Οι πίνακες οργάνων στα σύγχρονα αυτοκίνητα είναι γεμάτοι ενδείξεις, γραφικά και πληροφορίες. Ξεχάστε μόνο τις αναγραφές της κατανάλωσης και τις λυχνίες που άναβαν σε τυχόν βλάβη. Τα νέα μοντέλα εξοπλίζονται με τόσα ηλεκτρονικά συστήματα (ασφαλείας και άνεσης), τόσα προγράμματα οδήγησης, ώστε ένας μη εξοικειωμένος οδηγός μπορεί να κοιτάει το καντράν και να μην γνωρίζει τι του εμφανίζει.
Η συγκεκριμένη ένδειξη, για παράδειγμα. Ένα αυτοκίνητο φαίνεται να κινείται πάνω σε κάτι που μοιάζει με διάβαση πεζών. Θα μπορούσε να είναι η αναγνώριση πεζών; Γιατί όχι, αν και είθισται οι πεζοί να αναπαρίστανται με το ίδιο σύμβολο που τους συναντάμε και στη σήμανση, ήτοι το κλασικό «ανθρωπάκι». Διατήρηση λωρίδας μήπως; Και εδώ θα ήταν βάσιμη η ταύτιση, καθώς το αυτοκίνητο παρουσιάζεται εντός δυο πλαϊνών γραμμών, που υποδηλώνουν τις γραμμές της λωρίδας. Το σενάριο, όμως, χαλάει από τις οριζόντιες, οι οποίες κάνουν το εικονίδιο να μοιάζει σαν ράγες τρένου. Τι είναι, τελικά, αυτή η μυστηριώδης ένδειξη;
Την απάντηση δίνει το «km/h» στα δεξιά και οι τρεις παύλες, που περιμένουν να δείξουν ταχύτητα σε χλμ./ώρα. Ό,τι βλέπουμε αντιστοιχεί στη λειτουργία του ενεργού cruise control, μέσω της οποίας το αυτοκίνητο ρυθμίζει αυτόματα την ταχύτητα στο προκαθορισμένο όριο, αλλά και την απόσταση από το προπορευόμενο όχημα, ξεκουράζοντας τον οδηγό σε πολύωρα ταξίδια (καθώς δεν χρειάζεται να πατάει το γκάζι). Οι τρεις οριζόντιες γραμμές αυτό ακριβώς δείχνουν, την εγγύτητα στον μπροστινό. Το adaptive cruise control χρησιμοποιεί ραντάρ και αισθητήρες, που ελέγχουν διαρκώς την απόσταση από τον προπορευόμενο. Μέσω της ECU και των χαρτών ανάφλεξης, ρυθμίζει το γκάζι του αυτοκινήτου κατάλληλα ώστε να κινεί το όχημα με την ταχύτητα, που έχει θέσει ως όριο ο οδηγός.
Αν το αυτοκίνητο αρχίσει να πλησιάζει τον μπροστινό, τότε «αφήνει» αυτόματα ή πατάει και φρένο μέχρι να ανοίξει η απόσταση σε ασφαλές σημείο. Όταν διασφαλιστεί πως το όχημα απέχει ικανοποιητικά από το προπορευόμενο, τότε επιταχύνει ξανά έως ότου πιάσει την ρυθμισμένη ταχύτητα, και κατόπιν τη διατηρεί. Αν, δηλαδή, έχουμε βάλει όριο τα 120 χλμ./ώρα, το αυτοκίνητο κινείται με αυτή την ταχύτητα αυτόματα, φρενάροντας και επιταχύνοντας κατά το δοκούν. Αυτή είναι η κυριότερη διαφορά σε σχέση με το απλό cruise control, που απλά διατηρεί την προκαθορισμένη ταχύτητα και δεν μπορεί να τη ρυθμίσει αυτόματα.