Έχουμε δει πολλές πατέντες και «πατέντες» στα ηλεκτρικά, να υπόσχονται αύξηση της αυτονομίας ή/και μείωση των χρόνων φόρτισης. Τέτοιο παρανοϊκό «τρικ», σαν αυτό που έχει εμφανιστεί τελευταία στις Η.Π.Α. και περιλαμβάνει βρεγμένη πετσέτα, δεν έχουμε ξαναδεί. Και ελπίζουμε να μη διαδοθεί, για ευνόητους λόγους.
Το συγκεκριμένο «κόλπο» περιστρέφεται γύρω από την τοποθέτηση βρεγμένης πετσέτας ή πανιού στο καλώδιο του φορτιστή, την ώρα που το όχημα είναι συνδεδεμένο στο ρεύμα! Τα καλώδια είναι μονωμένα και προστατευμένα βέβαια, αλλά τα ευκόλως εννοούμενα για τη σχέση νερού-ηλεκτρισμού παραλείπονται. Ποια η λογική πίσω από αυτή τη -φαινομενικά παράλογη- προσέγγιση; Στη μείωση του χρόνου παραμονής στην πρίζα, μέσω της μείωσης θερμοκρασίας στη σύνδεση αυτής με το όχημα. To θέμα, όμως, είναι ότι δεν μειώνεται η θερμοκρασία, παρά τοπικά. Συγκεκριμένα, στον αισθητήρα ανίχνευσης της λαβής.
Σε ένα EV υπάρχουν δεκάδες αισθητήρες, που υπολογίζουν τα πάντα βάσει θερμοκρασίας (εξωτερικής, στην μπαταρία, το καλώδιο του φορτιστή κλπ), τάση-ισχύος ρεύματος, ρυθμού πλήρωσης των στοιχείων και πολλά ακόμα. Μια αλληλουχία ανταλλαγής δεδομένων μεταξύ αισθητήρων, που πάνω από όλα βάζουν την ασφάλεια των χρηστών και την προστασία των επίμαχων εξαρτημάτων. Αν έχει ζέστη, φερ’ ειπείν, ο ρυθμός φόρτισης μειώνεται προκειμένου να μην υπερθερμανθεί η συστοιχία, αποτρέποντας παράλληλα τον κίνδυνο ανάφλεξης. Με τη βρεγμένη πετσέτα, ωστόσο, όλα τα ανωτέρω πάνε περίπατο (εδώ δείτε έναν άνθρωπο, ενώ το αυτοκίνητο είναι στο ρεύμα).
Οι αισθητήρες διαβάζουν τα αλλοιωμένα στοιχεία και παραμετροποιούν αναλόγως τη λειτουργία φόρτισης, πράγματι μειώνοντας πρόσκαιρα τον χρόνο φόρτισης σε κάποιες περιπτώσεις. Η μείωση αυτή, βέβαια, δεν είναι φυσιολογική. Στην ουσία ξεγελάμε και εξαναγκάζουμε το σύστημα διαχείρισης του αυτοκινήτου, σε λειτουργία διαφορετική της βέλτιστης κάθε φορά. Τι καταφέρνουμε με αυτό; Πέρα από κάποια λεπτά λιγότερα στο φορτιστή (κι άμα), φθορά στα στοιχεία της μπαταρίας, δυσλειτουργία στους αισθητήρες θερμοκρασίας, κίνδυνο πρόκλησης βραχυκυκλώματος και πυρκαγιάς – διαλέγετε και παίρνετε. Για να έχουμε μια αναλογία, φανταστείτε κάτι παρόμοιο με τον «κλέφτη» του ηλεκτρόγκαζου. Μόνο που εδώ οι συνέπειες δεν αφορούν υψηλότερη κατανάλωση, αλλά μπορούν να αποβούν κυριολεκτικά καταστροφικές.
Η Tesla, βλέποντας πως αρκετοί κάτοχοι των αυτοκινήτων της «λούζουν» τα καλώδια στους ταχυφορτιστές της, αναγκάστηκε να βγάλει ανακοίνωση/προειδοποίηση: «Η τοποθέτηση ενός βρεγμένου πανιού η βρεγμένης πετσέτας στις απολήξεις των καλωδίων Supercharger, δεν αυξάνει τους ρυθμούς φόρτισης και παρεμποδίζει την ορθή λειτουργία των αισθητήρων θερμοκρασίας, δημιουργώντας κίνδυνο υπερθέρμανσης ή ζημιάς. Αποφύγετε να το κάνετε, ώστε τα συστήματά μας να λειτουργούν σωστά και να εντοπίζονται πραγματικά προβλήματα φόρτισης από τα συστήματά μας».