Φθηνά καινούργια αυτοκίνητα ακόμα και κάτω των 10.000 ευρώ, έχουν σταματήσει να πωλούνται εδώ και αρκετά χρόνια. Αυτή την στιγμή το πιο προσιτό νέο μοντέλο στην Ελλάδα είναι το Kia Picanto, το οποίο ξεκινά από τις 14.790 ευρώ και πρόκειται για ένα ιδανικό αυτοκίνητο για την πόλη. Όταν όμως τα οικονομικά διαθέσιμα είναι περιορισμένα ή δεν θέλει κανείς να δαπανήσει τόσα λεφτά για ένα αμάξι «ρουτίνας», τότε θα προσανατολιστεί στην… άβυσσο των μεταχειρισμένων. Εκατοντάδες διαθέσιμα αυτοκίνητα αλλά και αρκετό ψάξιμο μέχρι να βρεθεί το κατάλληλο, εφόσον γίνουν πρώτα οι απαραίτητοι έλεγχοι.
Δύο πολύ οικονομικές σε τιμή και κατανάλωση προτάσεις «δίδυμων» αυτοκινήτων πόλης, τα οποία είναι αξιόπιστα και με χαμηλά πάγια έξοδα, είναι τα Suzuki Alto και Nissan Pixo. Αγγελίες στο διαδίκτυο με τα δύο αυτά μίνι μοντέλα του 2009-2014 θα βρείτε πολλές και σε τιμές που κυμαίνονται μεταξύ 5.000-6.000 ευρώ. Τα κοινά τους στοιχεία είναι πάρα πολλά, παρόλα αυτά δεν είναι ακριβώς ίδια. Εξωτερικά διαφοροποιούνται μπροστά, στα φανάρια, μάσκα και προφυλακτήρα. Το Pixo είναι περισσότερο «αιχμηρό» και το Alto πιο στρογγυλεμένο.
Αμφότερα διαθέτουν πολύ κόμπακτ διαστάσεις, όπως είναι μήκος 3.565 χλστ., πλάτος 1.600 χλστ., ύψος 1.470 χλστ. και μεταξόνιο 2.360 χλστ. Εύλογα παρέχουν άριστη ευελιξία κατά τους ελιγμούς και το παρκάρισμα. Ωστόσο έχουν μία ακόμα διαφορά που δεν γίνεται ορατή, αλλά την αντιλαμβάνεται ο οδηγός εν κινήσει. Αφορά τις διαφορετικές ρυθμίσεις στην πίσω ανάρτηση με τον άκαμπτο άξονα. Το Pixo είναι καλύτερα σεταρισμένο και εμφανίζει λιγότερες αναπηδήσεις και ξερές αντιδράσεις σε διαδοχικές ή πιο έντονες ανωμαλίες του οδοστρώματος.
Την κίνηση τους αναλαμβάνει το τρικύλινδρο 1.000άρι μοτέρ με την απόδοση των 68 ίππων στις 6.000 σ.α.λ. και των 90 Nm ροπής στις 3.400 σ.α.λ. Το μηχανικό αυτό σύνολο έχει την απαιτούμενη ζωηράδα ειδικά με τις τρεις πρώτες ταχύτητες (0-100 χλμ./ώρα σε 13,5 δλ.), όμως από εκεί και πάνω επιταχύνει σε αργούς ρυθμούς. Ούτως η άλλως δεν είναι αυτοκίνητα για ταξίδια, αλλά φτιαγμένα για την πόλη και για να καίνε λίγη βενζίνη (6 λτ./100 χλμ. σε πραγματικές μεικτές συνθήκες).
Στο εσωτερικό του Pixo και του αδελφού Alto, η μόνη διαφορά αφορά το σήμα στο τιμόνι. Ο σχεδιασμός είναι λιτός, ενώ σε συνδυασμό με τα λίγα χειριστήρια εξυπηρετείται η εργονομία. Όσον αφορά την κατασκευή της καμπίνας, τα σκληρά πλαστικά (με την ευχάριστη διχρωμία) είναι αναμενόμενα φθηνά σε όψη – υφή και με μικροατέλειες στη συναρμογή. Σε επίπεδο χώρων, οι εμπρός φιλοξενούμενου θα μετακινηθούν χωρίς δυσκολία, όχι όμως το ίδιο και οι πίσω, γιατί ο αέρας για τα πόδια και το κεφάλι είναι οριακός για άτομα κανονικού αναστήματος. Πιο σημαντικό μειονέκτημα αποτελεί ο πολύ μικρός χώρος αποσκευών των 129 λίτρων.