Χρήσιμα
Τα σύγχρονα αυτοκίνητα είναι εφοδιασμένα με πάρα πολλά συστήματα ανέσεων, ασφαλείας και υποβοήθησης του οδηγού, που σημαίνει ότι είναι γεμάτα αισθητήρες. Πίσω από τους προφυλακτήρες, τους καθρέπτες, το εμπρός παρμπρίζ, το ταμπλό και σε άλλα μέρη του αμαξώματος και του εσωτερικού, κρύβονται αισθητήρες κάθε μορφής, οι οποίοι κάτι μετρούν. Από την απόσταση από το προπορευόμενο […]
Τα μειονεκτήματα των ηλεκτρικών είναι γνωστά: αυτονομία, χρόνος φόρτισης, τιμή. Τα προτερήματά τους; Επίσης, λίγο- (έως πάρα) πολύ διαφημισμένα: μηδενικές εκπομπές ρύπων (αν και σηκώνει μεγάλη κουβέντα), ακαριαία επιτάχυνση, ησυχία στην οδήγηση. Πέρα από αυτά, όμως, τα EVs κάνουν ευκολότερη τη ζωή οδηγού και επιβατών, με κάποιες «κρυφές» χρηστικές χάρες. Πιο φημισμένη, η μακροζωία των […]
Κάτι που ενοχλεί πάρα πολύ τους οδηγούς όταν κινούνται με το αυτοκίνητό τους, είναι οι διάφοροι τριγμοί και μικρο-χτυπήματα από το εσωτερικό του αυτοκινήτου. Κάποιοι παρασιτικοί θόρυβοι καλύπτονται εν μερει από το ραδιόφωνο και τους εξωγενείς παράγοντες (θόρυβο από ελαστικά, κινητήρα και αέρα), όμως άλλοι δεν σταματούν. Ανάλογα την κατασκευή του αυτοκινήτου και τη χρήση, […]
Στη βελτιωτική αργκό, αλλά και εκείνη των μηχανικών αυτοκινήτου γενικότερα, υπάρχουν διάφοροι όροι που ξεχωρίζουν. Το «χταπόδι» είναι με διαφορά αυτός με τους πιο γευστικούς συνειρμούς, καθώς παραπέμπει ευθέως στον αγαπημένο θαλασσινό μεζέ. Μια σύνδεση που προκύπτει, φυσικά, από το σχήμα του. Ποια η λειτουργία του, όμως; To χταπόδι πρόκειται για τον «καθρέπτη» της πολλαπλής […]
Κάθε αυτοκίνητο χρειάζεται τη φροντίδα του και τους καλοκαιρινούς μήνες λόγω της ζέστης, η οποία κάνει τη κάνει τη ζωή του οδηγού και των επιβατών πιο δύσκολη. Το εσωτερικό γίνεται γρήγορα «φούρνος» με αποτέλεσμα να καίνε όλα τα τμήματά του (ταμπλό, καθίσματα κ.λπ.) και μέχρι να δροσίζει από το air condition, ο ιδρώτας να στάζει […]
Αξεσουάρ και διάφορα εργαλεία για όλα τα αυτοκίνητα υπάρχουν πολλά στο εμπόριο και μπορεί να τα βρει κανείς είτε σε καταστήματα ή από το διαδίκτυο. Κάποια είναι λιγότερο χρήσιμα, ενώ άλλα είναι περισσότερο απαραίτητα και για λόγους ασφαλείας. Ένα από αυτά είναι και ο μετρητής πίεσης των ελαστικών, ο οποίος μπορεί να χρησιμοποιηθεί για κάθε […]
Δεν χρειάζεται να επισημάνουμε τη σημασία της σωστής λειτουργίας των φρένων. Το σύστημα στο οποίο απευθυνόμαστε όποτε δούμε τα πράγματα να ζορίζουν μπροστά μας, είναι από τα πιο ζωτικά για την ασφάλειά μας και την ακεραιότητα του αυτοκινήτου. Ένας δυσεπίλυτος γρίφος σχετικά με αυτό, αφορά τα διαστήματα αντικατάστασης των εξαρτημάτων του. Τα τακάκια είναι το […]
Στο εσωτερικό κάθε αυτοκινήτου από τα πολύ παλιά μοντέλα, υπάρχει η πλαφονιέρα οροφής για το φωτισμό της καμπίνας. Όλα έχουν στο εμπρός τμήμα για τον οδηγό και τον συνεπιβάτη (συνήθως πίσω από τον κεντρικό καθρέπτη), ενώ αρκετά διαθέτουν και για τους πίσω φιλοξενούμενους, στο κέντρο της οροφής ή πιο πίσω, ή στα πλαϊνά. Στην πλειοψηφία […]
Τύποι ελαστικών υπάρχουν εκατοντάδες, για κάθε αυτοκίνητο, απαίτηση και οικονομική δυνατότητα. Όλα αποτελούν το συνδετικό κρίκο επαφής του οχήματος με το οδόστρωμα, όμως από εκεί και πέρα κάθε ένα έχει τη δική του χάραξη, γόμα κ.λπ. Για αυτό υπάρχουν και διαφορές μεταξύ τους σε κράτημα, αποστάσεις φρεναρίσματος, θόρυβο, άνεση και φθορά. Πότε αλλάζουμε λάστιχα; Σύμφωνα […]
Κάθε οδηγός είναι υποχρεωμένος να τηρεί τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (Κ.Ο.Κ.) για τη δική του ασφάλεια και των τριγύρω του. Δεν μπορεί να κάνει ο καθένας του κεφαλιού του, παρόλα αυτά καθημερινά βλέπουμε στους δρόμους πολλά στραβά και ανάποδα, όπως οδηγούς «φονιάδες» να παραβιάζουν τον ερυθρό σηματοδότη και το «Stop», να κάνουν επικίνδυνους ελιγμούς κ.λπ. […]
Κάθε τι που φαίνεται αμέσως ή είναι λιγότερο ορατό σε οποιοδήποτε αυτοκίνητο, βρίσκεται εκεί για κάποιο λόγο και δεν είναι τυχαία τοποθετημένο. Βέβαια αυτό δεν σημαίνει ότι τα πάντα είναι σωστά και χρηστικά για όλους, αφού τα εργονομικά λάθη δεν απουσιάζουν. Βέβαια δεν λείπουν και οι κακές συνήθειες των οδηγών – επιβατών, όπως ισχύει για […]
Σε κάθε αυτοκίνητο, ανεξαρτήτως μάρκας, μοντέλου και τιμής, τα ελαστικά αποτελούν το μοναδικό σημείο επαφής του οχήματος με το οδόστρωμα. Όταν αυτά φθαρούν ή δεν είναι καλής ποιότητας, τότε αναμενόμενα «αλλοιώνεται» και η οδική συμπεριφορά, όσο καλά στημένες αναρτήσεις και να έχει, δυνατά φρένα, πλαίσιο κ.λπ. Όταν έρθει η αλλαγή της τετράδας, αρκετοί οδηγοί καταφεύγουν […]