Το αυτοκίνητο που δημιούργησε την κατηγορία των μικρομεσαίων SUV, το Nissan Qashqai, έχει σημειώσει μεγάλη εμπορική επιτυχία, αποτελώντας επί σειρά ετών το best seller στα C-SUV. Η αρχή έγινε το 2006 (λανσαρίστηκε το 2007) με το πρώτης γενιάς Qashqai, το οποίο ανανεώθηκε το 2010 και αντικαταστάθηκε στην Ελλάδα από το διάδοχό του στις αρχές του 2014.
Μεταχειρισμένα 1.600άρια βενζίνης με 8.000-10.000€
Τώρα το πρώτο Qashqai συνεχίζει να προσελκύει το κοινό που θέλει ένα μεταχειρισμένο SUV με λίγα χρήματα, αφού μοντέλα με πρώτη ταξινόμηση μεταξύ 2008 έως 2013 πωλούνται σε ένα εύρος τιμών 8.000-10.000 ευρώ. Ποσά που αφορούν τις εκδόσεις με τον 1.600άρη κινητήρα βενζίνης, αφού υπάρχουν ακόμα περισσότερα με τους πετρελαιοκινητήρες 1.5 dCi και 1.6 dCi σε λίγο υψηλότερες τιμές (περίπου 2.000 ευρώ ακριβότερα).
Προσεγμένο εσωτερικό με αρκετούς χώρους
Το αμάξωμά του με μήκος 4,3 μέτρα δεν διαφέρει από ένα μικρομεσαίο 5θυρο, γεγονός που ευνοεί την ευελιξία στις αστικές διαδρομές, όπου άλλωστε οι περισσότεροι οδηγοί διανύουν τα περισσότερα χιλιόμετρα. Το ανανεωμένο ανασχεδιάστηκε πλήρως στο εμπρός και πίσω τμήμα του και απέκτησε μια πιο κομψή εμφάνιση. Στο εσωτερικό του τοποθετήθηκε νέος πίνακας οργάνων, συν του ότι βελτιώθηκε η ηχομόνωση. Σημείο αναφοράς ακόμα και σήμερα αποτελεί το παχύ μαλακό πλαστικό που καλύπτει ολόκληρη την επιφάνεια του ταμπλό. Από πλευράς χώρων είναι σε θέση να εξυπηρετήσει τις μεταφορικές ανάγκες μιας τετραμελούς οικογένειας μαζί με τις αποσκευές τους (410 λίτρα ή 352 λίτρα με κανονική ρεζέρβα).
Βασισμένο στην πλατφόρμα Renault – Nissan C που είχαν αναπτύξει οι δύο εταιρείες, πατάει σε ανεξάρτητες αναρτήσεις με πολλαπλούς συνδέσμους πίσω. Οι σφιχτές τους ρυθμίσεις μαζί με το στιβαρό πλαίσιο προσφέρουν στο Qashqai πολύ καλή σταθερότητα, με ικανοποιητική απόσβεση των ανωμαλιών του οδοστρώματος, αν και στις διαδοχικές δεν λείπει μια «νευρικότητα».
Επαρκής ο κινητήρας των 1.6 λτ.
Σχετικά με τον κινητήρα βενζίνης των 1.6 λτ., στο προ ανανέωσης Qashqai η απόδοσή του φτάνει τους 115 ίππους και τα 156 Nm ροπής. Το κοντής κλιμάκωσης 5άρι κιβώτιο βοηθά στο να έχει το απαραίτητο νεύρο, όμως το μοτέρ κρατά ψηλά τις στροφές του κινητήρα σε ταχύτητες ταξιδιού, με αποτέλεσμα να παράγει αισθητό θόρυβο. Σύμφωνα με τις εργοστασιακές μετρήσεις, επιταχύνει στα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε 12,0 δλ. και η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 175 χλμ./ώρα, με μεικτή κατανάλωση 6,7 λτ./100 χλμ. Μετά το facelift η ισχύς του αυξήθηκε στους 117 ίππους και 158 Nm ροπής, με 0-100 χλμ./ώρα σε 11,9 δλ., τελική 181 χλμ./ώρα και μέση κατανάλωση: 6,2 λτ./100 χλμ.