H οδήγηση κατά τη διάρκεια του χειμώνα έχει τις δικές της, ιδιαίτερες απαιτήσεις – κι όχι μόνο αναφορικά με τον έλεγχο του αυτοκινήτου, την προσαρμογή της ταχύτητας, την τοποθέτηση των κατάλληλων ελαστικών κλπ. Ακόμα και ο τρόπος που κάθεται ο οδηγός πίσω από το τιμόνι αλλάζει, καθώς το κρύο επιβάλλει βαριές και πολλαπλών στρώσεων φορεσιές. Το μπουφάν, για παράδειγμα, αποτελεί αναπόσπαστο στοιχείο της χειμερινής ενδυμασίας. Στην οδήγηση, όμως, μπορεί να επιφέρει μέχρι πρόστιμο!
Όταν ο επιβάτης φοράει ένα παχύ τζάκετ, περιορίζει αρκετά το εύρος κινήσεων των χεριών του, ενώ παράλληλα ούτε η ζώνη εφάπτεται καλά στο σώμα, δημιουργώντας κενό. Έτσι δεν πιάνει καλά τον κορμό για να τον συγκρατήσει όπως πρέπει, προκαλώντας δυνητικούς κινδύνους σε περίπτωση σύγκρουσης. Παλιότερο crash test του ADAC το είχε πιστοποιήσει, με τα αποτελέσματα να δείχνουν ότι ο εγκάρσιος ιμάντας της ζώνης ασφαλείας σφίγγει έντονα την κοιλιά και μπορεί να προκαλέσει σοβαρό τραυματισμό στα έντερα, το συκώτι, τη σπλήνα, οδηγώντας σε εσωτερική αιμορραγία.
Ο αναθεωρημένος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας περιλαμβάνει ειδική μνεία για τέτοιες περιπτώσεις, καθώς σύμφωνα με τη 2η παράγραφο του άρθρου 13 ο οδηγός υποχρεούται να διατηρεί πλήρη ελευθερία κινήσεων, ώστε να μπορεί να χειρίζεται το όχημα με ασφάλεια. Σε περίπτωση που λόγω ενδυμασίας κάτι τέτοιο δεν διασφαλίζεται, κινδυνεύει με πρόστιμο 100 ευρώ! Το θέμα, όμως, δεν είναι μόνο ότι μπορεί να τιμωρηθεί αν είναι ντυμένος σαν κρεμμύδι, αλλά ότι δεν αποσαφηνίζεται το πώς ορίζεται η έκταση της επικινδυνότητας στην εκάστοτε ενδυματολογική επιλογή.
Όπως εξήγησε, μιλώντας στο OPEN και την εκπομπή «Τώρα Μαζί», ο αντιπρόεδρος της Ένωσης Αστυνομικών Υπαλλήλων Αθηνών, Νίκος Ρήγας, «ο ΚΟΚ δεν λέει για το μέγεθος του μπουφάν και πώς θα είναι το μπουφάν, όμως, υπάρχει μια κοινή λογική ότι ο οδηγός πρέπει να έχει μια ελευθερία κινήσεων. Δεν μπορεί κάποιος να είναι καλυμμένος με κουβέρτα και να οδηγεί». Προφανώς τα πολύ χοντρά μπουφάν και οι γούνες υπόκεινται σε πρόστιμο, αλλά περιορισμό στο εύρος των κινήσεων προκαλούν και ορισμένα γιλέκα ή κασκόλ (διότι στην «ελευθερία κινήσεων» δεν υπολογίζονται μόνο τα χέρια, αλλά και ο αυχένας).
Κοινώς και βάσει λογικής, το αν θα βεβαιωθεί πρόστιμο αφήνεται στην κρίση του αστυνομικού. Μάλιστα, όπως πρόσθεση ο κ. Ρήγας, «υπάρχει στη διαβούλευση νέος ΚΟΚ με αυστηρότερες ποινές που ίσως εφαρμοστεί έως και το τέλος του χρόνου».