Η Ford έκανε την πρώτη είσοδό της στην Ευρώπη στα μικρά SUV με το EcoSport το 2014, όμως το 2015 προχώρησε σε αναβαθμίσεις για να είναι πιο κοντά με τα ευρωπαϊκά στάνταρ. Στην Ελλάδα λανσαρίστηκε τον Μάιο του 2016 με τους κινητήρες 1.0 λτ. EcoBoost 125 PS και 140 PS, καθώς και με τον πετρελαίου 1.5 λτ. TDCi 95 PS. Τον Σεπτέμβριο του 2017 δέχτηκε μια ολοκληρωτική ανανέωση και απέκτησε πιο ισχυρούς ντίζελ 1.5 λτ. με 100 και 125 άλογα. Στη χώρα μας διατέθηκε τον Φεβρουάριο του 2018.
Με off road εμφάνιση
Τώρα μεταχειρισμένα ντίζελ Ford EcoSport υπάρχουν σε ικανοποιητικό αριθμό, με το φθηνότερο όλων να ξεκινά από τις 11.500 ευρώ. Μέχρι τις 15.000 ευρώ διατίθενται αρκετά, ενώ από εκεί και πάνω προσφέρονται και ακριβότερα, όπως μπορείτε να δείτε σε αγγελίες. Ανεξαρτήτως χρονιάς, το EcoSport βασίζεται στην πλατφόρμα του Fiesta, από το οποίο διαφέρει τελείως εξωτερικά, όχι όμως και στο εσωτερικό όπου μοιράζονται διάφορα τμήματα. Το ανανεωμένο Ford EcoSport του 2017 ξεχωρίζει αμέσως εξωτερικά από το πλήρως ανασχεδιασμένο εμπρός τμήμα του (μάσκα, φώτα, προφυλακτήρας, καπό κ.λπ.). Με μήκος κάτω από τα 4,1 μ. είναι ελάχιστα μακρύτερο από τα μικρά χάτσμπακ, ωστόσο είναι αισθητά πιο ψηλό (1,65 μ.) και η απόσταση από το έδαφος φτάνει τα 190 χιλιοστά.
Αισθητά βελτιωμένο το facelift και στο εσωτερικό
Όπως αναφέραμε παραπάνω, το εσωτερικό του EcoSport μοιράζεται κοινά στοιχεία με το 6ης γενιάς Fiesta (προγενέστερο). Παρόλα αυτά το ταμπλό του απαρτίζεται από σκληρά πλαστικά με πολύ καλή συναρμογή. Στο facelift EcoSport άλλαξε τελείως το ταμπλό, προστέθηκε μεγαλύτερη οθόνη 8 ιντσών και η ποιότητα αναβαθμίστηκε μέσω της χρήσης λεπτού μαλακού πλαστικού στο ταμπλό. Στην γκάμα προστέθηκε και το πιο σπορτίφ ST Line με τα πεντάλ αλουμινίου, τις κόκκινες ραφές, τα σπορ καθίσματα κ.λπ. Όσον αφορά τους χώρους, στο πίσω κάθισμα του EcoSport δύο ενήλικες κανονικού αναστήματος χωράνε άνετα. Ο χώρος αποσκευών έχει όγκο 356 λίτρων και φτάνει έως τα 1.238 λίτρα με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων. Μειονέκτημα αποτελεί η μεγάλη πόρτα που ανοίγει προς τα έξω (αντί προς τα πάνω), χαρακτηριστικό που δεν εξυπηρετεί αν από πίσω υπάρχει εμπόδιο.
Ροπάτος ντίζελ με χαμηλή κατανάλωση
Ο 4κύλινδρος και 8βάλβιδος πετρελαιοκινητήρας των 1.5 λτ. είχε αναπτυχθεί από κοινού με τον όμιλο PSA και ήταν αρχικά διαθέσιμος με ισχύ 95 ίππων (5τάχυτο) και μετά το facelift με 100 και 125 ίππους (6τάχυτο). Το μηχανικό αυτό σύνολο με την μπόλικη ροπή των 215 Nm ή 300 Nm (στο 125 hp) διακρίνεται και για την ομαλή του λειτουργία, αφού οι κραδασμοί είναι ανεπαίσθητοι και ο θόρυβος δεν ενοχλεί σε συνθήκες ταξιδιού. Παράλληλα πραγματοποιεί σβέλτες προσπεράσεις και διατηρεί με άνεση ταχύτητες εθνικής οδού, ενώ η κατανάλωση κυμαίνεται γύρω στα 6,5 λτ./100 χλμ.
Το Ford EcoSport 1.5 diesel εκπλήσσει ευχάριστα και στο δρόμο. Το στιβαρό πλαίσιο σε συνδυασμό με τις κατάλληλα ρυθμισμένες αναρτήσεις, προσφέρουν ουδέτερη συμπεριφορά, πολύ καλή σταθερότητα και αρκετά καλή άνεση, ενώ ο οδηγός λαμβάνει θετική αίσθηση από το τιμόνι. Στις εκδόσεις ST-Line οι πιο σφιχτές ρυθμίσεις μειώνουν την άνεση, αλλά από την άλλη εξασφαλίζουν ακόμα καλύτερο κράτημα.
Τεχνικά χαρακτηριστικά* | |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 1.499 |
Ταχύτητες | 5 |
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) | 95/3.750 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 215/1.750 |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 14,0 |
Τελ. Ταχ. (χλμ./ώρα) | 160 |
Κατ/λωση (λτ./100 χλμ.) | 4,4 |
CO2 (γρ./χλμ.) | 115 |
Τεχνικά χαρακτηριστικά* | ||
Κυβισμός (κ.εκ.) | 1.499 | 1.499 |
Ταχύτητες | 6 | 6 |
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) | 100/3.750 | 125/3.600 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 215/1.750 | 300/1.750 |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 13,2 | 10,7 |
Τελ. Ταχ. (χλμ./ώρα) | 160 | 183 |
Κατ/λωση (λτ./100 χλμ.) | 4,1 | 4,4 |
CO2 (γρ./χλμ.) | 107 | 113 |
*Εργοστασιακές μετρήσεις |
Σημείωση: Οι φωτογραφίες είναι ενδεικτικές.