Τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα είχαν ανέκαθεν ζήτηση, πόσο δε μάλλον τώρα που τα καινούργια συνεχώς ακριβαίνουν. Γεγονός που αναμενόμενα έχει προκαλέσει άνοδο τιμών και στα μεταχειρισμένα, όμως και πάλι τα χρήματα που πωλούνται ειδικά τα 10ετίας, είναι τα μισά σε σχέση με τα καινούργια. Βέβαια σε κάθε περίπτωση δεν μπορεί να συγκριθεί ένα μοντέλο από δεύτερο χέρι με ένα που μόλις βγαίνει από την έκθεση. Εμείς κάναμε μια έρευνα τιμών στα μεταχειρισμένα και ψάξαμε τα SUV που πωλούνται κοντά στις 12.000 ευρώ, ενώ διατίθενται δεκάδες για να επιλέξει κανείς το καλύτερο.
Citroen C4 Cactus
Με 12.000-13.000 ευρώ υπάρχουν πολλά Citroen C4 Cactus του 2014-2016 με τον πετρελαιοκινητήρα των 1.6 λτ. ισχύος 100 ίππων. Ένα μηχανικό σύνολο που προσφέρει σβέλτες επιδόσεις στο γαλλικό αυτοκίνητο και έχει χαμηλές απαιτήσεις σε καύσιμο. Στα θετικά του γνωρίσματα ανήκει η υψηλή άνεση από τις αναρτήσεις με τη μαλακή ρύθμιση, όμως το αντίτιμο είναι οι τονισμένες κλίσεις στις στροφές. Το ευφάνταστου εξωτερικού σχεδιασμού C4 Cactus, διαθέτει ένα μινιμάλ εσωτερικό, όπου είναι σε θέση να βολευτούν εύκολα 5 επιβάτες. Αρκετά ικανοποιητικό είναι και το πορτ μπαγκάζ των 358 λίτρων.
Τεχνικά χαρακτηριστικά*: Κυβισμός: 1.560 κ.εκ., Ισχύς: 100 PS/3.500 σ.α.λ., Ροπή: 254 Nm/1.750 Nm σ.α.λ., 0-100 χλμ./ώρα: 10,7 δλ., Μεικτή κατανάλωση: 3,4 λτ./100 χλμ., Εκπομπές CO2: 87 γρ./χλμ.
Dacia Duster
Το προγενέστερο Duster με τον αποδοτικό πετρελαιοκινητήρα των 1.5 λτ. πωλείται σε προσιτές τιμές, όσον αφορά τα μοντέλα του 2012-2015. Το μηχανικό αυτό σύνολο με τους 110 ίππους και τη ροπή των 260 Nm ταιριάζει κατάλληλα στο Duster, αφού το επιταχύνει χωρίς να ζορίζεται και είναι οικονομικό σε κατανάλωση. Στην οδήγηση εστιάζει στην άνεση και φιλτράρει αποτελεσματικά τις διάφορες ανωμαλίες του οδοστρώματος. Επίσης προσφέρονται και αρκετά 4κίνητα για όσους θέλουν να πηγαίνουν και εκτός δρόμου. Στα πλεονεκτήματά του ανήκουν οι αρκετοί χώροι για επιβάτες και αποσκευές (475 λίτρα).
Τεχνικά χαρακτηριστικά*: Κυβισμός: 1.461 κ.εκ., Ισχύς: 110 PS/4.000 σ.α.λ., Ροπή: 260 Nm/1.750 σ.α.λ., 0-100 χλμ./ώρα: 12,4 δλ., Μεικτή κατανάλωση: 4,8 λτ./100 χλμ., Εκπομπές CO2: 123 γρ./χλμ.
Nissan Juke
Το πρώτης γενιάς Nissan Juke παραμένει ιδιαίτερα μοντέρνο σχεδιαστικά, ενώ και το εσωτερικό του έχει μια νεανικότητα. Οι χώροι ικανοποιούν τέσσερα άτομα χωρίς περίσσιες ανέσεις, όμως στα αρνητικά του είναι το μικρό πορτ μπαγκάζ των 251 λίτρων. Juke 1.5 diesel του 2012-14 στοιχίζουν κοντά στις 12.000 με 13.000 ευρώ και είναι αρκετά στις αγγελίες. Ο κινητήρας 1.5 dCi της Renault με τους 110 ίππους και τα 260 Nm ροπής είναι πολύ κατάλληλος για το Juke, γιατί είναι ραφιναρισμένος σε λειτουργία, επιταχύνει σβέλτα το αυτοκίνητο και οι ανάγκες του σε πετρέλαιο είναι χαμηλές. Τον σπορτίφ χαρακτήρα του τονίζει και η ευχάριστη οδική του συμπεριφορά, ειδικά με την επιλογή Sport του Nissan Dynamic Control System.
Τεχνικά χαρακτηριστικά*: Κυβισμός: 1.461 κ.εκ., Ισχύς: 110 PS/4.000 σ.α.λ., Ροπή: 260 Nm/1.750 σ.α.λ., 0-100 χλμ./ώρα: 11,2 δλ., Μεικτή κατανάλωση: 4,0 λτ./100 χλμ., Εκπομπές CO2: 104 γρ./χλμ.
Renault Captur
Μεταξύ των προσιτών σε τιμές μεταχειρισμένων SUV, είναι και το πρώτης γενιάς Renault Captur. Μοντέλα με πρώτη ταξινόμηση μεταξύ 2013-2015 πωλούνται κοντά στις 12.000-13.000 ευρώ, με τον γνωστό και αποδοτικό πετρελαιοκινητήρα των 1.5 λτ., ισχύος 90 ίππων και 220 Nm ροπής. Ένας κινητήρας που έχει βγει πολύ ανθεκτικός, διαθέτει την απαιτούμενη ισχύ και η κατανάλωσή του είναι χαμηλή. Το μικρό γαλλικό SUV διακρίνεται και για την ισορροπημένη του οδική συμπεριφορά, ενώ παράλληλα προσφέρει ευελιξία στις αστικές μετακινήσεις και άνεση στα ταξίδια. Οι χώροι του είναι αρκετοί για τη φιλοξενία τεσσάρων ατόμων, όπως και το πορτ μπαγκάζ των 377 έως 455 λτ., ανάλογα τη θέση του πολύ πρακτικού συρόμενου πίσω καθίσματος.
Τεχνικά χαρακτηριστικά*: Κυβισμός: 1.461 κ.εκ., Ισχύς: 90 PS/4.000 σ.α.λ., Ροπή: 220 Nm/1.750 σ.α.λ., 0-100 χλμ./ώρα: 13,1 δλ., Μεικτή κατανάλωση: 3,6 λτ./100 χλμ., Εκπομπές CO2: 95 γρ./χλμ.
*Εργοστασιακές μετρήσεις
Σημείωση: Οι φωτογραφίες είναι ενδεικτικές.