Ένα από τα συστήματα που εφοδιάζονται τα περισσότερα πλέον αυτοκίνητα είναι το Start-Stop, το οποίο έχει σκοπό να μειώνει τις εκπομπές ρύπων και να εξοικονομεί καύσιμα. Στα μοντέλα με υβριδική τεχνολογία έχει βελτιωθεί και ως προς τη λειτουργία του, αφού η εκκίνηση γίνεται ομαλά χωρίς να ακούγεται ο χαρακτηριστικός ήχος από τη μίζα, ενώ αντίστοιχα και το σβήσιμο του κινητήρα πραγματοποιείται αθόρυβα.
Εάν το σύστημα ανιχνεύσει ότι κατά το σταμάτημα δεν είναι απαραίτητη η λειτουργία του κινητήρα, τότε τον σβήνει και τον ενεργοποιεί και πάλι κατά την εκκίνηση. Στα αυτοκίνητα με μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων το μοτέρ σβήνει κατά το σταμάτημα, όταν οι στροφές πέφτουν στο ρελαντί και ο οδηγός αφήσει το πεντάλ του συμπλέκτη. Με το πάτημά του ή μόλις ο οδηγός αφήσει το πεντάλ του φρένου (ανάλογα το μοντέλο), τότε εκκινεί ο κινητήρας. Σε αυτά με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, το μηχανικό σύνολο απενεργοποιείται προσωρινά κατά το σταμάτημα και με πάτημα του πεντάλ φρένου. Η εκκίνηση γίνεται πατώντας το πεντάλ του γκαζιού. Σε κάθε περίπτωση, μέσω σχετικού διακόπτη, ο οδηγός μπορεί να απενεργοποιήσει το Start-Stop.
Επίσης, υπάρχουν και κάποιες προϋποθέσεις λειτουργίας, ανάλογα πάντα το αυτοκίνητο. Σε κάποια για παράδειγμα αν είναι η πόρτα του οδηγού ανοιχτή, ο κινητήρας δεν παίρνει μπρος, για λόγους ασφαλείας. Επίσης, αν το όχημα διαθέτει προφίλ οδήγησης, τότε στο Eco ενεργοποιείται αυτόματα, ενώ στο Sport απενεργοποιείται.
Στο ενδεχόμενο που ο κινητήρας δεν σβήνει κατά το σταμάτημα ή ξεκινά πριν από την εκκίνηση, τότε το σύστημα αναγνωρίζει ότι η λειτουργία του κινητήρα είναι απαραίτητη. Όπως για παράδειγμα όταν χρησιμοποιείται ο κλιματισμός, γιατί χρειάζεται την ενέργεια από το μοτέρ. Η συνηθέστερη περίπτωση που το Start-Stop λειτουργεί σπάνια ή καθόλου, είναι γιατί η μπαταρία του αυτοκινήτου έχει «πέσει» και χρειάζεται άμεσα αντικατάσταση. Τα αυτοκίνητα με Start-Stop διαθέτουν ενισχυμένες μπαταρίες με υψηλότερα αμπέρ και πιο ακριβές σε σχέση με τις πιο απλές.