Κάθε αυτοκίνητο με το πέρασμα των χιλιομέτρων και με τη καθημερινή χρήση ή ακόμα και με την ακινησία, θα αρχίσει να εμφανίζει φυσιολογικές φθορές ή απρόσμενες βλάβες. Στα πιο παλιά μοντέλα το πιο σύνηθες φαινόμενο είναι η διαρροή υγρών από το χώρο του κινητήρα. Οι τσιμούχες και διάφορα ακόμα συστήματα από τα οποία περνάνε υγρά, θα αρχίσουν να στάζουν.
Οι διαρροές μπορούν να προέρχονται από πολλά και διάφορα μέρη, για αυτό στην περίπτωση που ο οδηγός αντιληφθεί κάτι τέτοιο, θα πρέπει να πάει αμέσως στο συνεργείο. Όσο τις αφήνει, τόσο το πρόβλημα θα μεγαλώνει και δεν θα φτιάξει ποτέ από μόνο του. Στην καλύτερη περίπτωση, μια διαρροή λαδιού μπορεί να προέρχεται από την τάπα του κάρτερ, γιατί μπορεί να μην είναι καλά βιδωμένη ή έχει φθαρεί. Το ίδιο μπορεί να ισχύει και με το φίλτρο του λαδιού. Σε αυτές τις περιπτώσεις το κόστος είναι πολύ μικρό.
Σοβαρές διαρροές
Από εκεί και πέρα όμως οι διαρροές σημαίνουν πιο σοβαρές ζημιές. Η φλάντζα στο καπάκι του κινητήρα είναι μία από αυτές, όπως και η τσιμούχα του στροφάλου. Έλεγχος πρέπει να γίνεται και στην τσιμούχα του κάρτερ, στις ενώσεις του κιβωτίου των ταχυτήτων και στο ψυγείο μαζί με τις επιμέρους σωληνώσεις. Στα σύγχρονα όμως αυτοκίνητα, μία συνήθης διαρροή έχει πλέον εδώ και χρόνια εξαφανιστεί.
Αυτή αφορά σε οτιδήποτε έχει να κάνει με την υδραυλική υποβοήθηση των συστημάτων διεύθυνσης. Πλέον, όλα τα καινούργια αυτοκίνητα διαθέτουν ηλεκτρική υποβοήθηση, η οποία δεν έχει υγρό, όμως μπορεί να χαλάσει το σχετικό μοτέρ. Στα υδραυλικά συστήματα, η διαρροή ξεχωρίζει από το κόκκινο χρώμα του υγρού που τοποθετείται στο δοχείο για το υδραυλικό τιμόνι (στο καπάκι αναγράφεται power steering fluid).
Έλεγχος στην αντλία του υδραυλικού τιμονιού
Εάν αντιληφθείτε ότι από εκεί που το τιμόνι ήταν ελαφρύ στους ελιγμούς, ξαφνικά βάρυνε, τότε το πρόβλημα μπορεί να βρίσκεται στην τροφοδοσία της αντλίας. Αυτή είναι τοποθετημένη συνήθως στον ιμάντα του στροφαλοφόρου άξονα. Εντοπίστε τη και ελέγξτε αν χάνει από εκεί λάδια. Στην περίπτωση που είναι όλα στεγνά, επόμενος υπαίτιος είναι η κρεμαγιέρα. Αυτή φαίνεται μόνο αν σηκωθεί το αυτοκίνητο. Διαφορετικά πάρτε ένα χαρτόνι ή ένα στικ κινητού και τραβήξτε βίντεο με το τηλέφωνο για να εντοπίσετε από ποιο σημείο «χάνει» ο χώρος του κινητήρα.