Μία από τις συνηθέστερες προσθήκες στα αυτοκίνητα, είναι η τοποθέτηση φιμέ παραθύρων ή αντηλιακών μεμβρανών συγκεκριμένα, για την προστασία των επιβατών από τις καυτές ακτίνες του ήλιου. Παράλληλα βοηθούν στο να μην καίγονται τα πλαστικά μέρη και οι επενδύσεις στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, ενώ ο κλιματισμός δεν χρειάζεται να λειτουργεί σε δυνατή ένταση.
Δείτε ακόμα: Όλη η νομοθεσία για τις αντηλιακές μεμβράνες
Ωστόσο, κάποιοι υπερβάλλουν και παρανομούν, τοποθετώντας πολύ σκούρες αντιηλιακές μεμβράνες, με αποτέλεσμα το βράδυ να μειώνεται πολύ η ορατότητα. Στα καινούργια αυτοκίνητα υπάρχει ένας ακόμα πολύ βασικός λόγος που πρακτικά απαγορεύει την τοποθέτηση φιμέ μεμβράνης στο εμπρός παρμπρίζ. Αυτός είναι η ύπαρξη των καμερών και ραντάρ στο πάνω μέρος του παρμπρίζ (πίσω από τον εσωτερικό καθρέπτη), για τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού. Αυτά είναι κυρίως η αυτόνομη πέδηση, η διατήρηση της λωρίδας και η αναγνώριση των οδικών σημάτων.
Το σύστημα αποφυγής μετωπικής σύγκρουσης που τοποθετείται πλέον στα περισσότερα καινούργια αυτοκίνητα είναι σχεδιασμένο για να βοηθάει στην ανίχνευση και την παρακολούθηση του προπορευόμενου αυτοκινήτου ή στην ανίχνευση ενός πεζού ή ποδηλάτη στον δρόμο, μέσω σημάτων ραντάρ και αναγνώρισης κάμερας.
Δείτε ακόμα: Γνωρίζετε τι κάνει το κουμπί Auto Hold;
Για να λειτουργεί κανονικά αυτό το σύστημα (μαζί με τα υπόλοιπα) πρέπει το κάλυμμα του αισθητήρα ή ο αισθητήρας είναι καθαρά από βρωμιά, χιόνι, πετραδάκια και ξένες ουσίες γενικότερα, αφού μπορεί να επηρεάσουν αρνητικά τη απόδοση ανίχνευσης του.
Όπως αναφέρουν κατασκευαστές σε εγχειρίδια χρήσης αυτοκινήτου, ποτέ μην εγκαταστήσετε αξεσουάρ ή αυτοκόλλητα στο μπροστά παρμπρίζ, ούτε να του βάλετε φιμέ. Επίσης, ποτέ μη τοποθετήσετε ανακλαστικά αντικείμενα (π.χ. λευκό χαρτί, καθρέφτη) πάνω από το ταμπλό, γιατί οποιαδήποτε ανάκλαση φωτός μπορεί να προκαλέσει βλάβη στο σύστημα. Εξυπακούεται ότι η κάμερα πρέπει να διατηρείται στεγνή και ποτέ δεν αποσυναρμολογείται από εξειδικευμένο τεχνικό, γιατί αν ο αισθητήρας μετακινηθεί από τη σωστή θέση, τότε το σύστημα μπορεί να μη λειτουργεί κανονικά.
Αν τελικά κάποιος θελήσει να τοποθετήσει αντιηλιακή μεμβράνη στο εμπρός παρμπρίζ, τότε θα πρέπει να είναι πάρα πολύ προσεκτικός με την περιοχή γύρω από το ραντάρ, γιατί οποιοδήποτε «πείραγμα» θα προκαλέσει βλάβη και όταν χρειαστεί, το σύστημα δεν θα λειτουργήσει σωστά.
Δείτε ακόμα: Κάνει να κρεμάμε τη μάσκα στον καθρέπτη;