Η αγορά ενός αυτοκινήτου αποτελεί για πολλούς σπαζοκεφαλιά, αφού ανάλογα με τα λεφτά που διαθέτουν αναζητούν το μοντέλο εκείνο που θα καλύπτει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τις όποιες βασικές ανάγκες τους. Γεγονός που αφορά τόσο τα καινούργια, όσο και τα μεταχειρισμένα. Ειδικά αυτά που προέρχονται από δεύτερο χέρι απαιτούν και ένα καλό έλεγχο στο αμάξωμα, στο εσωτερικό, στα μηχανικά μέρη και στα έγγραφα, για πάρα πολλούς και ευνόητους λόγους.
Ωστόσο με πολύ λιγότερα λεφτά μπορεί να βρεθεί ένα αξιόλογο αυτοκίνητο, ειδικά στις πιο δημοφιλείς κατηγορίες, όπως είναι στα μικρομεσαία χάτσμπακ. Αυτή τη φορά το μοντέλο που εστιάσαμε από την αγορά των μεταχειρισμένων 5θυρων οικογενειακών, είναι το δεύτερης γενιάς Hyundai i30 1.4 CRDi. Τα ταξινομημένα μεταξύ 2013 έως 2015 πωλούνται κατά μέσο όρο 9.000 ευρώ, ενώ υπάρχουν αρκετά διαθέσιμα οχήματα.
Το προγενέστερο i30 παρουσιάστηκε το 2011 σημαντικά βελτιωμένο σε σχέση με το πρώτης γενιάς i30. Είχε σχεδιαστεί στη Γερμανία και παράγονταν στο εργοστάσιο του Νοσοβίτσε της Τσεχίας. Σχεδιαστικά παραμένει ενδιαφέρον εξωτερικά το καλοσμιλεμένο αμάξωμα των 4.300 χλστ. μήκους, όπως και το εσωτερικό με το συμμετρικής αισθητικής ταμπλό και τη χαρακτηριστική φαρδιά κονσόλα. Σε επίπεδο ποιότητας, τα μαλακά πλαστικά που καλύπτουν το ταμπλό και το άνω μέρος των θυρών, τα επιμέρους σκληρά και η προσεγμένη συναρμογή αποσπούν θετικές κριτικές. Στα πλεονεκτήματα του εσωτερικού ανήκουν και οι άνετοι χώροι για όλους τους επιβάτες, τα αναπαυτικά καθίσματα με την καλή στήριξη και το ικανοποιητικό πορτ μπαγκάζ των 378 λίτρων.
Το 1.400άρι μηχανικό σύνολο πετρελαίου που κινεί την συγκεκριμένη έκδοση κρίνεται επαρκές με τους 90 ίππους και τα 220 Nm ροπής. Βασικό θετικό του γνώρισμα αποτελεί ο χαμηλός θόρυβος και η έλλειψη κραδασμών. Από τις 1.500 σ.α.λ. και άνω που αποδίδεται η ροπή, το μοτέρ ανεβάζει με ευκολία ρυθμούς και επιταχύνει σβέλτα το αυτοκίνητο. Σε πιο χαμηλές στροφές παρατηρείται μια έλλειψη ισχύος. Σύμφωνα με τις εργοστασιακές μετρήσεις, το 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 13,5 δλ. και η μέγιστη ταχύτητα φτάνει τα 170 χλμ./ώρα, με μεικτή κατανάλωση 4,1 λτ./100 χλμ. Σε πραγματικές συνθήκες καίει 6,0 λτ./100 χλμ., νούμερο αν μη τι άλλο χαμηλό για ένα οικογενειακό αυτοκίνητο.
Το προγενέστερο i30 1.4 CRDi είναι εύκολο στους χειρισμούς, άνετο και ασφαλές στο δρόμο. Η κατάλληλα ρυθμισμένες αναρτήσεις του με τα γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω εξασφαλίζουν μια πολύ ισορροπημένη οδική συμπεριφορά σε κάθε διαδρομή. Νέο στοιχείο στο προγενέστερο i30 αποτελούσε το σύστημα διεύθυνσης με την λειτουργία FlexSteer, όπου μέσω του αντίστοιχου μπουτόν στο τιμόνι ο οδηγός επιλέγει τις ρυθμίσεις Comfort, Normal και Sport. Το τιμόνι του i30 είναι όσο πρέπει ελαφρύ στις μανούβρες και στους ελιγμούς, όμως η αίσθηση που παρέχει είναι τεχνητή και μέτρια.
Σημείωση: Το εικονιζόμενο αυτοκίνητο δεν αφορά αγγελία.