Το Astra αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα μοντέλα της Opel, το οποίο μετρά μέχρι σήμερα 6 γενιές και 33 χρόνια παρουσίας. Ωστόσο, η εκπροσώπηση της Opel στη μικρομεσαία κατηγορία κρατά ακόμα πιο παλιά από το Kadett που εμφανίστηκε το 1936 και άλλαξε 5 γενιές. Το υπάρχον Astra είναι σίγουρα καλύτερο από ποτέ άλλοτε και ένα από τα κορυφαία μικρομεσαία χάτσμπακ, ωστόσο με εξαίρεση την αρχική έκδοση των 1.2 Turbo Edition των 23.900 ευρώ, τα υπόλοιπα μοντέλα είναι αρκετά ακριβά.
Αυτοί που θέλουν Astra με σύγχρονα χαρακτηριστικά και ντίζελ κινητήρα σε τιμές αντίστοιχες με μεταχειρισμένων μικρών αυτοκινήτων, θα προσανατολιστούν στο προγενέστερο. Σε αγγελίες από το διαδίκτυο θα βρείτε εκατοντάδες διαθέσιμα, ταξινομημένα μεταξύ 2015-2019 και σε ένα εύρος τιμών περίπου μεταξύ 11.000-14.000 ευρώ. Λόγω της μεγάλης προσφοράς, σίγουρα ο ενδιαφερόμενος πελάτης θα βρει αυτό που καλύπτει τις όποιες ανάγκες του, αρκεί να προηγηθούν οι απαραίτητοι έλεγχοι, όπως ισχύει για κάθε μεταχειρισμένο αμάξι.
Το προηγούμενο, πέμπτης γενιάς Astra δεν έχει «γεράσει» εξωτερικά και παραμένει σύγχρονο με δυναμικές γραμμές. Με μήκος 4.370 χιλιοστά (4.374 χλστ. το νέο Astra) τοποθετείται στο άνω άκρο των μικρομεσαίων χάτσμπακ. Μοντέρνα εικόνα παρουσιάζει και το εσωτερικό του, όπου η στιβαρότητα που αποπνέει ενισχύεται από τη χρήση μαλακού υλικού στο ταμπλό, την προσεγμένη συναρμογή και το φινίρισμα. Όσο για τους χώρους, στο πίσω κάθισμα υπάρχει αρκετός αέρας για τα γόνατα, τα κεφάλια και ωφέλιμο πλάτος. Ικανοποιητικό είναι το πορτ μπαγκάζ των 370 λίτρων, συν θήκες κάτω από το δάπεδο για είδη πρώτης ανάγκης.
Το προγενέστερο Astra είχε υποστεί σημαντική «δίαιτα», αφού σε σχέση με τον προκάτοχό του είχε χάσει έως 200 κιλά. Γεγονός που αν μη τι άλλο επιδρούσε θετικά σε πολλούς τομείς, όπως σε κατανάλωση, ευελιξία και οδική συμπεριφορά. Οι αναρτήσεις με τα γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και τον ημιάκαμπτο άξονα με σύνδεσμο Watt πίσω, συνδυάζουν με ισορροπημένο τρόπο την άνεση με το κράτημα. Το τιμόνι ικανοποιεί σε αμεσότητα, όμως είναι αρκετά ελαφρύ και όχι ιδιαίτερα «επικοινωνιακό», ενώ θετικά κρίνονται τα φρένα σε αποτελεσματικότητα και αίσθηση, αν και παρατηρείται μια μικρή νεκρή διαδρομή. Σχετικά με τον 1.600άρη πετρελαιοκινητήρα ήταν διαθέσιμος σε δύο εκδόσεις ισχύος. Με 110 ίππους και μπόλικη ροπή 300 Nm,, καθώς και με 136 ίππους με 320 Nm ροπής. Το μηχανικό αυτό σύνολο παρουσιάζει χαμηλό θόρυβο και κραδασμούς, έχει καλό τράβηγμα από τις χαμηλές στροφές και χαμηλή κατανάλωση της τάξεως των 5,7 λτ./100 χλμ. σε πραγματικές συνθήκες.
Τεχνικά χαρακτηριστικά* | ||
Κυβισμός (κ.εκ.) | 1.598 | 1.598 |
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) | 110/3.500 | 136/3.500 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 300/1.750 | 320/2.000 |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 11,0 | 9,6 |
Τελική (χλμ./ώρα) | 195 | 205 |
Κατ/λωση (λτ./100 χλμ.) | 3,6 | 3,7 |
CO2 (γρ./χλμ.) | 95 | 99 |
*Εργοστασιακές μετρήσεις |