Ο χειμώνας είναι εδώ και επιβάλλεται να προσαρμοστούμε αναλόγως. Τόσο εμείς, όσο και ο τετράτροχος σύντροφός μας. Εκτός λοιπόν από την σωστή προετοιμασία του αυτοκινήτου μας για τον χειμώνα, μπαίνουν στο κάδρο και τα χειμερινά ελαστικά.
Δείτε ακόμα: Για αυτό χρειάζονται τα χειμερινά ελαστικά (+video)
Αναλόγως περιοχής, η τοποθέτηση τους ποικίλει από χρήσιμη μέχρι επιτακτική. Ειδικότερα σε τμήματα της επαρχίας όπου το χιόνι, ο παγετός και η βροχή καλύπτουν το μεγαλύτερο μέρος του χειμώνα, το ανάλογο λάστιχο είναι απαραίτητο για να πραγματοποιούνται όσο το δυνατόν πιο απρόσκοπτα οι μετακινήσεις. Τα χειμερινά ελαστικά, έχουμε παρατηρήσει πως γενικά είναι μικρότερα από τα κανονικά. Ειδικότερα το πέλμα, που είναι αρκετά πιο στενό από το αντίστοιχο ελαστικό που τοποθετείται μετά το πέρας του χειμώνα, στο ίδιο αυτοκίνητο. Πόσο καθοριστικό είναι για την απόδοσή του;
Ο γερμανικός ADAC πήρε 5 διαφορετικές διαστάσεις του Dunlop Winter Sport 5 και τις δοκίμασε σε ένα VW Golf MK7, ώστε να εξακριβώσει πότε και πού υπερτερεί το κάθε πλάτος πέλματος. Συγκεκριμένα, οι Γερμανοί επικεντρώθηκαν στις διαφορές μεταξύ των δυο άκρων: της μικρότερης διάστασης (195/65/R15) και της μεγαλύτερης (225/40/R18). Tα αποτελέσματα, ιδίως στη δοκιμασία της υδρολίσθησης, ήταν αποκαλυπτικά.
Διαβάστε επίσης: Ποιας διάστασης ελαστικά είναι καλύτερα; 16, 17 ή 18 ιντσών; (+video)
Το στενότερο λάστιχο υπέκυψε στο aquaplaning με ταχύτητα 80 χλμ./ώρα. Το 225άρι, αντίθετα, έχασε την επαφή με το οδόστρωμα 10 χλμ. ώρα νωρίτερα! Η μικρότερη επιφάνεια και το μεγαλύτερο βάρος που ασκείται ανά σημείο αυτής, σημαίνει πως πατάει πιο βαθιά στο νερό από το φαρδύτερο, παρέχοντας περισσότερη πρόσφυση. Κάτι που επαναλαμβάνει στο χιόνι και τον πάγο, όπου πιέζει πιο έντονα το στρώμα που έχει δημιουργηθεί από το φαρδύ, καταφέροντας να διατηρεί το προβάδισμα.
Δείτε ακόμα: Με τι δεν θαμπώνουν τα τζάμια του αυτοκινήτου; (+video)
Η κατάσταση αντιστρέφεται σε απλά βρεγμένο ή στεγνό οδόστρωμα, όπου το μεγαλύτερο πέλμα μεταφράζεται σε περισσότερη επιφάνεια επαφής και υψηλότερη πρόσφυση. Το 195άρι υπολείπεται και στο χιονισμένο φρενάρισμα, καθότι το φαρδύ πέλμα σηκώνει μεγαλύτερο «ανάχωμα» μπροστά του, δημιουργώντας τρόπον τινά ένα φράγμα μπροστά από τον τροχό που μειώνει την απόσταση ακινητοποίησης.