουν και διαπερνά την καμπίνα των επιβατών. Επίσης, ο επιλογέας των ταχυτήτων έχει μακριές διαδρομές και η μακριά κλιμάκωση δεν ευνοεί τις ενδιάμεσες επιταχύνσεις.
Όποιος επιλέξει να αγοράσει ένα μεταχειρισμένο Sirion 2ης γενιάς, θα εκτιμήσει δεόντως την ευκολία στους χειρισμούς και την ευελιξία του. Γεγονός που συμβάλλουν το ελαφρύ (αλλά με μέτρια αίσθηση) τιμόνι και το μικρό μήκος των 3,6 μέτρων, όταν τα περισσότερα τωρινά μικρά αυτοκίνητα είναι κοντά στα 4 μέτρα και άνω. Το μικρό Daihatsu απευθύνεται σε όσους θέλουν ένα «εργαλείο» πόλης, καθώς υπό πίεση εμφανίζει τονισμένες κλίσεις στις στροφές και γενικότερα δεν είναι στο στοιχείο του στους γρήγορους ρυθμούς.
Παρά τις μαζεμένες του διαστάσεις, το εσωτερικό του είναι ευρύχωρο για τις μετακινήσεις έως 4 επιβατών. Παράλληλα ξεχωρίζει για τις πάρα πολλές θήκες, ευνοώντας σημαντικά την πρακτικότητα και την εργονομία. Το πορτ μπαγκάζ των 225 λίτρων με το ψηλό δάπεδο επαρκεί για τις καθημερινές ανάγκες, αλλά είναι μικρό για να χωρέσει βαλίτσες και σάκους. Από πλευράς κατασκευής, έχει γίνει ευρεία χρήση σκληρών πλαστικών και με «άγρια» υφή. Τέλος, στο βασικό του εξοπλισμό περιλαμβάνει ABS, 4 αερόσακους, 4 ηλεκτρικά παράθυρα, air condition, ηχοσύστημα, τιμόνι με ηλεκτρική υποβοήθηση και κεντρικό κλείδωμα των θυρών.
Σημείωση: Το άρθρο δεν αφορά αγγελία μεταχειρισμένου αυτοκινήτου.