Στην αγορά των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων μπορεί να επιλέξει κανείς μεταξύ χιλιάδων μοντέλων και να βρει εκείνο που θα ικανοποιεί καλύτερα τις όποιες ανάγκες του, με λιγότερα λεφτά από ένα που μόλις βγήκε από το εργοστάσιο. Αναμφίβολα ένα με τις «ζελατίνες» είναι πάντα καλύτερο, όμως όταν τα χρήματα δεν φτάνουν, τότε με πολύ λιγότερα ευρώ μπορεί κάποιος να αποκτήσει ένα αυτοκίνητο που δεν το έφτανε οικονομικά όταν ήταν καινούργιο.
Αυτή τη φορά εστιάσαμε στο πρώτο σε πωλήσεις αυτοκίνητο παγκοσμίως, το Toyota Corolla και ειδικότερα στο προηγούμενης γενιάς σεντάν με τον πετρελαιοκινητήρα 1.4 D-4D. Μεταχειρισμένα του 2015-2016 πωλούνται περίπου στις 12.000 ευρώ (+/- 1.000 ευρώ) και σίγουρα θα ικανοποιήσουν τους πιο συντηρητικούς οικογενειάρχες που αρέσκονται στα τριών όγκων. Άλλωστε το Corolla Sedan 1.4 D-4D προσφέρει οικονομία στις μετακινήσεις, είναι άνετο, ευρύχωρο, αξιόπιστο και πληθωρικό σε διστάσεις. Συγκεκριμένα έχει μήκος 4,62 μ. (όσο ένα μεσαίο SUV), ενώ σχεδιαστικά δεν μπορείς να το χαρακτηρίσεις αδιάφορο.
Το εσωτερικό του είναι προσεγμένο από πλευράς υλικών λόγω της χρήσης μαλακών στην υφή πλαστικών, ωστόσο στη συναρμογή δεν λείπουν μικροατέλειες. Πλήρης ενδείξεων και ευανάγνωστος είναι ο πίνακας οργάνων, τα επιμέρους χειριστήρια είναι εύχρηστα, όπως και η οθόνη αφής 6,1 ιντσών του συστήματος πολυμέσων Toyota Touch2 (δεν ήταν στάνταρ στην αρχική έκδοση). Στα σημαντικά θετικά στοιχεία της καμπίνας είναι οι άνετοι χώροι. Στο πίσω κάθισμα υπάρχει αρκετό πλάτος και πολύς αέρας για τα πόδια χάρη στο μακρύ μεταξόνιο των 2,7 μέτρων. Επίσης το χαμηλό κεντρικό τούνελ διευκολύνει τη μετακίνηση ενός τρίτου επιβάτη. Το πορτ μπαγκάζ των 452 λτ. είναι μεγάλο αλλά όχι πλήρως εκμεταλλεύσιμο, λόγω των τονισμένων θόλων των τροχών και της χρήσης μπράτσων στο καπό (αντί π.χ. αμορτισέρ).
Ο 1.400άρης πετρελαιοκινητήρας με τους 90 ίππους και τα 205 Nm ροπής στις 1.800 σ.α.λ. κρίνεται επαρκής για το συντηρητικό κοινό του Corolla. Στις χαμηλές στροφές παρουσιάζει υστέρηση ισχύος, όμως από εκεί και πάνω που αποδίδεται η ροπή βελτιώνεται η απόκριση. Όσον αφορά τη λειτουργία του, οι κραδασμοί και ο θόρυβος είναι υπαρκτοί αλλά δεν θα ενοχλήσουν κατά τη διάρκεια ενός ταξιδιού, χάρη και στη μακριά 6η ταχύτητα. Από πλευράς επιδόσεων, το σεντάν ιαπωνικό μικρομεσαίο επιταχύνει στο 0-100 χλμ./ώρα σε 12,5 δλ. και η τελική ταχύτητα 180 χλμ./ώρα, με την πραγματική κατανάλωση να βρίσκεται στα 5,7 λτ./100 χλμ.
Στο δρόμο, το 11ης γενιάς Corolla παρέχει πολύ καλή άνεση από την ανάρτηση με τη μαλακή ρύθμιση και χαμηλό θόρυβο κύλισης. Η σταθερότητά του στις ευθείες εμπνέει ασφάλεια στον οδηγό, ενώ στις στροφές οι κλίσεις είναι υπαρκτές όταν πιεστεί, ωστόσο το αυτοκίνητο παραμένει ουδέτερο και με αυξημένα περιθώρια πρόσφυσης. Το τιμόνι με την ηλεκτρική υποβοήθηση ικανοποιεί σε αμεσότητα και τα φρένα του είναι αποτελεσματικά.