Η Opel με την παρουσίαση του πρώτης γενιάς Insignia το 2008 έκανε τη μεγάλη έκπληξη, εντυπωσιάζοντας το κοινό με τον πολύ δυναμικό του σχεδιασμό, αντικαθιστώντας το πάντοτε συντηρητικό Vectra. Παράλληλα οι πληθωρικές του διαστάσεις με μήκος 4,6 μ. (4,8 μ. το Sports Tourer), πλάτος 1,8 μ., ύψος 1,46 μ. και μεταξόνιο 2,7 μ., «γέμιζαν» πολύ το μάτι.
Την πρώτη πλήρη χρονιά λανσαρίσματός του στην Ελλάδα, βρέθηκε κατευθείαν στην πρώτη θέση των ταξινομήσεων της μεσαίας κατηγορίας. Το 2009 έφτασε τα 5.080 οχήματα, όταν για παράδειγμα το άμεσα ανταγωνιστικό VW Passat ήταν στα 2.272 και το Toyota Avensis στα 2.162. Η πρωτιά του συνεχίστηκε και το 2010 και το 2011, το 2012 την έχασε από το Passat με διαφορά μόλις 26 ταξινομήσεων, ενώ από εκεί και πέρα έπεσε αρκετά χαμηλά, όπως έγινε και με τα μεσαία αυτοκίνητα γενικότερα.
Οι τιμές του το 2009-2010 ξεκινούσαν λίγο πιο πάνω από τις 23.000 ευρώ με τον πολύ δημοφιλή κινητήρα 1.6 Turbo 180 PS. Στα τέλη του 2011 εμφανίστηκε ο 1.4 Turbo 140 PS σε τιμές από περίπου 20.000 ευρώ, αντικαθιστώντας τον 1.800άρη ατμοσφαιρικό με τα ίδια άλογα. Τώρα στην αγορά των μεταχειρισμένων υπάρχει μεγάλη προσφορά από Insignia μεταξύ 2009-2013, ειδικά 1.6Τ και σε τιμές που κυμαίνονται κατά μέσο όρο μεταξύ 9.000-11.000 ευρώ.
Παρά τα χρόνια του, το πρώτο Insignia «στέκεται» σχεδιαστικά ακόμα, όπως αντίστοιχα ισχύει και για το εσωτερικό του. Από πλευράς ποιότητας το μαλακό πλαστικό στο ταμπλό και στις πόρτες, καθώς και τα υπόλοιπα σκληρά είναι προσεγμένα, αν και στη συναρμογή παρατηρούνται ορισμένες ατέλειες. Ο οδηγός θα βρει εύκολα την κατάλληλη θέση, αλλά τα πολλά κουμπιά στην κεντρική κονσόλα δεν ευνοούν την εργονομία. Όσον αφορά τους χώρους, τέσσερις ενήλικοι θα φιλοξενηθούν άνετα, όμως στο πίσω κάθισμα οι πιο ψηλοί βρίσκονται σε απόσταση αναπνοής από την οροφή με την έντονη κλίση. Ο χώρος αποσκευών είναι μεγάλος με τα 500 λίτρα στο σεντάν και ακόμα μεγαλύτερος στο πολύ πιο πρακτικό 5θυρο με το μεγάλο άνοιγμα της πίσω πόρτας και τα 520 λίτρα.
Αναφορικά με τους κινητήρες, ο 1.6 Turbo των 180 ίππων και 230 Nm ροπής στις 2.200-5.500 σ.α.λ., εξασφαλίζει πολύ γρήγορες επιδόσεις στο αμάξωμα των 1,5 τόνων, με 0-100 χλμ./ώρα σε 8,9 δλ. και μέγιστη ταχύτητα 225 χλμ./ώρα. Στην πράξη εμφανίζει μια υστέρηση απόκρισης στις πολύ χαμηλές στροφές, η οποία βελτιώνεται από τις μεσαίες, χωρίς ξεσπάσματα, αλλά στις υψηλές πέφτει η δύναμή του. Το πιο ήπιο 1.4 Turbo των 140 ίππων και 200 Nm από τις 1.850 σ.α.λ. είναι οικονομικότερο σε βενζίνη, αρκετά γραμμικό και ραφιναρισμένο. Προσφέρει επιτάχυνση από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 10,9 δλ. και τελική ταχύτητα 205 χλμ./ώρα, με μεικτή εργοστασιακή κατανάλωση 5,7 λτ./100 χλμ., έναντι 7,7 λτ. το 1.6Τ. Και στα δύο μηχανικά αυτά σύνολα η μακριά 6η ταχύτητα εξυπηρετεί σε ρυθμούς ταξιδιού.
Στο δρόμο, το Opel Insignia εστιάζει στην άνεση και σταθερότητα, με ουδέτερες και ελεγχόμενες αντιδράσεις υπό συνθήκες πίεσης. Παράλληλα, το σύστημα της ρυθμιζόμενης ανάρτησης FlexRide με τις επιλογές Normal, Sport και Tour, επεμβαίνει στην σκληρότητα των αναρτήσεων (πολλαπλών συνδέσμων πίσω), στο βάρος του τιμονιού, στην απόκριση του κινητήρα και στο ESP. Το τιμόνι από την πλευρά του παρά το ότι έχει καλή απόκριση, είναι κάπως ελαφρύ σε αίσθηση. Στα μοντέλα του 2011 έγιναν ορισμένες αναβαθμίσεις, μεταξύ αυτών και η προσθήκη ηλεκτρικής υποβοήθησης στο σύστημα διεύθυνσης.
+ Επιδόσεις 1.6Τ, ποιότητα υλικών εσωτερικού, σχεδίαση, χώροι για επιβάτες και αποσκευές
– Ατέλειες στη συναρμογή, οδηγική αίσθηση, εργονομία