Όλοι οι οδηγοί και μη, γνωρίζουν και έχουν ακούσει ότι κατά την οπισθοπορεία με επιλεγμένη την όπισθεν (όχι όταν π.χ. να τσουλάει προς τα πίσω με νεκρά) ακούγεται ένα «ουρλιαχτό» από το κιβώτιο ταχυτήτων. Ένας ήχος που δεν υφίσταται σε κανονική πορεία προς τα εμπρός, αφού ειδικά στα σύγχρονα αυτοκίνητα δεν περνούν στο εσωτερικό θόρυβοι από το σασμάν ή το διαφορικό.
Γιατί όμως παράγεται αυτός ό άσχημος ήχος, ο οποίος γίνεται πιο έντονος όταν το όχημα αυξάνει ταχύτητα με την όπισθεν; Η πιο βασική εξήγηση αφορά την απουσία συγχρονιζέ και τη διάταξη των γραναζιών του κιβωτίου ταχυτήτων. Για τις «εμπρός» σχέσεις χρησιμοποιούνται γρανάζια ελικοειδούς μορφής, που συνοδεύονται από τα αντίστοιχα συγχρονιζέ για την διασφάλιση της ομαλότητας στην μετάβαση μεταξύ των ταχυτήτων.
Ωστόσο, στην όπισθεν, δεδομένου ότι κανένας οδηγός δεν θα κινείται με αυτή, παρά μόνο όταν παρκάρει και κάνει ελιγμούς γενικότερα, δεν ενδιαφέρουν τόσο αυτά τα χαρακτηριστικά. Οπότε, οι μηχανικοί επιλέγουν μια πιο απλή, αξιόπιστη και οικονομική διάταξη να κάνει την δουλειά της. Εδώ μπαίνουν τα οδοντωτά γρανάζια και βγαίνουν τα συγχρονιζέ. Η εμπλοκή των οδοντωτών γραναζιών γίνεται μονοκόμματα, χτυπώντας το ένα με το άλλο, οπότε για αυτό ακούγεται και το «κλακ» όταν επιλέγουμε την όπισθεν. Με αυτή την πλέον απλή μέθοδο, οι αυτοκινητοβιομηχανίες εξοικονομούν χώρο από το κιβώτιο και χρήματα.