Η Hyundai διαθέτει ισχυρή παρουσία στη μικρομεσαία κατηγορία από το 2007 και μετά που παρουσιάστηκε το πρώτο i30, το οποίο είχε εξελιχθεί από το Σχεδιαστικό και Τεχνικό κέντρο της μάρκας στο Ρουσελσχάιμ της Γερμανίας. Αντίστοιχα και το δεύτερης γενιάς Hyundai i30 που έκανε ντεμπούτο το 2012 είχε ευρωπαϊκές βάσεις, όπως άλλωστε και το πολύ αξιόλογο υπάρχον i30.
Προσιτές τιμές και φουλ εξοπλισμός
Όσοι αναζητούν τώρα ένα μεταχειρισμένο Hyundai i30 δεύτερης γενιάς, έχουν να επιλέξουν ανάμεσα από εκατοντάδες διαθέσιμα αυτοκίνητα. Ειδικά με τους κινητήρες πετρελαίου 1.4 CRDi και 1.6 CRDi υπάρχουν πολλά και σε τιμές που κυμαίνονται κυρίως μεταξύ 10.000-13.000 ευρώ. Από τις βασικές κιόλας εκδόσεις δεν έχει ελλείψεις στον εξοπλισμό, αφού διαθέτει ESP, 6 αερόσακους, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός και πίσω, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους καθρέπτες, air condition, ηχοσύστημα κ.λπ.
Πολύ καλή ποιότητα και μοντέρνος σχεδιασμός
Σχεδιαστικά οι γραμμές του παραμένουν μοντέρνες, σύμφωνα με την τότε σχεδιαστική φιλοσοφία «fluidic sculpture» της Hyundai. Δυναμικό εμπρός μέρος, μυώδες πλαϊνό με έντονα νεύρα και τύπου κουπέ τελείωμα συνθέτουν ένα «καλοσμιλεμένο» χάτσμπακ αυτοκίνητο. Αντίστοιχα και το εσωτερικό του έχει ενδιαφέροντα στοιχεία, όπως είναι η πλατιά κεντρική κονσόλα, τα στρογγυλά όργανα και τα ασημί διακοσμητικά. Ποιοτικά, τα μαλακά πλαστικά που καλύπτουν το ταμπλό και πάνω μέρος των θυρών, τα επιμέρους σκληρά και η προσεγμένη συναρμογή, αποσπούν θετικές κριτικές. Στα πλεονεκτήματα του εσωτερικού ανήκουν και οι άνετοι χώροι και τα αναπαυτικά καθίσματα με την καλή στήριξη. Στο πισω κάθισμα υπάρχει αρκετός αέρας για τα πόδια, ενώ το μεγάλο άνοιγμα των θυρών διευκολύνει την είσοδο και το χαμηλό κεντρικό τούνελ εξυπηρετεί τον επιβάτη που θα κάτσει πίσω στη μέση. Για τις αποσκευές τα 378 λίτρα επαρκούν για τέσσερα άτομα.
Άνετο και με ραφιναρισμένους πετρελαιοκινητήρες
Κάθε Hyundai i30 διακρίνεται αμέσως στο δρόμο για την άνεση και την ευκολία στους χειρισμούς. Έτσι και το δεύτερης γενιάς με τις ανεξάρτητες αναρτήσεις (πολλαπλών συνδέσμων πίσω) φιλτράρει αποτελεσματικά τις διάφορες ανωμαλίες του οδοστρώματος και εξασφαλίζει χαμηλό θόρυβο κύλισης. Στις στροφές πατάει καλά, οι κλίσεις είναι λογικές και το ESP επεμβαίνει όταν το αυτοκίνητο αρχίσει και γλιστράει προοδευτικά κατόπιν πίεσης. Νέο στοιχείο για τότε ήταν και το σύστημα διεύθυνσης με τη λειτουργία FlexSteer και τις επιλογές Comfort, Normal και Sport.
Σχετικά με τους κινητήρες πετρελαίου, ο βασικός 1.4 CRDi των 90 ίππων και 220 Nm ροπής είναι επαρκής για τον οικογενειακό χαρακτήρα του αυτοκινήτου και οικονομικός από πλευράς κατανάλωσης καυσίμου (6 λτ./100 χλμ. σε πραγματικές συνθήκες). Όσοι θέλουν περισσότερη δύναμη, τότε θα προσανατολιστούν στους 1.6 CRDi με τα 110 ή 128 άλογα και την ίδια ροπή των 260 Nm.
Τεχνικά χαρακτηριστικά* | |||
Κυβισμός (κ.εκ.) | 1.396 | 1.582 | 1.582 |
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) | 90/4.000 | 110/4.000 | 128/4.000 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 220/1.500 | 260/1.900 | 260/1.900 |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 13,5 | 11,5 | 10,9 |
Τελ. Ταχ. (χλμ./ώρα) | 170 | 185 | 197 |
Κατ/λωση (λτ./100 χλμ.) | 4,1 | 4 | 4,1 |
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) | 109 | 104 | 108 |
*Εργοστασιακές μετρήσεις |